Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: MISTÄ MANSESSA VAUHTIPYÖRÄN LUKITUSTYÖKALUJA ?
ViestiLähetetty: 30.11.2014 00:09 

Menee kohta hermo!
Erinäisiä kertoja on tullu vaihdettua jakohihnoja ja kansipahvejakin Citruunoihin, ja aina on kampiakselin hihnapyörän pultti auennu autotallissa, jos ei muutoin niin "hylsy-pitkävarsiväännin-auton työntö" -menetelmällä. Vaan nyt syyspimeillä ei! On ciisti uutta kansipahvia vartoova Vulkaani-ZX hyllytettynä mainitusta syystä (odottelen jos vaikka aukeis itsekseen:D!)

Vaan nyt olis kiireinen homma , tyttären Zx:ään jakoremmi alkuviikolla! Eli kysymys Veljet, miksei Sisaretkin: MISTÄ TAMPEREELLA TAIKKA MISTÄ VAAN VOIS HAKEE KAMPURAN (HAMMASKEHÄN) LUKITUSTYÖKALUJA ????

Kyselee nimim Yksi monien (Citikoiden) puolesta !

Poissa

Viestin otsikko: Re: MISTÄ MANSESSA VAUHTIPYÖRÄN LUKITUSTYÖKALUJA ?
ViestiLähetetty: 30.11.2014 00:30 

Olisko tuossa laatikossa sopiva pala:
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyoka ... lu-191558/

Poissa

ViestiLähetetty: 30.11.2014 00:34 
Käyttäjän avatar

Jospa lähetät yhteystietosi, niin voin käydä ison pulttikoneen kanssa avaamassa.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.11.2014 19:28 

Kiitokset IJN:lle ja Lesexcentric'ille myös! Edellisen ohjeilla hain Treen Biltemasta ko. instrumenttiboxin - ja jälkimmäisen nimimerkin pistän korvan taa muuten vaan! Mukavaa Ekanadventin ehtoota! t. C

Muutamia citikoita.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.11.2014 20:07 
Käyttäjän avatar

Mä olen käyttänyt 10mm kiintoavainta (oliks virallinen nimi "kita-avain"?). Sopii just vauhtipyörän hammasstukseen ja kiilautuu ihan tarpeeks lujaan vaihdelaatikon tirkistysaukkoon yhden ihmisen operoimanakin ette tartte kaveria pitämään kiinni.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2014 01:34 
Käyttäjän avatar

Kaapelimies kirjoitti:
Mä olen käyttänyt 10mm kiintoavainta (oliks virallinen nimi "kita-avain"?). Sopii just vauhtipyörän hammasstukseen ja kiilautuu ihan tarpeeks lujaan vaihdelaatikon tirkistysaukkoon yhden ihmisen operoimanakin ette tartte kaveria pitämään kiinni.

Juu ja mä olen käyttänyt valtavaa meisseliä. Toimii.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2014 12:49 

Minusta tommoset lukitustyökalut vaikuttaa hienostelulta härskin harrastajan käytössä.
Minulla on Puuilosta halvalla saatuja 3/4 tuuman kaluja, kaksi jatkovartta, iso väännin ja 22mm hylsy ja lisäksi tärvitaan iso puupölkky tai pukki viriteltynä samalle korkeudelle. Kun tukee jatkovarren ja vääntimen liitoskohdan pölkylle ja mätkäsee isolla mosalle vääntövarren päähän niin aina on auennut viimeistään muutaman mätkäisyn jälkeen. Jatkovarsia vaan pitää olla niin pitkälti että viritelmä tulee ulos kurasiiven sisältä että pääsee mätkimään. Samalla menetelmällä olen hoitanut kiinnityksen. 1/2 tuuman viritelmä joustaa enkä niilä ole saanut irti tätä menetelmää käyttäen. Osaa olla tiukassa kun liimaa on koko kierteen matkalta

Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2014 23:58 

Moi vaan kaikki ja kiitti hyvistä neuvoista. Hienostelua ehkä(..), muttta kyllä semmoinen pieni ja näppärä hammaskehän "lukituskampa" tekee homman helpoksi. Kun kampura ei pääse tippaakaan joustamaan, pultti kyllä aukeaa kun vaan hakee hiukan pidempää vartta..

Muutamia citikoita.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2014 01:26 
Käyttäjän avatar

Minä tein lattaraudan palasesta yhdenlaisen. Taisi Haynesissä jossain olla kuvakin. 6 mm reikä, jolla sen saa kiinni koneen alla olevaan suojapellin pultilla. Rälläkällä siihen on muotoiltu hammas, joka sopii hammaskehään. Se on nytkin xantian vauhtipyörässä kiinni. Lujaa auki olevan pultin saa helposti auki starttimoottorilla. Hylsyn T-vääntiöön putki jatkovarreksi. Jatko tuetaan runkoon ja lyhyt startti. Moottori pyörii myötäpäivään, joten jatkovarsikin pyrkii pyörimään samaan suuntaan. Tuki sen mukaisesti

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]