Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen C5 vm 2008 eco mode active
ViestiLähetetty: 02.12.2014 18:55 

Otsikossa mainittu teksti tulee näyttöön, kun laittaa virrat päälle. Starttaa ainakin toistaiseksi hyvin. Ostin auton pari kuukautta sitten ja edellisen omistajan mukaan akku on vain vuoden vanha. En aja pätkäajoa ja webastoa en lämpimänä talvena ole käyttänyt.
Eli mikähän "vikana?"
Käyttöä ei toistaiseksi ole haitannut.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Citroen C5 vm 2008 eco mode active
ViestiLähetetty: 02.12.2014 20:50 
Käyttäjän avatar

Jos ei itse ilmoitus ole virheellinen, niin jokin jää kuluttamaan virtaa auton seisoessa. Kun jännite laskee tietyn rajan alle, kytkeytyy joitain toimintoja pois ja em. tiedotus annetaan.

Picassossa syypääksi osoittautui radio, joka kytkeytyi itsekseen päälle. Korjautui vaihtamalla koko soitin uuteen. Ehti tuhota n. vuoden ikäisen akun huonoon kuntoon toistuvalla purkamisella.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

Viestin otsikko: Re: Citroen C5 vm 2008 eco mode active
ViestiLähetetty: 02.12.2014 21:10 
Käyttäjän avatar

Webasto jos on alkuperäinen ja väylässä niin se käyttelee ihan itse itseään. Toki vain moottorin käydessä. Minulla kun oli 2008 C5 III niin se vähän väliä huuteli tuota economy modea ja aina oli akku hyvässä kunnossa. Sanoisin, että ohjelmistobugi auton softassa ja tulee liian herkästi näkyville.
Yksi vaihtoehto on, että edellisen omistajan uusima akku on eri kapasiteetilla ja sitä ei ole kerrottu lexialla autolle.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]