Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

LHM-kysymys
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19493
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  A-L [ 31.10.2014 18:27 ]
Viestin otsikko:  LHM-kysymys

Sanokaas tästä äkkiseltään, että mikäs letku se on tuo, joka lhm-nestesäiliön korkilta lähtee säiliön taakse? Ihmettelin kun ei nesteen määrää indikoiva pyrpylä ole ollenkaan toiminnassa, ja sitten ilmeni, että tuo kyseinen letku on irrallaan. Heti en nähnyt mihin sen pitäisi olla yhteydessä, eli onko helppo saada paikoilleen? Auto on '96 Xantia perushydejousituksella.

Kirjoittaja:  jasu [ 31.10.2014 18:31 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Säiliön huohotus. Korvausilma säiliöön/säiliöstä liikkuu tuota letkua pitkin.

Kirjoittaja:  IJN [ 31.10.2014 18:54 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Jos sen letkun pää makoilee jossain pellin poterossa mihin kerääntyy vettä, niin siemaisee aina aamustartin yhteydessä korvausilman mukana vedet pönttöön kun nestettä pumpataan säiliöstä palloihin. Sitten on LHM harmaana ja pakkasilla ei korkeussäädöt pelaa, eikä säätimistä saa kaikkia vesiä pois kuin purkamalla ne. Olen ko. episodin jälkeen punonut letkun pään melko huolellisesti muiden letkujen väliin niin että se varmasti pysyy ilmassa.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 31.10.2014 18:58 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

^ Siinä tuli hyvä vinkki!

Kirjoittaja:  A-L [ 31.10.2014 19:26 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Oolrait, eli ei siis syytä huoleen. Joo, toi punomisvihje oli oikein hyvä, täytyypä laittaa se kohdillensa nyt kun tuo neste näytti vielä tunnusomaisen vihreältä.

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 03.11.2014 20:34 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Jos se nesteen määrää indikoiva pyrpylä tahi koho ei tunnu toimivan, niin sen kyllä tiedetään osaavan jumittua paikoilleen. Jos ei selvä LHM-ylitäyttökään saa reagoimaan niin jumissa on.

Ylitäytön tuntee siitä, että makuulle laskiessa ruikkaa juurikin huohotinletkusta LHM:ää. Ei tietysti mikään kovin elegantti tapa varmistaa kohon toimivuutta. Jos on jumissa, kaipaa irrotusta ja puhdistelua.

Kirjoittaja:  ealab [ 04.11.2014 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Eikä LHM ole kovin pinnassa normaali- ja ala-asennossa. Reikään törkättynä sormen ei pitäisi paljon kastua. Siinäkin hyvä indikaattori. On hyvä silloin, tällöin jumpauttaa korkeussäädöt, jousitusmukavuus paranee. Kun liemet hieman vaihtuu jousisylintereihin.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.11.2014 16:40 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Auto pitää olla yläasennossa, kun indikaattoria silmäillään, eli lhm tasoa tarkastetaan.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 04.11.2014 18:21 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

niimpä......tosin kohta joku väittää jotakin muuta ;)

Kirjoittaja:  kaselin [ 04.11.2014 20:09 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Kuga gurkkii guka ei :lol:

Kirjoittaja:  ealab [ 04.11.2014 23:46 ]
Viestin otsikko:  Re: LHM-kysymys

Esa66 kirjoitti:
Auto pitää olla yläasennossa, kun indikaattoria silmäillään, eli lhm tasoa tarkastetaan.


Kyllä, vaan jos sormi kastuu, niin enemmän juuri näin. Mutta ei koko sormi.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/