Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19879
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kapani [ 26.12.2014 22:12 ]
Viestin otsikko:  vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Laitoin 1/4 osa lt:n vanhaa vihreätä hydenestettä "uuden" ruskean sekaan 2006 vm:n C5:een. Onko ongelmia tiedossa jos en vaihda nesteitä :roll:

Kirjoittaja:  kaselin [ 26.12.2014 23:32 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Jos olis mun vaihtaisin öljyt

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 27.12.2014 00:03 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

LHM ja LDS liukenevat toisiinsa mutta lopputuloksena alkavat vaahtoamaan ja tappavat pumpun.

Vaihtaisin liemet ja pian.

Kirjoittaja:  kaselin [ 27.12.2014 00:05 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Eiköös ne tiivisteetkin oo eri synteettinen ja mineraali

Kirjoittaja:  Cikatti [ 27.12.2014 01:01 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Pelkkä LHM eli vihreä käy pumpun päälle muutenkin koska ompa tuo melko paljon viskoosimpaa kuin LDS. Sähköpumppu tykkää luirummasta nesteestä.

Kirjoittaja:  jasu [ 27.12.2014 01:01 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

kaselin kirjoitti:
Eiköös ne tiivisteetkin oo eri synteettinen ja mineraali

Tietääkseni ei, omin silmin on tullut nähtyä vihreällä raidala merkattu pallon tiiviste C-vitosessa...

Eri materiaalia on wanhan LHS-2 -nesteen kanssa, EPDM -kumia, LHM:n ja LDS:n kanssa NBR -kumia...

Oikaiskaa, jos metsään meni..!


Ja joo, tiedän muutaman LHM -Sitikan kohdalla LHM:n vaihdetun LDS:ään, hyvällä menestyksellä. Itsellänikin on yksi kokeilu noin, vaaraa aiheuttamattomassa paikassa, Sm:n etuvalopatterin iskunvaimentimessa...

Kirjoittaja:  kaselin [ 27.12.2014 01:22 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Ja siis eiku hanaa turha surra siis jos tippa meni sekotellaan niitä moottoriöljyjäkin ihan valmistajien luvalla. Mut edelleen sitä mieltä että vaihtaisin öölit

Kirjoittaja:  jasu [ 27.12.2014 01:47 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Niin, jos siis oikein ymmärsin, sekaan lirahti 2,5 desilitraa LHM:ää? Jos noin, niin en olisi kamalan huolissani, en usko sen määrän mitään haittaavan, ainakaan se ei riko mitään.

Vaan vielä vähemmän on haittaa, jos vaihtaa nesteet, ei ne LDS:t ole täysin ikuisia nekään...


Omalla kohdallani, en stressaisi, ja tuskin viitsisin tuon takia vaihtamaan alkaa. Paitsi jos säiliössä on todella vanhat/paljon ajetut nesteet, niin sitten mahdollisesti aikaistaisin nesteen vaihtoa.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 27.12.2014 02:12 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Ja ompa ne liemet niin nopeat vaihtaakin. Pyöräkotelosta (LH puoli), lokarin alta, letku irti ja jo lörähtää säiliö tyhjäksi hetkessä.

Kirjoittaja:  kapani [ 27.12.2014 13:08 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Cikatti kirjoitti:
Ja ompa ne liemet niin nopeat vaihtaakin. Pyöräkotelosta (LH puoli), lokarin alta, letku irti ja jo lörähtää säiliö tyhjäksi hetkessä.


Kiitoksia vaihtovinkistä. Siis hyd. säiliön puolelta lokarin alta letku irti. Entä putkistossa oleva neste. Onko pyörien liittimien kautta syytä tyhjentää? Ei liene iso määrä? Ei jää vaivaamaan mieltä ainakaan. Nyt pientä vuotoa paluuletkun alapäässä. Tuskin yhteydessä vaahtoamiseen. Näyttäisi olevan kuitenkin hieman tukossa letku? :?

Kirjoittaja:  kaselin [ 27.12.2014 13:13 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

Eipä taida olla letkuja siellä pyöräkotelossa? I koppasessa tyhjenee konetilassa tehostajan pumpulle menevä imuletku irti ja pänikkä alle,II kopassahan on sähkönen tehostin meneekä sinne letku säiliöltä?

Kirjoittaja:  HiTec [ 27.12.2014 14:09 ]
Viestin otsikko:  Re: vanhaa vihreätä hydauliikkanestettä uuden sekaan

jasu kirjoitti:
ei ne LDS:t ole täysin ikuisia nekään...

No omassani C5 III juuri kesällä katselin kun tarkistin pinnat LDS-säiliöstä ja lisäsin puhdasta joukkoon. Kohta seuraavalla tarkastuksella huomasi värisävyn selvästi muuttuneen tummemmaksi, wanhan LDS:n sekoittuessa tuolla säiliössä tuoreen joukkoon => LDS:t meni tänä syksynä vaihtoon huollon yhteydessä ja jatkossa otankin tuolle saman vaihtotahdin kuin jarru- ja syylarinesteillekin, sen 4-5v niin pysyy paikat kondiksessa 8-)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/