|
Kirjoittaja |
Viesti |
janme
|
Viestin otsikko: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 06.08.2014 23:25 |
Viestit: 99
|
Varaosa-autona makaa -00 Xsara ja nyt ois kaveri myymässä suht vähän ajettua ruiskupumppuvikasta Picassoa samalla koneella halpaan hintaan. Minkälainen urakka tuossa vaihdossa, mitä uutta osaa täytyy tilata (tiivisteet ja o-renkaat?) ja onko nuissa ollut useampaa erilaista pumppua vai pitäisikö käytännössä olla plug&play-ratkaisu?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 09:09 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
jakopää pitää purkaa (sama hihna pyörittää) ei siinä sen kummempia. Eli jos osaat tehdä jakohihnan vaihdon myös tuo onnistuu
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 10:58 |
Viestit: 99
|
Kiitos vastauksesta, alampa tekemään kauppoja.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 13:02 |
Viestit: 99
|
Nonni, nyt vain toivotaan, etttä vika on juurikin tuossa pumpussa, saisi päivitettyä tämänhetkisen Xsaran edukkaasti vähemmän ajettuun ja tilavampaan.
|
|
|
|
 |
zemial
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 20:54 |
Viestit: 182
|
Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 21:39 |
Viestit: 99
|
zemial kirjoitti: Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan. Tuota koitettiin jo aikaisemmin, ei auttanut. Nyt kaveri sitten menetti mielenkiinnon koko hommaan, kun piti alkaa koko pumppua vaihtamaan. Sormet vain ristissä, että pumpun vaihdolla ehjääntyy. Missä muualla sitten voi olla vika, jos ei painetta tule?
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 07.08.2014 22:10 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Mites se siirtopumppu tankissa pyöriikö? Monelta meno on tohon loppunu.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 08.08.2014 13:21 |
Viestit: 99
|
On ihan virallisessa huollossa käytetty, joten luulisi siirtopumpun testatun. Käy jollakin matalalla kierrosalueella. Pakko saada ennen jahteja kuntoon, joten alkuviikosta kimppuun kuin sika limppuun.
|
|
|
|
 |
miksu661
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 08.08.2014 21:27 |
Viestit: 21 Paikkakunta: paimio
|
Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 08.08.2014 22:30 |
Viestit: 99
|
miksu661 kirjoitti: Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä Jaa, eli kannattas kokeilla tuoki vaihtaa ennen koko pumpun irroitusta? Periaatteessahan kävis järkeen, jos ei anna kierroksia ku tiettyyn pisteeseen.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 09.08.2014 02:50 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 09.08.2014 06:51 |
Viestit: 99
|
Plagu kirjoitti: Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput. Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 09.08.2014 14:42 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Ei tule mieleen ainuttakaan osaa mitä ei voisi irrottaa autotalli olosuhteissa.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 09.08.2014 15:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
janme kirjoitti: Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa? Kunhan odottaa sen ohjeen mukaisen ajan, että järjestelmäpaine on varmasti laskenut. Olikohan se jotain minuutin luokkaa? Puhtaus on se olennainen asia. Hodarin PA suodatin yrittää pitää yli kolmen mikronin (vai viiden?) hiukkaset korkeapainepuolen ulkopuolella, eli kovin isoja hiekan- tai metallinmuruja ei moottoritilasta kannata sinne avonaisiin liitoksiin päästää. Avonaiset liitokset saa suojattua kotioloissa näppärästi vaikka dieselöljyä kestävistä vinyylihanskoista leikatuilla sormilla. Siinä mekaanikon manuaalissa kerrotaan suositeltavat toimenpiteet ennen paikkojen aukomista.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 17.08.2014 11:19 |
Viestit: 99
|
Kerkespä tuotaki vilasemaan. Eikös tuohon solenoidin irrotukseen joudu pumpun irroittamaan? Eli i liene järkiä alkaa vaihtamaan solenoidia, jos pumpun joutuu kuitenkin irrottamaan molemmista...
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 23.08.2014 21:38 |
Viestit: 99
|
No niinhän se meni niinku yleensäki, vituiksi. Ajamalla tuli kotipihaan pikkukierroksilla vanhalla pumpulla. Noh, sitte apinanraivolla uutta paikoilleen, jakoremmiä irrottamatta, meni niinku elokuvissa. Pa-suodatin oli vähän erilainen ku vanhemmassa, mutta jatkoin bensaletkulla yhtä letkua, että ylsi toiselle puolen suodatinta kiinni. Innosta piukeana starttaamaan ja ei yritystäkään. Mikähän helevetti voi olla, ei tajua, ei ymmärrä... 
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 23.08.2014 22:47 |
Viestit: 2202 Paikkakunta: Laukaa
|
Ilmavaivoja...?
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 24.08.2014 07:54 |
Viestit: 99
|
Patterin starttasin tyhjäksi, ei kait siellä niin pahoja ilmavaivoja voi olla, etteikö tuossa ois painunu läpi?
Pitää käydä tutkailemassa ja varmistaa, että meni varmasti suodattimelle letkut oikeinpäin, vaikka muka kaiken katoinki.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 10:06 |
Viestit: 99
|
Jahans, tänään kokeilla töitten jälkeen hinaamalla käyntiin. Jos ei auta, niin ei kait se auta ku ottaa järki käteen ja alkaa ajattelemaan...
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 18:46 |
Viestit: 99
|
No niinhän sitä kokeiltiin, polttoaine huilaa pumpulta etiäppäin ja mitään ei tapahu. Mikä kuiten helevetti tässä voi enää olla, ku ei hörähäkään? Hinatessa vilkuttaa "engine fault". Millä perusteella se commonrail syöttää löpöä, kun eihän se juuri enää muualla voi vika olla?
Help!
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 19:53 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Vikakoodien lukeminen voisi kertoa tilanteesta jo paljonkin pelkän arvailun sijasta. Missä päin vaikutat? Josko joltakulta löytyisi Lexiaa lähiseudulta.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 21:03 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Onko jako ihan varmasti kohdallaan?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
janme
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 21:06 |
Viestit: 99
|
Pohjoisen pääkaupungissa Ivalossa. Taitaa olla lähimpään Lexiaan matkaa.  Pitää lainailla vikakoodinlukija ja kattella mitä se näyttää. Oisko ajonesto mahdollinen, huomenna hakia patteri toiseen avaimeen ja koittaa lukitukset automaagilla, ku jossain oli tuomosta ehotettu päälle menneen ajoneston nollaukseen tuota kaukkarin käyttöä... Jako ei kyllä päässyt millään ilveellä hyppäämään, pumpullehan sillä ei väliä ole... Äkkiähän sen tieten vielä tarkistaa, josko kuitenkin olisi hypännyt, vaikkei mahdollista olekaan. 
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 21:58 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Jos ajonesto on päällä niin merkkivalo kyllä palaa. Eli pallaa ensin ja sitten sammuu.
Hörähtääkö pilotilla tmv käymään?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
miksu661
|
Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi Lähetetty: 25.08.2014 22:14 |
Viestit: 21 Paikkakunta: paimio
|
Suutin pissii läpi? Ja sit on ne paineanturit pumpussa ja railissa ?
|
|
|
|
 |
|
|