Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2.0 hdi -99 hydraulinostimista
ViestiLähetetty: 21.09.2014 20:26 

Moro!
Onko arvon raatilaisilla kokemuksia ajoittain naputtavasta hodari koneesta. Olen pari kertaa käyttänyt autoa korjaamolla naputuksen takia. Ensimmäinen kerta oli tulokseton, koska napautus oli hyvin ajoittainen ja juuri sillä kerralla ei ääntä kuulunu. Mutta toisella kerralla pika diagnoosi oli venttiilien hydraulinostin/met. Ensi apuna forten motor flush, vähän jeesasi naputukseen mutta ei poistanut sitä. Sanoi vaan, että jos ei ääni häviä niin on yläkerran avaus edessä. Oletteko joutuneet moista revohkaa tekemään mitä kustantaa?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi -99 hydraulinostimista
ViestiLähetetty: 22.09.2014 08:13 

Onko jakopään vaihtotarve lähellä?

Jos ei niin vauhtipyörälle lukitus, osat irti ja takaisin. ;)

Pari tuntia maksimissaan kun ne vaihtaa. Sama mulla edessä ja panoksetkin hommattuna, nekin maksoi alle satkun. Eli korjaamosta riippuen voisi olla parista sataa ylöspäin?

Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa

ViestiLähetetty: 22.09.2014 13:52 

Jakoremmi vasta uusittu. Moni urahihnan kampiakselin pyörä myös. Moniura hihnaa olen ihmetellyt, koska vaihdettiin samalla kun hihnapyörä tammikuussa 2014 hihna on mennyt pitkittäis suunnassa halki. Tätä olen ihmetellyt onko normaalia. Jostain keskustelusta luin, että moniurahihnan kiristäjissä ollut välys ongelmaa voisiko aiheuttaa nakuttavaa ääntä? Nakuttava ääni kuuluu selkeimmin repsikan puolen etupyörä kotelosta.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.09.2014 22:18 

äkkiä katsoa, ettei se kammen päässä oleva pyörä ole irtoamassa, jos jäänyt pultti kunnolla kiinnittämättä, lukitteella pitäis varmaan laittaa kiinni, katsoa samalla, ettei siinä pyörässä ole kolhua, joka aiheuttaa tuon pitkittäisen hihnan halkeamisen......saattaahan se pyörä olla jo vaikka hajoamassa, olen kuullut niiden erilaisista laaduista....ollu jo valmiiksi heikko tai jotain

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2014 21:19 

Kampiakselin moniurahihnapyörähän se hajonnut oli vulkanoinnit pettänyt. Ei ollu pitkäkestoinen kun tammikuussa vaihdettu ja 15tkm ajettu. Mikähän meni vikaan huono laatuinen hihnapyörä vai asentaessa virhe hihna liian kireälle vedetty?

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2014 21:59 
Käyttäjän avatar

Noita on ollut paljon, eli siis huonolaatuisia hihnapyöriä :( . Laitappa kuva siitä vanhasta, jos moinen on? Tai ainakin kerro minkä merkkinen se oli?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]