|
Kirjoittaja |
Viesti |
citrique
|
Viestin otsikko: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 18.08.2014 16:58 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
C-kuukkelista katosi jarrutehostus aika yllättäen moottoritievauhdissa. Ei kovin miellyttävä tunne kun parin tonnin massaa koittaa hidastella treenaamattomalla pohjelihaksella  automaatista ei hidastukseen tunnetusti ole paljon apuja kuten ei parkkeeraukseen sopivasta nappikäsijarrusta. C6 Owners palstalta tutkailin että aikoinaan on ollut takaisinkutsu koskien alipainepumpun putkea ja venttiiliä, tässä 130th ajetussa saksantuontiautossa on kaikki merkkiliikkeen leimat mutta eipä taida olla noita vaihdettu...Varoituksen sana siis kaikille kutoskuskeille, tuo saattaa olla aika vaarallinen ominaisuus mikäli ei ole aikoinaan hoidettu kuntoon. Tässä tapauksessa onneksi ei mitään käynyt, pohje oli sen verran kunnossa että vauhti aikanaan hiipui ja auto päätyi varovasti ajaen kotipihalle. Nyt sitten selvitellään mm. maahantuojan kantaa, tuleeko tehtaan puolelta enää apuja vaiko eikö.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 23.08.2014 14:06 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Saksasta löytyi tieto, kampanja oli tehty -08 10tkm kohdalla, joten eipä ole maahantuojaa koskeva asia enää. Ens viikolla selvitellään mikä osa sieltä on antautunut...
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 19.09.2014 12:43 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
joopa joo moottoriöljyt pumpun kautta tehostajalle josta kalvo tuhoutunut öljyn vaikutuksesta  ...vaihdettu pumppu, seuraavaksi tehostaja. ajokm tosiaan 130th eli aika kuraa nää osat PSA:lla
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 20.09.2014 13:28 |
Viestit: 2666
|
Joopa joo, viimeistään noilla kilometreillähän se C6 alkaa hajoamaan alkutekijöihinsä. Itse olen vähän arvellut, että yli 40.000 ajettua C6:sta ei oikeastaan kannata enää "ajoon" ostaa. Jos tykkää niitä korjailla joka viikko tonnilla niin ehkä sitten.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 20.09.2014 13:51 |
|
Kateellisten jupinaa  . Minulla on takana 80000km mukavaa matkaa kutosella. Mittarissa nyt 170000km. Kieltämättä ylläpitokulut ovat korkeat, mutta vastineeksi saa hyvää kyytiä. Jos haluaa säästöpossuauton, C6 on ehdottomasti väärä valinta. Onneksi myös purkuosia saa minulta ja täältä: http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Citroen ... arttype_id[0]=0 Toivottavasti Citroën tekee vielä vastaavan auton, ettei minun tarvitse ajaa loppuelämääni samalla mallilla.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 20.09.2014 14:50 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Ei se vaihtamalla parane, näinhän se on. Alkaa vaan muistista unohtumaan nuo kuutosen hyvät puolet kun auto on toukokuun alun jälkeen tainnut olla viikon ajossa, muuten korjaamolla...ok, peräkolari oli tietty siihen alkuun, sit oli vikavaloepisodi joka aiheutui turbon hukkaportin vivustosta, sitten katosi ilmastointi, jarrut, tukivarsijumppaa...  tästä kuitenkin jatketaan
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 20.09.2014 15:40 |
|
Olen ilmeisesti varsinainen onnenpossu.
Ei ole C6 ollut päivääkään pois ajosta neljän vuoden aikana. Kerran on viety hinurilla huoltoon. Syynä silloin oli palanut, alimitoitettu startin sulake.
Taitaa sama tauti ja sama huoltoohje päteä monessa muussakin PSA-autossa; sulake pitää vaihtaa isompaan. Silloin oli "tilanne" päällä, joten en ehtinyt tutkimaan akkojen kirjaa (käyttöohje) ja vaimon C5 oli parin kilometrin ja puhelinsoiton päässä.
Huollot/ korjaukset ovat hoituneet itselleni sopivalla aikataululla. Muuta ajoa estävää vikaa startin sulakkeen lisäksi ei ole vielä ilmaantunut.
Mittariston poksahtaminen laittoi hiukan jännitystä ajeluun, koska kaikki varoitusviestit eivät olisi tulleet perille? Nopeuden näki kuitenkin tuulilasinäytöltä ja sinne olisi kai tullut muutkin hälytykset? Bensakutosen puolaongelmat tiedetään ja niitäkin on ollut, mutta matka ei katkea. Perille pääsee, joskin rauhallisesti ja älykäs moottorin ohjainlaite osaa pistää ruiskutuksen poikki puolavikaisesta sylinteristä, joten kattivaurioita ei pääse syntymään.
Citroën-lasit ovat tukevasti silmillä ja pysyvät, ellei jokin valmistaja pysty parempaa esittämään yhtä kilpailukykyiseen hintaan. S-sarjalaista meseä ilmajousilla kyselin koeajoon, mutta eipä näillä raukoilla rajoilla sellaista ollut. Olisiko parempi, en tiedä, mutta tiedän sen, ettei minulla ole varaa sellaiseen. Sen tiedän, että E-mese, seiskasarjan bimmeri, volvon s80 tai audi a6, eivät tule kysymykseen. E-mese ei kylläkään edes yritä kilpailla kutosen kanssa. A8 audi?
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 29.09.2014 22:18 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Tehostimen valmistaja lienee Ate-Bosch ja alipainepumpun tekijä Delphi tai Pierburg.. Huonoa säkää vaan, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.  Tehostajassa lätkä Ate ja pumpussa Bosch, öljyssä kylpivät molemmat. Iso Kiitos Loimaalle nyt C6 TOIMII...pisteenä iin päällä tehty nelipyöräsuuntaus joka oli hmmm Veholta unohtunut alatukivarren vaihdossa, haritusta oli ja reilusti...palautui kotimatkalla mieleen että onhan hienoa kyytiä ja kyllä tää kaikki kannatti 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 30.09.2014 00:26 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Niin tulee mieleen että huollossa kannattaisi tarkastaa alipainepumpulta tehostajalle menevän letkun mahdollinen öljyisyys irrottamalla, jos siis haluaa välttyä jarrujen katoamiselta jossain vaiheessa. Letkun sisällä ei öljyä saa näkyä, muuten seuraa ongelmia. C6 palstalla oli maininta että tätä vaivaa on ollut 2,7 koneisissa landrovereissa, jossain bemareissa ja sitikoista kutosen lisäksi ihan perus C4:sissakin.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 30.09.2014 07:57 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Liittyyköhän tähän jotenkin kun mulla kovalla pakkasella saattaa joskus uupua jarrutehostus ekoissa jarrutuksissa? C5 III 2.0 HDi siis kyseessä. Näissäkin ollu joku kamppis jarrutehostimeen liittyen aikanaan, ja tähän yksilöön se on tehty.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C6 jarrutehostinprobleema Lähetetty: 30.09.2014 08:15 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Öljyhän ei voi mennä tehostimeen silloin kun alipainepumppu toimii, ilma kulkusuuntahan on käytännössä aina tehostimelta pumppuun. Mutta tuolla on varmaan ajettu alipainepumppu sekä tehostimen takaisku rikkinäisenä ja silloin se pumppu vuotanee öljyä ja tehostimen kalvo pumppaa öljyä ylös. Eli tehostin pitäisi aina alipainepumppuvian jälkeen tarkistaa mahdollisen öljyn takia.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
|