Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Suomen eniten ajettu Xantia? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19263 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Matti m.ë. [ 02.10.2014 16:08 ] |
Viestin otsikko: | Suomen eniten ajettu Xantia? |
Paljonko on arvon foorumilaiset saaneet kelattua Xantun mittariin ja millä koneella "ennen kuin on ees kantta aukaistu?" Mitä Xantusta alkaa hajota normaalien laturin, startin yms. lisäksi ja missä vaiheessa (km/ikä) - taka-akselin laakerit? Kynnyskotelot? |
Kirjoittaja: | Akaile [ 02.10.2014 22:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Kytkin menee 200-330tkm välillä vaihtoon vähän historiasta ja omasta ajotavasta riippuen. Kynnyskotelot alkavat puhkeamaan kukkaan 200tkm jälkeen, ellei niistä huolehdi. Koiranluita, raidetangon päitä, alapalloniveliä yms. saa rueta vaihtelemaan 200tkm jälkeen. Breikissä takalasin pyyhkijän moottorin läpivientiholkki ruostuu umpeen 240tkm jälkeen. Ovien haitarikumien sisällä menevien kaapelien katkeilu yleistyy 200tkm jälkeen. Ulkolämpötilan anturi pp-peilissä reistailee helposti. Ohjaustehostimen paineputki alkaa olla totaalisen hapan 250tkm kohdalla, samaten vaiheteiston peräkotelo, ellei sitä rasvaa/öljyä. Lämppärin etuvastukset sanovat sopimuksensa irti neljännesosamiljoonan paikkeella ja lämppärin kenno jotakuinkin 300tkm tienoolla. Ykköskoppaisessa etujousitolppien yläpäät alkavat olla vaihtokunnossa 300tkm paikkeella. Pyöränlaakereita menee vaihtelevasti, itsellä ensimmäinen jossain 230tkm kohdalla. Pihassa -00 1.8 16V 256tkm, -99 1.8 16V Autom. 241tkm ja sisko ajeli ykköskoppaisella lähemmäs 340tkm. |
Kirjoittaja: | zemial [ 02.10.2014 22:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Nettiautossa näkyisi pari yli 500tkm mennyttäkin olevan kaupan. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 03.10.2014 03:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Oma 110 HDI -00 vasta sisäänajossa, eli 488 tkm, ei tietääkseni ole konetta aukastu, tai kytkintä vaihdettu, ja miksipä oliskaan, kun kilsoja on vain noin vähän kertynyt.... Eli kyllä noilla sen reilun 500 tkm ajaa ilman isompia remppoja ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Matti m.ë. [ 03.10.2014 11:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Omalla -99 1,8 16v breakilla ajettu 230 tkm ja kaikenlaista pientä on jo ollut, mm. takalasin pyyhin jo 150 tkm, kytkin 175 tkm ja nyt vasen helma. Lisäksi tietty pyöränlaakeria, pakoputki ja muuta kuluvaa. Ei vielä yhtään hydeputkea! Millainen tapaus on ajastaan se tehostajan putki - paha? |
Kirjoittaja: | Petsku [ 03.10.2014 13:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Matti m.ë. kirjoitti: Omalla -99 1,8 16v breakilla ajettu 230 tkm ja kaikenlaista pientä on jo ollut, mm. takalasin pyyhin jo 150 tkm, kytkin 175 tkm ja nyt vasen helma. Lisäksi tietty pyöränlaakeria, pakoputki ja muuta kuluvaa. Ei vielä yhtään hydeputkea! Millainen tapaus on ajastaan se tehostajan putki - paha? Olen havainnut, että tuosta tehostajan putkesta on täällä aiemminkin tarinoitu ![]() Paha ei ole, mutta kallis mokomaksi pätkäksi. Itselleni ajautui monen vuoden Citroen-harrastustauon jälkeen kevään korvalla totaalisen huoltamaton 227 tkm ajettu 1.8 16v farkkuxanttu. Autossa oli tuo putki korvattu umpitavaralla alusta loppuun ja siitä syystä ymmärrettävästi pumpun iskut välittyivät rattiin asti. Puristutin läheisellä korjaamolla jarruletkun putkivedon keskelle ja hyvä tuli. Kustannukset tais olla kaikkineen alta 20 ekua kun tuo putki ostettuna maksaa liki 10-kertaisen summan. Niin ja nyt on Xantun mittarissa 244 tkm, koska ostan aina auton ajettavaksi enkä pihassa seisotettavaksi. Käy ja kukkuu ja jopa ilmastointilaite toimii, tuli sattumoisin taakse jääneenä kesänä sekin todettua ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 03.10.2014 13:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
Petsku kirjoitti: Puristutin läheisellä korjaamolla jarruletkun putkivedon keskelle ja hyvä tuli. Kustannukset tais olla kaikkineen alta 20 ekua kun tuo putki ostettuna maksaa liki 10-kertaisen summan. Toivottavasti käytetty jarruletku oli LHM:lle tarkoitettua (NBR) eikä "tavallisen auton" DOT-nesteelle tarkoitettua (EPDM). Jos on EPDM:ää, niin ei tarvitse ihmetellä jos jonkin aikaa toimittuaan tehostus hiljalleen hiipuu, letkun turvotessa umpeen... Muutama tovi takaperin tehtiin kaverin Xantiaan uusi putki, 1/4" putkelle haponkestävä helmiliitin, siihen sitten prässäten hydrauliikkaliikkeessä letku, alkuperäiseen eheään tehostajan puoleiseen putkeen. Kustannukset kaikkineen sopii pariin kymppiin, oletettavasti tämä viritys kestää paljon pitempään kuin alkuperäinen. Vaan kestihän se alkuperäinenkin 14 vuotta, jos samaan pääsee niin uskon Xantiasta löytyvän jo jotain muuta mikä sen ajosta poistaa ennen uuden putken rikkoutumista... |
Kirjoittaja: | Petsku [ 03.10.2014 13:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Suomen eniten ajettu Xantia? |
jasu kirjoitti: Petsku kirjoitti: Puristutin läheisellä korjaamolla jarruletkun putkivedon keskelle ja hyvä tuli. Kustannukset tais olla kaikkineen alta 20 ekua kun tuo putki ostettuna maksaa liki 10-kertaisen summan. Toivottavasti käytetty jarruletku oli LHM:lle tarkoitettua (NBR) eikä "tavallisen auton" DOT-nesteelle tarkoitettua (EPDM). Jos on EPDM:ää, niin ei tarvitse ihmetellä jos jonkin aikaa toimittuaan tehostus hiljalleen hiipuu, letkun turvotessa umpeen... Jep, kyllä tuolla luottokorjaamossa (jota tosin harvoin käytän kun teen kaiken itse aina kun vain aika antaa myöten) oltiin ajan tasalla ja puristeltiin väliin oikeasta materiaalista olevaa letkua ![]() Niin ja lisäksi tuo liitos on avattavissa normi työkaluin eli jos letku syysta tai toisesta antautuisikin, niin on helppo ja nopea vaihtaa vaikka tien päällä. Edellyttäen tietenkin, että on se varaletku valmiina,,, |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |