|
Kirjoittaja |
Viesti |
SamiT
|
Viestin otsikko: Mikä tarkoitus on Xsaran OT:n painekytkimellä? Lähetetty: 07.12.2014 00:52 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Xsara 1,6i 8v koneella ja vm. 2000 kyseessä ja tuossa muun moninaisen kunnostelun ohella tuli havaittua ohjaustehostimen pumpulta lähtevässä paineputkessa olevan anturin vuotavan, ja se näyttää olevan ohjaustehostimen painekytkin. Mikä mahtaa olla tämän kytkimen funktio kyseisessä paikassa? Uusi osa tilattu ebayn kautta kotiin tuotuna 37 euroon, marmoritiskin hinta olisi 100 euroa, joten homma tulee kuntoon. Ihmettelen kun ei muissa samaa ikäluokkaa edutavissa ranskalaisautoissa, joita pihasta löytyy, ole tuollaista pötikkää tehostimen putkessa ollut.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mikä tarkoitus on Xsaran OT:n painekytkimellä? Lähetetty: 07.12.2014 10:28 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Painekytkin kertoo moottorin ohjausyksikölle sen, että ohjaus on käännetty ääriasentoonsa, jolloin tehostinpiirin paine kasvaa äkillisesti. (>35 bar) Tieto on tarpeen "pikkumoottoreissa" lähinnä joutokäynnillä ja pienillä kierroksilla, jotta tehostajan pumpun aiheuttama lisäkuorma saadaan kumottua.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: Mikä tarkoitus on Xsaran OT:n painekytkimellä? Lähetetty: 20.12.2014 16:19 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Kiitokset tiedosta! Kytkin vuoti öljyä pihalle ja tilasin Englannin Ebaysta uuden painekytkimen joka tulikin yllättäen Latvialaisesta liikkeestä, kotiin tuotuna alle 40 euroa ja marmorin hinta 100 euroa.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
|
|