Alkoi C4 naputtaa matkalla. Olin ihan varma, että nyt on mennyt venttiilinnostin tai peräti koko venttiili. Käyntiääneen tuli sellainen todella selkeä metallinen naputus, joka kuulosti juuri samalle, kuin jossain koneissa joissa venttiilinnostimet jumittavat. Ääni oli todella hakkaava ja metallinen ja sellainen "nyt meni jotain tosi kallista". Lisäksi ääni ei hävinnyt kierroksilla, ainoastaan koveni.
Hain foorumilta kauhukertomuskia hakusanalla 2.0 EW ja naputus ym. Moottori haukuttiin kaikissa ketjuissa ihan surkeaksi.
Olin todella huolissani, koska ääni oli alkanut vähän öljynvaihdon jälkeen. Epäilin, että joko öljyhuuhtelu jonka koneessa pöyritin tai uusi Teboilin Diamond Plus on saanu sakan liikkeelle ja kanavat tukkoon tai joitain. Pelko persiissä ajelin tallille ja laskin jo rahoja, että ostanko uuden auton vai vaan moottorin.
Hämmästys oli kyllä suuri, kun ääntä aloin tutkimaan stetoskoopilla ja koneesta ei kuulunut mitään erikoista. Ainoa paikka missä tuo naputus kuului oli moniurahihna se automaattinen kiristin. En millään uskonut, että 30tkm ajettu moniurahihna voisi vielä olla pilalla... mutta niimpä se vaan oli. Näky oli aika lohduton:
Liitteet:
hihna.jpg [ 41.79 KiB | Katsottu 4187 kertaa ]
tällä kertaa selvisi 14€ sijoituksella, eikä tarvinnut edes moottoria vaihtaa.