Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99
ViestiLähetetty: 06.07.2014 17:36 

Morjens! Googlen kautta olen yrittänyt metsästää mamman sitikan vikaa mutta apuja ei ole vielä oikeen löytynyt.
Eli moottorin vika valo palaa ja halppis testerillä antaa koodit: po903, po120, po220 ja po230 viisi kertaa, koje ei osaa eritellä tarkemmin.
Ja nyt oireet: Alkuun sammui kovassa kiihdytyksessä ja alkoi pahenemaan eli sammui huomattavasti herkemmin. Tyhjäkäynti vaeltaa. Sammuu viiveellä. väliin ei ota täysiä kierroksia n.2500rpm max. välillä sammuu hidastettaessa/moottori jarrutuksessa.
Jako tukkiin ja pumpun perään olen vaihtanut jo uudet magneetti venttiilit. Mutta ei vaikutusta! Mitäs pitäisi tehdä seuraavaksi? Onko ehdotuksia?
Seuraavaksi alan vaihtaan kaasupolkimen asento tunnistimen niin saa luultavasti koodit po120 ja po220 katoamaan.....

Poissa

Viestin otsikko: Re: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99
ViestiLähetetty: 06.07.2014 20:12 

Minkä verran kilsoja takana? Jos lähes 300 000 epäilisin polttoainepumppua tankissa, ei anna tarpeeksi painetta. Hdi.ssa kun ei riitä ihan pikku paineet jotta tomis kunnolla. Naapurin kaverilla samoja oireita ja korjaantu pumpun vaihdolla.

2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa

ViestiLähetetty: 06.07.2014 20:19 

Joo mittarissa on vasta 419 tkm :)
Olen itsekkin miettinyt tuota siirtopumppua. Huomenna soitan kuitenkin paikalliseen korjaamoon ja kysyn onko
niillä kunnon luku laitteet citikkaa varten. Jos ei niin yritän selviytyä lahteen ja citikka-makelle.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.07.2014 21:16 

Onko bensa sarassa samallatavalla ruiskun pumppu tankissa kuin on hdissä siirto pumppu?
Ja käykö ne keskenään?

Poissa

ViestiLähetetty: 09.08.2014 19:28 

Ja citikka on levällään edelleen.
Olen vaihtanut uuden anturan korkeapaine pumppuun ja suutin tukkiin sekä käytetyn mutta testatun siirtopumpun.
Kierrokset on edelleen rajoitetut, sammuu satunnaisesti moottorilla jarrutettaessa ja "jälkikäyntiä" sammuttaessa.
Nyt on johtosarja levällään mutta en ole murtumia nähnyt..
Osaako joku neuvoa vai pistänkö osina myyntiin?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]