|
Kirjoittaja |
Viesti |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 12:29 |
Viestit: 519
|
Diravi palauttaa laiskasti. Parkkipaikalla hitaasti ajaessa kun kääntää ääriasentoon, ei palauta ollenkaan. Kovemmassa vauhdissa jäykistyminen on kovin vaatimatonta. Auto on seissyt vuosia. Kilsoja kuitenkin alle 200 tkm. Tarttis kuulemma paluttaa. Ideoita?
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 12:35 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Eikös se Ruumis-CX käyttäytynyt vähän noin kun oli nopeusvaijeri irti kuvernööriltä?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 12:37 |
Viestit: 519
|
Kyllä. Mielestäni näin ei kuitenkaan nyt ole. Pitää tuo toki vielä varmistaa.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 12:57 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
xm v6 pitäisi palauttaa renkaat suoraan ihan paikallaan ollessaan. näissähän on nollapiste ohjaus tai mikä nyt se oikea nimitys on ainakin vanhempien xm 16 12v -90 palauttaa nopeesti kun irrottaa ratista renkaat suoraan.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 13:38 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: xm v6 pitäisi palauttaa renkaat suoraan ihan paikallaan ollessaan. näissähän on nollapiste ohjaus tai mikä nyt se oikea nimitys on No se on just se Diravi joka tässä nyt ei toimi kunnolla 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 14:38 |
Viestit: 519
|
Ja tosiaan palauttaa kyllä paikoillaan, joskin aika onnettomasti. Ei se siis varmaankaan vaijeri ole rikki. Onko tuon diravissa jossain ilmausnippa, kun rupeaa nesteitä vaihtelemaan?
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 20:54 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
Teuski kirjoitti: Xsaravts2.0 kirjoitti: xm v6 pitäisi palauttaa renkaat suoraan ihan paikallaan ollessaan. näissähän on nollapiste ohjaus tai mikä nyt se oikea nimitys on No se on just se Diravi joka tässä nyt ei toimi kunnolla  aaa. ok kiitos tiedosta 
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 06.08.2014 22:47 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Teuski kirjoitti: Xsaravts2.0 kirjoitti: xm v6 pitäisi palauttaa renkaat suoraan ihan paikallaan ollessaan. näissähän on nollapiste ohjaus tai mikä nyt se oikea nimitys on No se on just se Diravi joka tässä nyt ei toimi kunnolla  Juu, nollapisteohjaus on eriasia, sehän löytyy jo rättäristäkin.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 08:36 |
Viestit: 532
|
Sattuneesta syystä tämä diravin toiminta kiinostaa itseänikin.
Eikös se niin ole, että tuon vaijerin välityksellä tulee nimenomaan nopeustieto tuolta vaihteistolta? Tuo vaijerin liike muutetaan tuolla governorissa/keskipakoissäätimessä venttiilin liikkeeksi. Tuo venttiili päästää tuolle ohjaustehostimelle vastapainetta,jonka tehtävä on "vaimentaa" tuota tehostusta nopeuden kasvaessa. Tuota samaa vastapainetta käytetään myös tuohon keskittämiseen. Eli se, että diravi keskittää paikallaan ollessa ei kaiketi kerro mitään vaijerin eheydestä, koska säätimen r/min@0 km/h == r/min@"ilman vaijeria"?
Mutta miksi ihmeessä ei keskitä jos auto on liikkeessä? Kaiken järjen mukaan tuohon keskittämiseen auton liikkuessa ei tarvita niin suurta voimaa/vastapainetta kuin sen ollessa paikallaan?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 09:22 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Diravin lyhyt oppimäärä..: http://smclubdefrance.org/english/steering.htmlTuolla on kerrottu historiaa, toimintaperiaatetta laskukaavoineen, halkaisukuvia jne. Ja tosiaan, keskityspainetta säätämällä, "jäykistetään" ohjausta, ei suinkaan tehostusvoimaa vähennetä. Ja kyllä, pitäisi paikallaan pyöritellä ratti/pyörät suoraan, jos niin ei tee niin joko pumppu on vajaatehoinen tai sitten keskityspiirissä on jotain mätää... Jos vaijeri on irti, niin se tilanne vastaa paikallaanoloa, jolloin keskityspaine on pienimmillään, silti paineen ollessa oikea keskitys toimia pitäisi... Sitä en tiedä vastaako (luultavasti kyllä) Sm:n painetieto Xm:n vastaavaa, mutta Sm:lle on annettu paineeksi 40 bar 0 km/h nopeudessa, josta sitten lineaarisesti paine nousee yli 100 bar -lukemaan kun nopeutta on reilummin. Jos enemmän kiinnostaa, niin voin kaivaa (muistaessani) paine/nopeuslukemat esille, saattaisi löytyä myös yhdet mitatut tuloksetkin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 09:37 |
Viestit: 532
|
jasu kirjoitti: Diravin lyhyt oppimäärä..: http://smclubdefrance.org/english/steering.htmlTuolla on kerrottu historiaa, toimintaperiaatetta laskukaavoineen, halkaisukuvia jne. Minäpä tutustun tuohon. Tämän dokumentin jo silmäilin läpi: http://koti.mbnet.fi/niempi2/XX1984h012.02.pdfjasu kirjoitti: Ja tosiaan, keskityspainetta säätämällä, "jäykistetään" ohjausta, ei suinkaan tehostusvoimaa vähennetä. Ja kyllä, pitäisi paikallaan pyöritellä ratti/pyörät suoraan, jos niin ei tee niin joko pumppu on vajaatehoinen tai sitten keskityspiirissä on jotain mätää...
Jos vaijeri on irti, niin se tilanne vastaa paikallaanoloa, jolloin keskityspaine on pienimmillään, silti paineen ollessa oikea keskitys toimia pitäisi... Tässä tapauksessa keskitys toimii paikallaan ollessa, mutta ilmeisesti heikosti. Auton liikkuessa taasen ei toimi. jasu kirjoitti: Sitä en tiedä vastaako (luultavasti kyllä) Sm:n painetieto Xm:n vastaavaa, mutta Sm:lle on annettu paineeksi 40 bar 0 km/h nopeudessa, josta sitten lineaarisesti paine nousee yli 100 bar -lukemaan kun nopeutta on reilummin. Jos enemmän kiinnostaa, niin voin kaivaa (muistaessani) paine/nopeuslukemat esille, saattaisi löytyä myös yhdet mitatut tuloksetkin... Miksi tuo keskityspaine täytyy kasvaa nopeuden kasvaessa? Eikö tuo voimantarve kuitenkin pienene liikkeessä? Halutaanko kenties vaan lisää nopeutta tuohon keskitykseen?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 09:44 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
hogander kirjoitti: jasu kirjoitti: Sitä en tiedä vastaako (luultavasti kyllä) Sm:n painetieto Xm:n vastaavaa, mutta Sm:lle on annettu paineeksi 40 bar 0 km/h nopeudessa, josta sitten lineaarisesti paine nousee yli 100 bar -lukemaan kun nopeutta on reilummin. Jos enemmän kiinnostaa, niin voin kaivaa (muistaessani) paine/nopeuslukemat esille, saattaisi löytyä myös yhdet mitatut tuloksetkin... Miksi tuo keskityspaine täytyy kasvaa nopeuden kasvaessa? Eikö tuo voimantarve kuitenkin pienene liikkeessä? Halutaanko kenties vaan lisää nopeutta tuohon keskitykseen? Ei sen tarvitse, mutta ohjauksen jäykistyessä keinotekoinen vaste lisääntyy ratissa, antaa varsin luonnollisen tunteen lisääntyneestä nopeudesta. Mukana on sitten varmuustekijäkin, joka oli ihan aiheellinen alkuperäisen Diravin kanssa, kun oli vain kaksi kierrosta laidasta laitaan, niin parin satkun nopeudessa olisi helposti saattanut tehdä liian voimakkaita ohjausliikkeitä... Sama ohjaus löytyi sittemmin myös Maserati Khamsinista, Sm:n ohjaus sellaisenaan liki kolmea sataa kulkevaan autoon. Sellaistakin ajaneet ovat kehuneet ohjausta auton luonteeseen sopivaksi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 10:00 |
Viestit: 532
|
Tämän pohjalta voisi sitten päätellä varmaan, että se on nimenomaan tuo keskipakosäätö, joka ei toimi tässä tapauksessa? Pyörät ei oikene auton liikkuessa ja ohjaus pysyy kevyenä myös kovemmassa vauhdissa.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 11:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Eikös se Ruumis-CX käyttäytynyt vähän noin kun oli nopeusvaijeri irti kuvernööriltä?"
Kun vaijeri on irti niin keskittää oikein hyvin. Olipa paikallaan tai ei. Mutta kun CX:llä ajaa vaijeri irti niin keskitys on melko voimakasta koko ajan. Näin sen omassani aikoinaan havaitsin. Ja todellakin tehostus vaimenee nopeuden kasvaessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 12:46 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
hogander kirjoitti: Tämän pohjalta voisi sitten päätellä varmaan, että se on nimenomaan tuo keskipakosäätö, joka ei toimi tässä tapauksessa? Pyörät ei oikene auton liikkuessa ja ohjaus pysyy kevyenä myös kovemmassa vauhdissa. Eikös ennemmin keskitys, ellei sitten keskipakosäätimellä ole menny jotain rikki ja keskityspaine liian pienenä pysyy..? Cikatti kirjoitti: Ja todellakin tehostus vaimenee nopeuden kasvaessa. Ei. Tehostusvoima pysyy koko ajan samana, keskityksen voimaa lisätään vauhdin kasvaessa... Keskityssylinteri vaikuttaa suoraan rattiakselille, ja vasta tämän jälkeen on tehostussylinterin ohjausventtiili. Selviää hyvin tuosta linkistäkin minkä aiemmin laitoin... Diravissa kun on kaksi erillistä systeemiä, toinen keskittää (jonka painetta säädetään) ja toinen hoitaa ohjaustehostuksen (jossa on vakiopaine)...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 13:28 |
Viestit: 532
|
jasu kirjoitti: hogander kirjoitti: Tämän pohjalta voisi sitten päätellä varmaan, että se on nimenomaan tuo keskipakosäätö, joka ei toimi tässä tapauksessa? Pyörät ei oikene auton liikkuessa ja ohjaus pysyy kevyenä myös kovemmassa vauhdissa. Eikös ennemmin keskitys, ellei sitten keskipakosäätimellä ole menny jotain rikki ja keskityspaine liian pienenä pysyy..? Jos vika olisi keskityksessä, niin mikä voisi aiheuttaa sen, että se ei toimi auton ollessa liikkeessä? Olen ymmärtänyt, että ainut joka reagoi tuohon nopeuteen tuossa systeemissä on se keskityspaine ja sitä taasen säätää se keskipakosäädin. Tästä syystä päädyin säätimeen.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 13:55 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
hogander kirjoitti: Jos vika olisi keskityksessä, niin mikä voisi aiheuttaa sen, että se ei toimi auton ollessa liikkeessä? Olen ymmärtänyt, että ainut joka reagoi tuohon nopeuteen tuossa systeemissä on se keskityspaine ja sitä taasen säätää se keskipakosäädin. Tästä syystä päädyin säätimeen. Jos keskitys toimii hitaasti, ajon aikana se voi olla liian hidas kaartamistarpeen loppuessa, ellei kuljettaja sitä erityisesti ennakoi. Isolle tyhjälle parkkipaikalle ajamaan pientä ympyrää ja seuraamaan kaartosäteen kasvamista. Etupyörät ylösnostettuna renkaiden pyörimisnopeuden nosto maantienopeudelle saakka voi myös kertoa keskitysvoiman muutoksista.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 18:37 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Les Excentriques kirjoitti: hogander kirjoitti: Jos vika olisi keskityksessä, niin mikä voisi aiheuttaa sen, että se ei toimi auton ollessa liikkeessä? Olen ymmärtänyt, että ainut joka reagoi tuohon nopeuteen tuossa systeemissä on se keskityspaine ja sitä taasen säätää se keskipakosäädin. Tästä syystä päädyin säätimeen. Jos keskitys toimii hitaasti, ajon aikana se voi olla liian hidas kaartamistarpeen loppuessa, ellei kuljettaja sitä erityisesti ennakoi. Isolle tyhjälle parkkipaikalle ajamaan pientä ympyrää ja seuraamaan kaartosäteen kasvamista. Etupyörät ylösnostettuna renkaiden pyörimisnopeuden nosto maantienopeudelle saakka voi myös kertoa keskitysvoiman muutoksista. Nyt en ihan ymmärrä mitä tuossa takaa haetaan..? Tai jos oikein ymmärrän, niin sitten tuossa ympyrää ajaessa pitäisi myös nopeus pitää vakiona... Helpoiten paineensäätimen, eli kuvernöörin, toiminnan saa selville kun laittaa painemittarin keskityssylinterille menevään putkeen, ja pyörittää kuvernööriä. Vaikka porakoneella, tosin sillä ei pääse kovinkaan laajaa aluetta testaamaan, Sm:n kohdalla testausohjeessa neuvotaan pyörittämään 8000RPM jolloin nopeus vastaisi lähes kahtasataa... Sm:n ohjausta mitattiin laittamalla painemittari T-haaralla kyseiseen putkeen, ja sitten ilman etupyöriä "ajamalla" haluttuja nopeuksia ja aina nopeuden ollessa tietty kirjattiin painelukemat ylös. Niistä sitten tulkittiin säädön toimivan oikein, vikaantuneen osan tilalle vaihdettu osa siis toimi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 07.08.2014 21:35 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Painetietoa löytyi, jos joku mittailla haluaa. Nopeasti pähkäiltynä Xm:n kuvernööri pyörii suurinpiirtein samoja nopeuksia kuin Sm:n...
Syötön paine: 180 bar "Keskityspaine": 0 RPM: 20-30 bar 3650 RPM: 130 bar 8400 RPM: 162 bar
Nyt sitten pitäisi vielä tietää, mikä on Xm:n "nopeusmittarin vaijereiden ylennysvaihteen välityssuhde", nopeusmittarin vaijeri kun pyörähtää kierroksen/kuljettu metri, niin n. 2,8 kertoimella kuvernööri pyörisi 200km/h nopeudessa noin 8400 RPM. Nuo pyörimisnopeudet siis ovat kuvenöörin pyörimisnopeuksia, jos joku ihmettelee isoja lukemia...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 08.08.2014 00:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Cikatti kirjoitti: Ja todellakin tehostus vaimenee nopeuden kasvaessa. Ei. Tehostusvoima pysyy koko ajan samana, keskityksen voimaa lisätään vauhdin kasvaessa...  " Joo, korjaan, näinhän se oli eli jos vaijeri irti ajaa kovaa ja samalla aivastaa niin auto käy metsässä 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 08.08.2014 00:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Vaijeri irtikin voi ajaa, ja siihenkin tottuu niin mä olen ajanut jo muutaman vuoden ajan CX:sillä  Se ei vaikuta ohjauksen palauttamiseen, eli jotain muuta on tuossa nyt rikki? Oma diravilla ilman vaijeria ajo alkoi Keltaisesta CeXistä, ja jatkui sen ex ruumisauton kanssa, ja kun tuohon tottui ei sitä ehjää diravia enään edes halua ajaa  .
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 11.08.2014 22:28 |
Viestit: 532
|
Kävin hieman tätä Äksämmää kokeilemassa tänään. Muutamia huomioita:
Keskittäminen toimii hyvin epämääräisesti. Välillä keskittää paikallaan ollessa ihan hyvin. Välillä taas ei ollenkaan. Tilanteessa jossa keskitystä ei tapahdu, niin hieman kun kääntää rattia johonkin suuntaan niin sen jälkeen keskittää. Sama juttu auton liikkuessa.
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 20.08.2014 22:17 |
Viestit: 532
|
Hieman jatkoa tähän tarinaan... Eli tähän autoon vaihdettiin tuo "governor" kokonaisuudessa ja sen jälkeen näyttäisi tuo palautus toimivan ainakin tähän astisten testausten perusteella. Mielenkiinnosta purin tuon vanhan "governorin":  Tuo oikealla oleva metallinen venttiili, tuntuisi olevan jumissa. En ainakaan käsivoimin saanut liikkumaan sitä mihinkään. Eli tässä kohtaa voi varmaan todeta, että se on jumissa ja vika oli siinä? Vai rupeaako se liikkumaan esim siinä kohtaa kun se on paineen alaisena?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 20.08.2014 22:41 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
hogander kirjoitti: Tuo oikealla oleva metallinen venttiili, tuntuisi olevan jumissa. En ainakaan käsivoimin saanut liikkumaan sitä mihinkään. Eli tässä kohtaa voi varmaan todeta, että se on jumissa ja vika oli siinä? Vai rupeaako se liikkumaan esim siinä kohtaa kun se on paineen alaisena? Pitäisi liikkua, aika pienellä voimalla. Ulospäin pitäisi karan liikkua, jousi pitää sen sisällä, hydraulipaine työntää paineellisena ulos ja keskipakopainot sitten tunkee taas sisällepäin. Eikös olekin aika selkeästi kerrottu..? Toisin kerrottuna, hydraulipaine "taistelee" karan kaverina olevan jousen, sekä keskipakopainojen voimaa vastaan, ja näiden tasapainotilanteeseen muodostuu säädetty paine joka siis kasvaa nopeuden kasvaessa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Xm V6 -92 ohjaus palauttaa huonosti. Lähetetty: 21.08.2014 11:41 |
Viestit: 532
|
jasu kirjoitti: hogander kirjoitti: Tuo oikealla oleva metallinen venttiili, tuntuisi olevan jumissa. En ainakaan käsivoimin saanut liikkumaan sitä mihinkään. Eli tässä kohtaa voi varmaan todeta, että se on jumissa ja vika oli siinä? Vai rupeaako se liikkumaan esim siinä kohtaa kun se on paineen alaisena? Pitäisi liikkua, aika pienellä voimalla. Ulospäin pitäisi karan liikkua, jousi pitää sen sisällä, hydraulipaine työntää paineellisena ulos ja keskipakopainot sitten tunkee taas sisällepäin. Eikös olekin aika selkeästi kerrottu..? Toisin kerrottuna, hydraulipaine "taistelee" karan kaverina olevan jousen, sekä keskipakopainojen voimaa vastaan, ja näiden tasapainotilanteeseen muodostuu säädetty paine joka siis kasvaa nopeuden kasvaessa... Eipä tuota oikein selkeämmin voi sanoa Löysin tuon liikkeen nyt kun tiesin mitä etsiä. Eli ei se ainakaan jumissa ole. Tuntuu kuitenkin, että takeltelee tuo kara jollain tavalla. No katsotaan uusiko tuo ongelma...
|
|
|
|
 |
|
|