Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia HDI takasylinterin vaihto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19441 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | tuisku [ 23.10.2014 17:02 ] |
Viestin otsikko: | Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Tervehdys ! Xantia HDI:ssä on hydraulivuoto takajousisylinterin ja pallon välissä. Onko sylinterin vaihto vaikea , mikäli vuoto johtuu sylinteristä ??? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 24.10.2014 07:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Ei ole. Eihän siinä taida muuta olla kuin putket, paluuletkut ja pari sokkaa. Toinen sylinterin kyljessä olevassa ulokkeessa ja toinen männän päässä. Tiukassa voivat olla. Tarkista nyt ensin että pallon tiiviste on kunnossa ja molemmin puolin tiivistepinnat siistit. Mulla oli sylinterin päästä varmaan 3mm nökäle pois kierreosasta mutta hyvin piti lehmät sisällä. |
Kirjoittaja: | ealab [ 24.10.2014 08:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Takasylinterin vaihdosta on, tai pitäisi olla paljon juttua. Myös jousipallon irrottamisesta, siitä kun homma alkaa. Koeta etsiä. Myös sitroen-foorumilta. Mutta aluksi: Auto käyntiin ja ylös; perä pukeille; pyörä (ei pelkkä rengas) on hyvä irrottaa tieltä pois; kierretään palloa sen verran, että vähän pyörähtää. Takapää edelleen pukeilla auto ala-asentoon, ehdottomasti. Kierretään pallo pois, katsotaan tiivistepinnat, tiivisterengas*. Pallo saattaa aluksi olla tiukassa. Jos sylinteri pitää irrottaa; männänvarren tukivarressa oleva sokka lyödään pois (Tähänkin auttanee ajoissa aloitettu CRC-ruiskuttelu); letkut ja putki irti. Sitten pitäisi sylinterin saada tukivarren puolelta pois. Ilman, että pitäisi tukivarsi ottaa tieltä pois? *Älä käytä vanhaa. Laita jotain "tervaa*, Al-tahnaa" pallon kierteisiin, tiivistepintoihinkin ja vielä pallonlaiton jälkeen *sauman ympärille. Putkijuntturiinkin. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 24.10.2014 22:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Ja vielä: Kun kierrät jousipalloa paikalleen, niin ENSIN TIIVISTE JOUSISYLINTERIN URAAN, ei pallon kaulalle. kun tiiviste on ehjä, ja oikein paikallaan, käsin (ilman työkaluja) kiristetty pallo ei vuoda hydeä sylinterin ja pallon välistä. ![]() |
Kirjoittaja: | Jankos [ 24.10.2014 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Mulla joskus xanttu vuoti vastaavasti ja sieltä oli sylinteristä lohjennut pala niin että tiiviste pullahti pois paikaltaan. Uusi sylinteri auttoi. |
Kirjoittaja: | ealab [ 25.10.2014 09:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Ps. Jos pallo kiertyy auki hyvin jäykästi, niin jousitussysteemissä on edelleen vielä painetta. Ja jos tällöin pallon kiertää irti, sitten tuleekin LHM:t silmille ja lujaa. |
Kirjoittaja: | catmatti [ 25.10.2014 14:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Paljon helpompi on laittaa teräsprikka siihen tiivistepintaan, saa Ruotsista tilaamalla. |
Kirjoittaja: | tuisku [ 26.10.2014 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Kiitoksia kaikille neuvoista ja ajatuksista. Pengoin autoni teknikka Autoartikkelin kanssa ja sieltä todettiin että sylinteri on mallia c5 ja autoni hydractive, mikä vielä tekee asian monimutkaisemmaksi. Varaosanumero löytyy xantian puolelta mutta sylinteriä ei ole suomesssa nähtävästi hyllyssä xantiann numerolla. Sylinteri on nähtävästi otettava malliksi Autartikkelin tiskille jotta löydämme vastaavan C5 osan. Huomenissa pitää vielä jäljittää koko suomen maahantuojan varastot. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 26.10.2014 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Kuulostaa tosi oudolta. Mulla oli ihan loppupään hdi xanttu ja ihan normixantian osat siinä oli. Pistäppä rekkari niin joku katsoo servicestä... |
Kirjoittaja: | Teuski [ 26.10.2014 22:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Hdi ja hydractive? Onko edes suomi-auto? |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 26.10.2014 23:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
EI noita kannata arvuutella. Laita auton tiedot niin katson. Jotkut mallit on NFP- ei saa enää.. Jos saa niin ranskasta abt. viikko. |
Kirjoittaja: | tuisku [ 27.10.2014 07:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Hyvä Ilmajoki ! Citroen Xantia 2.0 HDI Kombi (break) exlusive valm. 16.02. 2001 rek nro. YGL-542 valm. nro. VF7X2RHZB72405721 |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 27.10.2014 10:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Auto on HDI 110 jossa Hydractive jousitus (ei siis Activa) PAllot 527244, 527245 NFP. Tehdas ei toimita enää. Pistän maahantuojalle postia. |
Kirjoittaja: | tuisku [ 27.10.2014 12:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Kiitos paljon, Hämeenlinnan länsiautosta löytyy sentään tiiviste, odotellaan. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 27.10.2014 12:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Sitikkapuoskari kirjoitti: Auto on HDI 110 jossa Hydractive jousitus (ei siis Activa) PAllot 527244, 527245 NFP. Tehdas ei toimita enää. Pistän maahantuojalle postia. Sylinterithän noi siis on. Näyttäis olevan hydractive-breakeissa 30.11.2014 eteenpäin. Onko tollasia Suomessa edes myyty? Jehudihan tuotti tollasen jonkin aikaa sitten? |
Kirjoittaja: | Pasis [ 27.10.2014 13:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
^30.11.2014 ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 27.10.2014 13:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Pasis kirjoitti: ^30.11.2014 ![]() Oho ![]() |
Kirjoittaja: | Kenguru [ 27.10.2014 17:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Kultaisessa farkkuxantiassa kanssa takasylinterit mallia C5. Itselle tuli vastaan kun putki vuosi ja sitähän sitten ihmeteltiin kun oli erilaiset juntturit molemmissa päissä ![]() |
Kirjoittaja: | tuisku [ 27.10.2014 17:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Toivotaan että putket kestää aukaisun. ps. Auto tuotu saksasta, mittarissa silloin 40 000, nyt 307 000. Odotellaan nyt maahantuojan tietoja. |
Kirjoittaja: | tuisku [ 29.10.2014 15:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia HDI takasylinterin vaihto |
Hei ja kiitos !!! Patonkilaisten avustuksella sylinteri löytyikin sitten Suomesta Autokorjaamo Storck Jouko Oy:n hyllystä Keuruulta. Kiitos vielä kerran kaikille, saadaan taas exlusive tien päälle. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |