Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Hehkujen kunto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19198 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | faceless15 [ 25.09.2014 19:44 ] |
Viestin otsikko: | Hehkujen kunto |
Miten voi "mitata" toimiiko hehkut? face |
Kirjoittaja: | zX-files [ 25.09.2014 20:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Kotikonstein uudempia hehkuja: ei mitenkään, ja hyvässä lykyssä tuohoaa ne ehjätkin. Kasariaikaa ja vanhempia: akulla & sekuntikellolla, kunhan tietää kauanko pitäisi kestää saavuttaa mikä asteluku, ja että hehkutusjännite on sama kuin akkujännite. |
Kirjoittaja: | lukkis [ 25.09.2014 21:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Tai sitten yleismittarilla, mitaten vastusta. Vastusarvo tulisi olla siinä yhden-kahden ohmin luokkaa. Hajalla olevassa on ääretön= ei kulje läpi mitään... |
Kirjoittaja: | ruutuvihko [ 25.09.2014 22:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Tai sitten mittaa virran vaikka releen jälkeen. Speksihän noille löytyy eri tulpille ja siitä sitten virta mitä pitäisi löytyä johdosta, Laskemalla selviää miten monta on pimentynyt keskimäärin. |
Kirjoittaja: | eskere [ 25.09.2014 22:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Minä olen testannut hehkut johdonpätkällä. Hehkuista johdot irti, sitten akun plusnavasta johdonpätkällä vuorotellen jokaisen hehkun päähän kevyt kosketus. Jos hehkussa on eloa, niin iskee kipinää johdon kosketuskohdassa, jos ei mitään tapahdu, hehku on pimeä. Tämä on toiminut niin vanhoissa dieseleissä kuin uudemmissa hdi-koneissa. Tässä karvalakkitestauksessa vastuu on tietenkin tekijällä ![]() |
Kirjoittaja: | faceless15 [ 25.09.2014 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
jos yrittäis ensin yleismittarilla siis mitataan auton maan ja hehkun välinen resistanssi? face |
Kirjoittaja: | faceless15 [ 25.09.2014 22:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
ohhh taitaa tarkoittaa että hehku on irroitettava.. ja sitten vastus miottaus..... |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 25.09.2014 23:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Jos mittaat hehkun niin irroitat siitä johdon ja mittarin tikku siihen kiinni ja toinen tikku koneen runkoon. Pitäs näyttä noin muutamia ohmeja ja jos ei mitään niin se on pimeä. Pikemmin kysyisin, tiedätkö paljonko hehkuilla ajettu? Jos et niin ruuvaa irit ja heitä kuikkaa, uudet ei paljoa maksa. |
Kirjoittaja: | zX-files [ 26.09.2014 06:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Cikatti kirjoitti: Pikemmin kysyisin, tiedätkö paljonko hehkuilla ajettu? Jos et niin ruuvaa irit ja heitä kuikkaa, uudet ei paljoa maksa. Jep. Pitkällä jälkihehkulla oleva salamahehku = 100 tkm ja teho alkaa olla jo oleellisesti hiipunut. Käyttöaikaa kun on jo usemman satkun verran verrattuna perinteiseen pelkkään esihehkuun. Ja ihan aikuisten oikeesti, olkaa nassikat varovaisia, jos akulla hehkutatte. Aika monet commonrail-ajan hehkut on 6-9 volttisia. Ja kun niitä panee punaiseksi 12 voltilla, niin ei edes huomaa, kun menee yli, ja hehkun kärki ampaisee jonnekin. Ja se pippaa pahasti, jos sattuu iskemään testaajaan. |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 26.09.2014 07:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Ja sitten se toinen asia, se hehku ottaa oikeasti paljon virtaa, ei kannata ihan ohkasella johdolla kokeilla antaa virtaa, saattaapi alkaa hehkumaan johdonpätkä itse hehkun sijaan ![]() yleismittarilla ohmisesti olen noita CX:n perinteisiä hehkuja mittaillu, johto irti hehkusta ja ohmipuntari rungon ja hehkun sähköliittimen väliin. |
Kirjoittaja: | zX-files [ 26.09.2014 07:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
Juu, tommonen kymmenen ämpäriä on semmoinen hyvä keskivertoheitto virtaskaan viennille. |
Kirjoittaja: | faceless15 [ 26.09.2014 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
joo, vaihtasin kyllä hehkut mutta kun voi olla vika siinä että pitkään seisoessa polttoaine valuu tankkiin päin. luultavasti jompi kumpi hehkut tai valuminen ku lyhyillä seisahduksilla ei onkelmia... |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 26.09.2014 18:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hehkujen kunto |
hohhoijjaa . mikä moottori ? . jos HDI niin käännä virta päälle sekunniksi pariksi ENNEN starttausta . siirtopumppu ehtii paineistaa loput hilut konehuoneessa , jos taas perinteinen , niin lutkuta vaikka käsipumpulla tavaraa ruiskupumpulle . ei tuo hehkujen tutkiminen oo yhtään vaikeeta , just niinku eskere neuvoo . ne hehkut pitää irrottaa toisistaan ensin . |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |