Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Cx nopeusmittarin tunnistin
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18807
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  idefix [ 13.08.2014 10:56 ]
Viestin otsikko:  Cx nopeusmittarin tunnistin

On olemassa kahdenlaista mallia, muovinen tai metallinen, tietääkö joku varmuudella sanoa kumpi kuuluu olla vm 82 2,4 gti automat malliin kuuluva ja mikä ero niissä oikeeasti on.
Jos jollain tuollainen muovinen hyllystä löytyy (ehjä) niin sellaista voi tarjota kunhan hinta on kohdillaan.

Cx basikin e shopissa tachoantrieb artikkeli nr TA 12890 näyttäisi oikealta ?
Toinen kysymys koskee takakorkeutta renkaanvaihto asennossa, kuinka korkelle sen tulee nostaa että on alkuperäisessä säädössä, se tanko joka menee korkeudensäätäjälle kallistuksenvakaajasta oli irti ja nyt kaipailen säätöarvoja oikean korkeuden säätämiseen.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 13.08.2014 13:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Cx nopeusmittarin tunnistin

Niin kyse ei ole varsin "tunnistimesta" vaan kyse on alennusvaihteesta. Molemmat käyvät sinne laatikon päälle, perään, mutta vain se metallinen versio pitäs olla sellaisella välityksellä että nopeusmittari näyttää oikein.
Jokseenkin muistan että niissä on hieman eri välitykset metallisella ja muovisella.
Ja kannattaa lisäksi huomata asentaessa ettei vaijerikytkennät mene ristiin koska ne kaksi vaijeriulsotuloa tai olla identtisiä ja kyllä, vaijerit pyörivät eri nopeuksilla. Toinen vaijeri kuvernööriin ja toinen nopeusmittarille.

Kirjoittaja:  Wesa [ 13.08.2014 23:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Cx nopeusmittarin tunnistin

Muovisia olen muutaman korjannut. Siitä katkeaa keskimmäisen välipyörän muovinen akseli ja toimii jotenkuten niin pitkään kun pyörä saa tukea ulkokehältään kotelon sisäreunaan. Kun kuluu, alkaa hampaat hyppiä ja taittua kunnes pyörä jää niin sivuun että ei vedä enää. Jos vika vasta alussa mikä voi näkyä mittarin pienenä nykimisenä, niin on vielä hyvin korjattavissa. Pantaa vaan vähän auki reunoja vääntämällä ja kansi ylös. Keskipyörän kiinteä muoviakseli on samaa puuta kannen kanssa ja menee pyörän läpi alarungossa olevaan kuoppaan. Tappi katkeaa yläpäästä ja voi vielä toimia aikansa myös sen takia että tapin alapää on poterossa. Tappi on 5 mm. Yläpuoliskoon porataan tarkasti 5mm potero vanhan tapinjämän keskelle. Reikä voi mennä kannen läpi, ei haittaa. Sitten 5 mm terästappi sisään ja kansi kiinni. En nyt muista mutta oisko 25 mm ollut sopiva pituus kannttaa mittailla. Jos terä meni kannen läpi, niin epoksia tai vastaavaa siihen mälli päälle. Terästappi on sitten ikuinen, ne kuttaperkkamikäliehampaat ei kulu. Mulla on jossain kuvia tuosta, voin kaivella jos jotakuta kiinnostaa?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/