Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kiihtyvyydestä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=1950 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.07.2009 08:07 ] |
Viestin otsikko: | Kiihtyvyydestä |
Pähkäilin tuossa nukkumaan mennessä tuota BX koneenvaihtoa isommaksi ja sen hyötyjä. Voimaa tulee vähän lisää. Työtä se vähän teettää mutta nykytilanteessa ainakin kytkimelle tarttis tehdä jotain joten.. Toimii mutta vaihteet tahtoo kronkkia alaspäin vaihdettaessa ja ykkönen laitettava varovasti silmään paikallaan seisten. Jos jättää siihen alkuperäisen askin missä tiheempi välitys (oletettavasti) niin kiihtyy paremmin. Huippunopeus kärsii ja kulutus nousee. Huippunopeus ei tässä yhteydessä ole merkityksellinen. Jos taas laittaa 1,9 askin ja esim matalaprofiiliset 14" renkaat niin seuraus pitäisi olla sama, kiihtyy paremmin. Plussapuolena tähän saa renkaat vaihtamalla takaisin orkkisvälityksen ![]() Ideaali kai olisi tiheä aski jossa vitonen olisi "ylivaihde", en tiedä onko mahdollista. |
Kirjoittaja: | Palloidiootti [ 29.07.2009 09:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kiihtyvyydestä |
En osaa tuohon mitään hyödyllistä sanoa, mutta asia on selvästi kokeilun arvoinen, helpostihan sen askin vaihtaa jos meluun kyllästyy. ![]() Matalaprofiilisilla renkailla mukavuus kärsinee ja mittarivirhe sen kun kasvaa, joten sitä vaihtoehtoa ei ehkä turhaan kannata kokeilla. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 29.07.2009 12:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kiihtyvyydestä |
Rattaitakin vaihdellaan ristiin rastiin ![]() http://freetuning.free.fr/racing/boite% ... itesse.htm http://www.taylor-eng.com/gearing/be_ratios.htm http://www.taylor-eng.com/gearing/205-405gearing.htm http://www.mckeown-enterprises.co.uk/do ... osGti6.xls |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 29.07.2009 17:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kiihtyvyydestä |
Putkimies22 kirjoitti: Pähkäilin tuossa nukkumaan mennessä tuota BX koneenvaihtoa isommaksi ja sen hyötyjä. Voimaa tulee vähän lisää. Työtä se vähän teettää mutta nykytilanteessa ainakin kytkimelle tarttis tehdä jotain joten.. Toimii mutta vaihteet tahtoo kronkkia alaspäin vaihdettaessa ja ykkönen laitettava varovasti silmään paikallaan seisten. Jos jättää siihen alkuperäisen askin missä tiheempi välitys (oletettavasti) niin kiihtyy paremmin. Huippunopeus kärsii ja kulutus nousee. Huippunopeus ei tässä yhteydessä ole merkityksellinen. Jos taas laittaa 1,9 askin ja esim matalaprofiiliset 14" renkaat niin seuraus pitäisi olla sama, kiihtyy paremmin. Plussapuolena tähän saa renkaat vaihtamalla takaisin orkkisvälityksen ![]() Ideaali kai olisi tiheä aski jossa vitonen olisi "ylivaihde", en tiedä onko mahdollista. eli laitat gti19 16valve koneen paikalle? jos pidät vanhat välitykset ja laitat vielä 14 tuuman vanteet niin hitaammin kiihtyy sataan. sul ei pito riitä läheskään. sutii ja sutii. aikanaan isäni omisti gti19 16valve mark 1. ykkösellä,kakkosella ja kolmosella sutisi vielä. ihan normaali 16v aski ja 15tuuman renkailla |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.07.2009 22:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kiihtyvyydestä |
Xsaravts2.0 kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Pähkäilin tuossa nukkumaan mennessä tuota BX koneenvaihtoa isommaksi ja sen hyötyjä. Voimaa tulee vähän lisää. Työtä se vähän teettää mutta nykytilanteessa ainakin kytkimelle tarttis tehdä jotain joten.. Toimii mutta vaihteet tahtoo kronkkia alaspäin vaihdettaessa ja ykkönen laitettava varovasti silmään paikallaan seisten. Jos jättää siihen alkuperäisen askin missä tiheempi välitys (oletettavasti) niin kiihtyy paremmin. Huippunopeus kärsii ja kulutus nousee. Huippunopeus ei tässä yhteydessä ole merkityksellinen. Jos taas laittaa 1,9 askin ja esim matalaprofiiliset 14" renkaat niin seuraus pitäisi olla sama, kiihtyy paremmin. Plussapuolena tähän saa renkaat vaihtamalla takaisin orkkisvälityksen ![]() Ideaali kai olisi tiheä aski jossa vitonen olisi "ylivaihde", en tiedä onko mahdollista. eli laitat gti19 16valve koneen paikalle? jos pidät vanhat välitykset ja laitat vielä 14 tuuman vanteet niin hitaammin kiihtyy sataan. sul ei pito riitä läheskään. sutii ja sutii. aikanaan isäni omisti gti19 16valve mark 1. ykkösellä,kakkosella ja kolmosella sutisi vielä. ihan normaali 16v aski ja 15tuuman renkailla Ei kun se tulisi tuon 8-venttiilisen 1,6 tilalle ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |