Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 09.08.2009 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Miten siihen pääsee käsiksi. Pallon näkee kun ottaa varapyörän pois, ja paremmin pääsee vielä kopeloimaan kun irrottaa koko varapyörän kehikon. Ei vain käsikopelolla löydy sitä magneettiventtiilin liitosta mitenkään. Eihän se vain taka-akselin yläpuolella ole? Ääni kyllä kuuluu sieltä jostain kun avaa oven, mutta mitä pitää purkaa edestä että siihen pääsee käsiksi! :?



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 09.08.2009 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kuva

Tuotako meinaat? Xantiassa se on sen verran ahtaasti, että kelkkaa kannattaa tiputtaa, minulla vuoti LHM:ää sieltä o-renkaan välistä

ps. klikkaa kuvaa isommaksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 00:05 

Viestit: 214
Paikkakunta: Kauniainen
Siellähän se, taka-akselin päällä. Pallon vaihtaa kun irrottaa suojapellin joka on kahdella kympin pultilla 'akseliputkessa' ja työntää pellin keskivaimentimen päälle. Toki enemmän olisi tilaa jos tiputtaa vaimentimen pois.... Vuotaako vai onko muuten rikki ? Jos solenoidissa on diodi rikki niin juota uusi diodi suoraan ECUun (ohjeet eri ketjussa). Jos haluat nähdä miltä se alue näyttää niin multa löytyy irrotettu takakelkka Vantaalta. On myös se keskisolenoidi viallisella diodilla....



--------------
XM V6 24 -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 01:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Jeth kirjoitti:
Tuotako meinaat? Xantiassa se on sen verran ahtaasti, että kelkkaa kannattaa tiputtaa, minulla vuoti LHM:ää sieltä o-renkaan välistä


Eikös tuo ole activa-pallo. Ainakin minulta puuttuu tuosta kohdasta pallo. Se keskipallo on sen oikealla puolella.
Gelupa ilmeisesti aikoo vaan irroittaa ja kiinnnittää sen liittimen. Xantiasta se kyllä onnistui ilman mitään purkamisia vaikka sinne ei mitään nähnytkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 01:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
INikki kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Tuotako meinaat? Xantiassa se on sen verran ahtaasti, että kelkkaa kannattaa tiputtaa, minulla vuoti LHM:ää sieltä o-renkaan välistä


Eikös tuo ole activa-pallo. Ainakin minulta puuttuu tuosta kohdasta pallo. Se keskipallo on sen oikealla puolella.
Gelupa ilmeisesti aikoo vaan irroittaa ja kiinnnittää sen liittimen. Xantiasta se kyllä onnistui ilman mitään purkamisia vaikka sinne ei mitään nähnytkään.


Tuo on nimenomaan hydractive pallo. Jäykkyydensäädin nimellä servicessä :P


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 01:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Jeth kirjoitti:
Tuo on nimenomaan hydractive pallo. Jäykkyydensäädin nimellä servicessä :P

Piti oikein tarkistaa. Kyllä se hydractive pallo on siinä oikealla puolella. Tuo on activapallo, joka säätää kallistuksenvaimennuksen jäykkyyttä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 08:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Varapyörä, takapönttö ja suojapelti pois, niin sitten ainakin pitäisi solenoidin näkyä, kun pallon luo kuikuilee. Jos auton saa nosturille, niin helpottaa hommaa huomattavasti.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 09:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Heps. Pitäisi juu irroittaa liitin ja päästä laittamaan takaisin. Nosturi on kyllä käytössä. Lämpöpelti oli jo osin irti mutten raattinut takapönttöä ruveta irrottamaan ennenkuin tiedän että se riittää. Mutta kiitoksia. Luojan kiitos jossei tuota taka-akselistoa tarvitse ruveta tiputtamaan.



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 13:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Fanin pihassa oli kesällä Ruotsista tuotu XM, jossa kyseiseen kohtaan pääsy oli ratkaistu tavallaan nerokkaasti, tavaratilan pohjaan oli rälläköity luukku! Tosin toteutus oli jäänyt hieman puolitiehen, siihen pellin irti rälläköintiin. :lol:



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 10.08.2009 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Hmm... Tuollainen luukkuhan melkein pitäisi rakentaa :mrgreen:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 11.08.2009 22:04 

Viestit: 88
Paikkakunta: Suur- Kuusaa
Tää nyt ei liity solenoidiin, mutta mikä tuo iskarin näköinen härpäke Jeth :n kuvassa on? Siinä pelkääjän puolen takapyörän kohdalta 30 cm sisäänpäin vihreen lisäpallon ja ruskean normipallon välissä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 11.08.2009 22:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
mheinowl kirjoitti:
Tää nyt ei liity solenoidiin, mutta mikä tuo iskarin näköinen härpäke Jeth :n kuvassa on? Siinä pelkääjän puolen takapyörän kohdalta 30 cm sisäänpäin vihreen lisäpallon ja ruskean normipallon välissä?

Activan kallistuksenestosysteemin hydraulisylinteri. Systeemi vääntää näillä (vastaava löytyy edestä, toinen "koiranluu" on hydraulisylinteri siellä) korin suoraan kun se muuten mutkassa kallistuisi...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 12.08.2009 12:32 

Viestit: 88
Paikkakunta: Suur- Kuusaa
Tuo kuva oli siis varmaankin Activa-Xantusta, vai onko Xm:ääkin tehty Activana, mun tietääkseni ei. Hydractive II on kyllä aika monessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM hydractive II, takakeskipallon solenoidi
ViestiLähetetty: 12.08.2009 15:09 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
mheinowl kirjoitti:
Tuo kuva oli siis varmaankin Activa-Xantusta, vai onko Xm:ääkin tehty Activana, mun tietääkseni ei. Hydractive II on kyllä aika monessa.

Kyllä väittäisin mistään tietämättä sen olevan Jethin Xantun pohjasta. Ei oo XM'ää tehty Activana.



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: