Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19075 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | vpekkari [ 10.09.2014 20:34 ] |
Viestin otsikko: | C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
Nyt kun on hydrauliikkaputki saatu kuntoon (http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18958), niin on olen päässyt jo paremmin tutustumaan tähän ranskattaren sielunelämään. Ihan kivastihan se rullailee eteen ja taakse sekä näyttää mukavuudessaan tarjoavan runsaasti vastinetta rahalle. Muutama asia kuitenkin askarruttaa.
- Kun ilmastointi on päällä ja moottorijarruttaa vaikka kakkosvaihteella pienessä nopeudessa, meno voi muuttua kenguruksi. Taitaa olla ominaisuus, koska löysin haulla keskustelun samasta asiasta: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?p=54339. Ilmastoinnin kytkeminen pois auttaa tähän asiaan. Voiko silti olla jotain tekemistä kaasuläpän huonon sopeutuksen kanssa? Tähän autoon on ilmeisesti vaihdettu kaasuläppäkotelo keväällä, mutta en tiedä kenen toimesta. Pitäisikö ajaa testerillä (vielä hommaamatta) jotain kalibrointeja? En tiedä, onko laitettu uusi vai käytetty osa, joten mielessä kävi myös, että läppä jumittaa. Jotain rattaitahan tuolla ilmeisesti on, jotka ajan mittaan jumittavat tai hajoavat. - Vakkari toimii muuten hyvin, mutta nopeus vaeltelee noin 5 km/h alueella. Onko normaalia, vai vika? - Toimiiko tässä vanhemmassa C5:ssä nuo halvemmat Lexian kopiot, kuten esimerkiksi tämä: http://www.ebay.com/itm/Lexia-3-Lexia3-V47-Citroen-Peugeot-Diagnostic-PP2000-V25-With-Diagbox-V6-01-Hot-/221512126941?pt=FR_JG_Auto_Pi%C3%A8ces_Outillage&hash=item339326d1dd, vai kannattaako suosiolla ostaa tämä paras malli: http://www.ebay.com/itm/support-307-C5-Lexia-3-Lexia3-diagbox-7-24-Citroen-Peugeot-diagnostic-interface-/251354887939?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a85eb3703 ? - Tasaisessa ajossa mielestäni tuntuu pientä nypytystä. Lienee paikallaan tarkistaa tulppien kärkiväli. Eikös suositus ole 1.0 - 1.1mm? Jostain luin, että olisi tästä hyvin tarkka. - Kuskin puolen sähköikkunan automatiikka ei toimi suljettaessa, vaan katkaisijaa pitää painaa niin kauan, kunnes ikkuna on kiinni. Lienee vika. Nappihässäkkä irtoaa näköjään helposti ja siinä on vain kaksi liitintä kiinni. Pitää joskus ottaa tuo keittiön pöydälle ihmeteltäväksi. Lienee putsauksen tarpeessa. - Mistä tietää jousipallojen kunnon, vai tietääkö mistään? Tämä on minulle ensimmäinen tutustuminen Citroëniin, joten ei ole mitään kokemusta kaasunestejousituksen toimivuudesta. Kuitenkin alusta tuntuu mielestäni hieman kovalta. Olisiko paikallaan uusia jousipallot lähitulevaisuudessa? Nehän eivät ole tolkuttoman kalliita ja onnistunee tehdä itsekin. Tässä olisi hyvä kai olla testeri, jotta saa helpoiten paineet pois. Näiden alkuihmettelyjen jälkeen kokemus autosta on edelleen positiivinen. Tilaa on todella runsaasti ja auto on hiljainen. 10-vuotiaassa autossa on pakosti jotain näpräämistä ja se näkyy hinnassakin. Parasta tässä on lähes virheetön kori. Pyöränkaarissa tai ovissa ei ole tietoakaan ruosteesta. Umpiot vaativat kiillottamista ja farmarimallin takaluukku hieman kukkii, mutta on aika helppo hiekkapuhaltaa ja maalata itsekin. Autohan siis 2 litran bensakoneella ja vuosimallia 2004. Ajettu 241 tuhatta |
Kirjoittaja: | Jone2 [ 11.09.2014 11:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
Vakkari on minun C5:sissa ollut hyvinkin tarkka, joten jos on alkuperäinen eikä tarvikevakkari, niin tuntuu suurelta vaihtelulta. Jousipalloja on tullut vaihdeltua comfortteihin parisataa tuhatta ajetuissa autoissa, niillä ainakin pehmenee keinunta, mutta terävät tärskyt ei... |
Kirjoittaja: | vpekkari [ 12.09.2014 19:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
Tänään sitte selvisi, että pajalla oli laitettu tuota hydrauliikkanestettä niin paljon, että kun avasin korkin auton ollessa ala-asennossa, sitä tuli yli äyräiden ![]() Toinen epämieluisa yllätys oli, että tänään pukkasi antipöllö-ilmoitusta kun olin ajanut autolla muutaman kilometrin. Koodina on P0410, eli toisioilmapumppuun liittyvä. Kävin hakemassa Motonetista testerin, jolla tuon löysin ja nollasin pois. Ensiksi tarkistukseen sulake, pumpun pistoke sekä koneen lohkoon menevä yksisuuntainen venttiili. Onko muita ideoita ja onko kuinka paljon aihetta huoleen tämän takia? |
Kirjoittaja: | vpekkari [ 13.09.2014 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
No niin, pissapoika ruiskii jälleen ![]() Samalla tuli otettua irti lisäilmapumppu, jolloin jälleen hämmästelin sitä, miten paljon on tilaa touhuta konehuoneessa. Kurkkasin pumpun sisälle, eikä siellä ollut kosteutta, joten en usko antipöllön johtuneen ainakaan tästä. Mahdollisesti syynä on ollut joku pätkivä liitin. Nyt samalla sitten hieman irrottelin näitä pistokkeita ja suihkauttelin crc:tä niihin. Lopuksi vaihdoin autoon uudet tulpat, koska ei ollut tietoa edellisestä vaihdosta. Vanhat (Valeo) näyttivät kyllä aika tuoreilta, mutta kärkiväli oli aika pieni, reilusti alle millin. Laitoin uusien tulppien (NGK) kärkiväliksi 1.1mm, koska jostain luin tämän olevan suositus. Koeajolenkillä kaikki näytti pelaavan mukaavasti. Mitään antipöllöä ei ole ainakaan vielä näkynyt. Jos sellainen ilmestyy, niin sitten tarkistan seuraavaksi sen lisäilmapumpun venttiilin. Nyt en myöskään huomannut mitään nykäyksiä ilmastointi päällä. Tosin testi oli aika lyhyt, mutta lupaavalta näyttää silti. Kaiken kaikkiaan oli yllättävää, että mikään pultti ei ollut pahasti ruostunut kiinni kuten monessa vanhassa autossa. Silti sivelin niihin hieman kuparitahnaa, jotta jatkossakaan ei olisi ongelmia luvassa. Minulle jäi sellainen kokemus, että tämän auton huolto on varsin helppoa, joten ei kannata hermoilla siitä, että silloin tällöin putkahtaa joku häiriö päälle. Enää pitää hommata Lexian kopio eBaysta, niin on sitten kaikki tarvittava auton huoltoa silmällä pitäen. |
Kirjoittaja: | Natero [ 14.09.2014 16:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
- Vakkari toimii muuten hyvin, mutta nopeus vaeltelee noin 5 km/h alueella. Onko normaalia, vai vika? Ei vika, vaan valitettava omituisuus. Tasamaalla kulkee suunnilleen toivottua vauhtia, mutta sopivissa olosuhteissa nopeus heittelee jopa 10 km/t. Valitettavasti valmistajalla ei ollut koskaan kiinnostusta korjata softaongelmaa, joka liittyy osin sähköiseen kaasulappään. |
Kirjoittaja: | powerage [ 14.09.2014 17:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
Häh! I-koppasen bensakoneisten vakkarista en tiedä, II-koppasessa toimii heittää maks. 2kmh pl. alamäet Lexialla saisi vielä tarkemmaksi. Kuullostaa että autossa on vaijerilla toimiva kaasuläppä ja jälkiasennettu vakkari. |
Kirjoittaja: | powerage [ 14.09.2014 17:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
jaahans komento takaisin, kuvien perusteella autossa on sähköinen kaasuläppä, testeriä voisi tarjota ja kokeilla säätöä. |
Kirjoittaja: | läjjeejä [ 14.09.2014 22:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
pikku vinkki ne pesurin suojaläpät kannatta varmistaa pienellä nippusiteellä pysyvät myös talvella mukana |
Kirjoittaja: | powerage [ 14.09.2014 22:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
vinkki 2: sulake pois lampunpesijöiltä, lähes hyödytön keksintö, mitä nyt nestettä menee moninkertainen määrä. |
Kirjoittaja: | läjjeejä [ 14.09.2014 22:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
kyllä ne valonpesurit vie vettä mutta tuo myös turvallisuutta puhtailla valoilla näkee huomattavasti paremmin kuin paskaisilla |
Kirjoittaja: | powerage [ 15.09.2014 07:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I:stä kyssäreitä ja kokemuksia |
^Ei ne pesurit oikealla "sontakelillä" juuri mitään putsaile, kyllä tähän mennessä paras menetelmä on ollut käsimanuaali pesu... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |