|
Kirjoittaja |
Viesti |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 07.10.2014 12:46 |
Viestit: 199 Paikkakunta: Nummela
|
Pitäis vaihtaa kaverin -03 2-litraiseen automaattipikassoon alapallot. Motonet kertoo että tuon ikäisessä pitäisi olla peltiset, siellä kuitenkin on valua? Autoa on tähän asti hoidettu ihan merkkiorganisaatiossa, taisi olla kaikki leimat Vehosta. Sopiiko noi valut ja pellit ristiin vai miksi noin?
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 07.10.2014 13:04 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ainakin http://www.autopartsmarket.fi näyttää tarjoavan kumpaakin, tosin vuosimalliin tuo ei ota kantaa. Motonetin mukaan RP-numerossa 9064 vaihtuu peltiseksi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 06:24 |
Viestit: 199 Paikkakunta: Nummela
|
Juup, toi RPO on 2001 lopulta. Eli siellä pitäisi kaiken älyn mukaan olla peltiset, mutta valua nuo on. Jotain eroa niissä lie, kun molempia on myynnissä.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 07:51 |
Viestit: 4994
|
sopivat mittojen puolesta ristiin, mutta onko Motonetin tietokaan oikein... Ainakin joskus ihmetellessä myös painavemmissa (HDI) oli valetut ja kevyemmissä koneissa peltiä. vaikuttaiskohan automaatti auton massaan sen verran että ne on valittu ja tukivarsien lujuudessa on eroa?
[Edit]Ainakin mister auto tarjoaa peltisiä vain pienempiin )1.8...) bensakoneisiin?
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 08:06 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Servicestä todettua:
Peltiset on EW7- ja TU-koneisissa RP-numerosta 9064 eteenpäin. Muissa valetut.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 10:39 |
Viestit: 199 Paikkakunta: Nummela
|
Ok, kiitos. Nyt alkaa vaikuttaa järkevältä. Vaikka tuo Motonetin luettelo on kätevä, niin on siellä senverran paljon virheitä ja ristiriitaista tietoa että parempi varmistaa. Eli laitan valetut tilaukseen.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 15:17 |
Viestit: 4994
|
Kerro myös Motonetin suuntaan virheestä, (eli osa ja RP-numero tieto koskee vain 1,6 l (TU5) ja a,8 l (EW7) bensakoneilla olevia) ehkä korjaavat?
|
|
|
|
 |
zemial
|
Viestin otsikko: Re: Picasso alatukivarret? Lähetetty: 08.10.2014 21:14 |
Viestit: 182
|
Ja niissä Motonetin Mapcoissa on sellainen vika, että se etummaisen puslan sisällä oleva metalliosa on liian lyhyt. Se ei kiristy paikalleen muuta kuin jollain yli 400Nm momentilla väännettynä silleen, että se koko etummaisen puslan ulkopuolella oleva metalliosa painuu kasaan sen muutaman millin. Tai sitten sinne kannattaa suoraan laittaa prikka väliin sisäpuolelle sitä peltilootaa mihin se pusla tulee sisälle.
..Ja niistä kannattaa avata sitä kumia (ei ole hankala homma, se rautalankapanta nousee helposti ylös) ja kannattaa täyttää se kumi vesivaseliinilla, kestää huomattavasti pidempään - ne on vakiona aika kuivat sisältä).
|
|
|
|
 |
|
|