Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18953 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 29.08.2014 12:34 ] |
Viestin otsikko: | Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Eli tuommoista on alkanut tekemään, että koneen lämmettyä vedätettäessä / tehoja pyydettäessä / ahtojen noustessa alkaa "täristää" ja tehot katoaa, kun kaasun nostaa, niin häiriö katoaa, normaalia matkavauhtia pystyy pitämään. Mutta kun Polkasee, niin ei lähdekkään ![]() Olisiko taas vaan alkanut wanhat puolta taas oireilemaan? (jostain voisi vielä löytyä pari, jolla kokeilla...) mikä muu voisi tuommoista aiheuttaa? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.08.2014 13:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
kato ilmavuodot turbon putkistossa ja ilmamäärämittarilla |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 29.08.2014 15:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Polttoaineseos tai kipinä muuttuu huonoksi. Mulla on kannettava pakokaasuanalysaattori, jolla voi tehdä mittauksen vaikka ajon aikana. Jos seos menee laihalle ja jää sen takia syttymättä, ovat mittaustulokset erilaiset kuin jos normaali seos jää syttymättä huonon tai puuttuvan kipinän takia. Vaikeaselkoinen ilmaisu johtuu tässä tapauksessa asiayhteydestä: Yksittäisen arvon perusteella ei voi varmasti päätellä mitään, koska ne vaikuttavat kaikki toisiinsa ja esim. pakokaasun happipitoisuus kasvaa riippumatta johtuuko pätkiminen kipinästä tai seoksesta. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.08.2014 16:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
juu. mitä enemmän tietokoneita mukana , sen monimutkaisemmaksi menee vikojen paikallistaminen. mee nyt sinne ilmamäärämittarille ja kato ensin ilmavuodot ja sitten muut asiat. |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 29.08.2014 20:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Hienoa kokemjne, osuit kutakuinkin oikeaan ![]() sinänäsä "hauska" toteutus ahdonalaisen lisäpolttoaineen säädölle tuommoinen mekaaninen säätö, jolla tehdään vaan lisää painetta suuttimille kun ahdot nousee, ilmeisesti varsinainen elektroninen ruisku ei huomioi ahtopaineita mitenkään? Nyt Lähtee taas, ja linkoaa ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Jankos [ 29.08.2014 21:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Siis tuota bensanpainettahan nostettava samassa suhteessa kuin mitä paine nousee imusarjassakin. Jos painetta ei nostaisi niin suuttimen yli paine tippuisi kilon ahdolla 2 bariin (3 bar bebsanpaine)ja suuttimen tuotto romahtaisi. Sitten on myös virikäytössä kertovia paineensäätimiä, eli 1 bar ahdoilla nostetaankin bensanpainetta 1,5 bar ja näin saadaan vöhän lisätuottoa suuttimesta ja samoin alipainealueella pienempää tuottoa. Näin säätäminen on helpompaa kun ison suuttimen syöttö on sopivampi molemmilla alueilla. |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 29.08.2014 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Tämä CX-versio on ns. pienpaineturbo, eli tehdään lähinnä vääntöä, kun ei 6-konetta saatu mahtumaan CX:n konehuoneeseen... muistaakseni 0.45bar on max. ahdot tehdassäädöissä. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 29.08.2014 21:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Lukenat vain lukekia, periaate sama. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 29.08.2014 22:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Saman oloinen morkula löytyy myös vaastihengittävistä, vaikka toimitaankin pelkällä alipainealueella, niin bensapaineensäädin pitää aina saman verran painetta yli verrattuna imusarjan paineeseen, riippumatta mm. kaasuläpän asennosta. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2014 01:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Noi samat oireet tulee muuten siitäkin kun nakutusanturin töpseli alkaa olla huonosti kiinni. Ihan tolkutonta menoa syntyy ![]() |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 31.08.2014 02:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
Sitten vaan yksi lisärikastussuutin sinne, niin ei pääse laihalle, kun vääntää kunnolla ahtoa ![]() Valmiita settejä saa parilla satasella. Esim finboost/proboost nimellä voi hakea käytettyjä Häviää helposti pito, sekä kytkimestä että renkaista ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 31.08.2014 10:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx 25 GTI Turbo2 (-87) käyntihäiriö kuuma/vedätett |
ei ole (vielä) lisätty ahtoja, mutta kytkinhän siinä ensiksi antaa periksi, eturenkaiden pitähan on CX:ssä optimoitu ja maksimoitu alustageometrian, jousituksen sekä painonjakauman toimesta ![]() ![]() Hiilikuitukytkin rakennettuna alkuperäiseen vauhtipyörään originaalikytkimen mallin mukaan olisi kustantanut jokunenvuosi sitten n. 1200e, luvattu kestävän 600nm. väännön, ja auton eliniän, tarttee kuulemma vaihtaa vain vauhtipyöriä, kytkin ei kululoppuun ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |