Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 02.11.2014 17:41 

Viestit: 400
Helpoin tapa lienee rälläkällä :lol: , mutta miten irrotetaan vahingoittamatta osia. Ilmeisesti saranoissa on jonkinlaiset putkisokat, vaikuttaa vain hieman ahtailta nuo paikat

Utelee Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 02.11.2014 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ikkunaa sen verran raolleen että saa kannatinnarun karmin ympäri kiinni, ovi kannatukselle, putkisokat pois ja ovi irti - ei kai siinä sen kummempia ole kun ei ole jäänyt mieleen. Sähköjohtoja menee ovesta ja mallista riippuen vaihteleva määrä oven ja muun auton välillä.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 02.11.2014 20:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Piuhat oven sisästä irti ja haitareineen ovesta pois, sitten lyö saranatapit tuurnalla pois. Rajoittimen sokkatappi saattaa olla kinkkinen :lol:
Eli piuhat ja kolme sokkatappia per ovi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 06.11.2014 09:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 265
Eikös rajoitin ole parilla pultilla kiinni sekä runkopalkissa että ovessa? Eli saranatapit irti, rajoittimen pari pulttia (jommasta kummasta päästä, muistaakseni itse otin rungosta) ja tietysti ne piuhat.



Xantia Berline 1.8i 16V -99
Laguna 2.0 farkku -05
(ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08
(ex) Laguna I 1.8 16V -00
(ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive
(ex) BX 19 GTi -89
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 06.11.2014 10:18 

Viestit: 2699
Juuri noin kuin Esa66 tuossa kertoo. Kolme sokkatappia ja johtonippu. Rajoittimen sokkatapin irroittaminen hieman konstikasta, kun se menee oviaukkoon, siis runko-osaan, hitsatun u-mallisen pellin läpi. Ovitopparin toinen pää sillä samalla sokkatapilla niiden u-sakaroiden välissä.

Topparin toinen pää on kiinni osassa, joka puolestaan on ovessa kiinni kahdella pultilla. Sen osan mutterit oven ulkopuolella ja itse kiinnitysosa oven sisällä.


Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 06.11.2014 10:28, muokattu yhteensä 1 kerran


Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 06.11.2014 10:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
bigbro kirjoitti:
Eikös rajoitin ole parilla pultilla kiinni sekä runkopalkissa että ovessa? Eli saranatapit irti, rajoittimen pari pulttia (jommasta kummasta päästä, muistaakseni itse otin rungosta) ja tietysti ne piuhat.

Ettet sekoittaisi Xantiaan? Siinä on pulteilla molemmat päät.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX-ovien irrotus
ViestiLähetetty: 06.11.2014 15:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Imu-/pakoventtiilien jatkoelämä löytyy ovien saranatappeina :) Jos pikku vinkin suotta tähän väliin. Joutuu tietenkin pätkimään ja katsomaan halkaisijan soveltuvuuden ;)
Myöskin 6mm rosteripultit, joissa löytyy riittävä kierteetön alue tapin virkaa toimittamaan kelpaa oikein hyvin bexussa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: