Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19890 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Huikko [ 29.12.2014 07:48 ] |
Viestin otsikko: | Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Ax lähtee hyvin käyntiin, mutta käynnissä pysyminen tuntuu olevan haastavaa nyt kovemmilla pakkasilla. Heti kun laskee jalan kaasulta niin sammuu. Ei tahdo ryypystä löytyä mitään kohtaa millä pysyisi käynnissä. 2-3min kun pitää kierroksia korkeammalla jää käyntiin ja silloin ryyppyä on korkeintaan neljäsosa. Siitä on nelisen vuotta kun on ollut kaasutinmoottori talvella ajossa ja tämä TU9/Solex on outo tuttavuus. Jotain pientä pitäisi säätää varmaan? Ideoita? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.12.2014 13:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
se on XU eikä TU jos sulla on vielä kaasarivehje ja 1.9 niin kone lienee vaikkapa 159 tyyppiä . ja siinä solexissa on automaattinäkäräinen . säädöt ovat viturallaan . täältä on vaikee säätää sitä joten vie semmoseen paikkaan jossa osataan noita kaasareita , tai ajele RANUN luokse. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 29.12.2014 14:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Kyl kymppiaxussa vaan on litrainen TU9 ![]() |
Kirjoittaja: | Huikko [ 29.12.2014 14:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Joo TU9 ja manuaaliryyppy. Tänään lähdin vaan jalalla kaasua pitäen liikenteeseen ja kikkailin pari ekaa risteystä kunnes auto pysyi käynnissä. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 29.12.2014 14:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
kokemjne kirjoitti: se on XU eikä TU jos sulla on vielä kaasarivehje ja 1.9 niin kone lienee vaikkapa 159 tyyppiä . ja siinä solexissa on automaattinäkäräinen . säädöt ovat viturallaan . täältä on vaikee säätää sitä joten vie semmoseen paikkaan jossa osataan noita kaasareita , tai ajele RANUN luokse. Kyllä se Axun kohdalla on tuo pikkulohko ihan TU-motti. ![]() |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 29.12.2014 14:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
kokemjne kirjoitti: se on XU eikä TU jos sulla on vielä kaasarivehje ja 1.9 niin kone lienee vaikkapa 159 tyyppiä . ja siinä solexissa on automaattinäkäräinen . säädöt ovat viturallaan . täältä on vaikee säätää sitä joten vie semmoseen paikkaan jossa osataan noita kaasareita , tai ajele RANUN luokse. ![]() ![]() Minulla on kyllä nuo lähettämäsi tulkit, mutta mutta... kun ohjeet puuttuvat. Tai jonkinlaiset ohjeetkin ovat, niihin kuuluvat kuvat puuttuvat. Patongistakin kyselin. Tuon kyselyn viestissä viisi oleva kuva, jonka olen taltioinut väärin ja siitä syystä poistunut, on ![]() tämä. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.12.2014 15:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
ekaa kertaa kuulen TU9 koneesta . tosin axuissa niitä TU koneita oli mutta tuo ysiversio onkin mulle uus tuttavuus . siinä olis koneen ja kytkinkopan saumassa lätkä joka kertois koneen tyypin . vois olla jotain K1 xxxxx |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 29.12.2014 15:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Huikko kirjoitti: Joo TU9 ja manuaaliryyppy. Tänään lähdin vaan jalalla kaasua pitäen liikenteeseen ja kikkailin pari ekaa risteystä kunnes auto pysyi käynnissä. Oman kokemukseni ( 11TRE 2 vuoden takaa ja 10E 20 vuoden takaa) perusteella ryypyssä on kaksi asentoa: liikaa ja liian vähän.
|
Kirjoittaja: | Huikko [ 29.12.2014 15:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Les Excentriques kirjoitti: Huikko kirjoitti: Joo TU9 ja manuaaliryyppy. Tänään lähdin vaan jalalla kaasua pitäen liikenteeseen ja kikkailin pari ekaa risteystä kunnes auto pysyi käynnissä. Oman kokemukseni ( 11TRE 2 vuoden takaa ja 10E 20 vuoden takaa) perusteella ryypyssä on kaksi asentoa: liikaa ja liian vähän.Tämä on myös havaittu nyt pakkasilla. Jos on ominaisuus, niin opetellaan ajamaan. Emäntä esitti kysymyksen miksi 3000km ajettu uusi auto jossa on webasto on tallissa ja ajellaan AX:llä kun on 23 astetta pakkasta. Yllättävän hyvä kysymys. Vetosin siihen että isällä oli päässä vikaa ja sen isällä ja sen isällä... |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 29.12.2014 16:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Huikko kirjoitti: Emäntä esitti kysymyksen miksi 3000km ajettu uusi auto jossa on webasto on tallissa ja ajellaan AX:llä kun on 23 astetta pakkasta. Mun mielestä näistä sulta kysytyistä kysymyksistä kannattais aloittaa oma viestiketju. Yllättävän hyvä kysymys. Vetosin siihen että isällä oli päässä vikaa ja sen isällä ja sen isällä... ![]() Multakin on aikanaan kyselty kaikenlaista. ![]() |
Kirjoittaja: | Pasis [ 29.12.2014 16:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Ketjun nimi voisi olla vaikka: Naiset sittenkin fiksumpia kuin miehet ? |
Kirjoittaja: | citax [ 29.12.2014 20:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Miesten ja naisten ero on suuri sillä koko maailmassa kaikki vempaimet ovat miesten kehittelemiä ja miehellä luonnostaan on intohimo ratkoa visaisia juttuja joita elämässä tulee eteen ja kehitellä niitä sitten helpommiksi toimia, tätä ominaisuutta ei ole naisilla vaikka naiset ovatkin lahjakkaita omalla alueellaan, sillä yleensä mies kun asuu yksin on hänellä asunto myös varasto jossa on kulkemiseen polkuja kun mielenkiinto ei riitä järjestelemiseen mutta nainen kun astuu taloon niin mies nauttii myös siitä järjestelmällisyydestä ja siisteydestä jonka nainen toi tullessaan. Peugeotin 205:ssa on kaasuttimen ja imusarjan välissä sähköllä toimiva vastus ja liekö sillä jotakin tarkoitusta kylmänä käymiseen, mutta omassa axussani on tuo sama ominaisuus ettei tahtoisi kylmänä heti pysyä käynnissä mutta kun vähän lohkolämppärillä lämmittää on yhteispeli saumatonta. |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 29.12.2014 21:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Lisäksi miehillä on luontainen taipumus ratkoa sosiaalisia ristiriitatilanteita väkivalloin juotuaan kirkasta viinaa jolloin myös on ainoastaan mahdollista ilmaista tunteitaan koska näin on tarkoitettu olevan ja värillisiä tai maustettuja juomia juovat ovat joka tapauksessa poikkeavia jollei käytökseltään niin ainakin mielessään on vikaa. Ennen oli sellaisia parempimaineisia kaasuttumia joita kutsuttiin nimellä veeperi. Ei nekään aina hyvin toimineet mutta eipäs kylän poijat päässeet sanomaan että on väärämmerkkinen kaasari. Kilometrin kaasupohjassa ajon jälkeen harvemmin ryyppyä on tarvittu joten sillä on hyvä aina alkaa. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 30.12.2014 04:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Täytyy tutkia tuon säätöjä kun tallissa on tilaa. Koko ajan paremmin tuota käytöstä oppii. Se yksipisteruisku olisi varmaan parempi tässä suhteessa. |
Kirjoittaja: | P51 [ 01.01.2015 01:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Olikos noissa imuilman esilämmitys säätö(valinta)?Kannattais ehkä tarkistaa mahdollinen alipainekalvo rikastimen läpälle?Avaako kaasua painettaessa?Onko kaasuläpän avaus synkassa ryypyn sulkeutumisen kanssa..? |
Kirjoittaja: | Huikko [ 01.01.2015 08:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Kymppikoneessa on manuaalinen valinta ottaako imuilman pakosarjan luota vai ulkoilmasta. Ei muuta. Manuaaliryyppy. |
Kirjoittaja: | P51 [ 01.01.2015 22:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kylmäkäynnistysongelmaa TU9 |
Niin,monesti manuaalirikastimissa on ns. "Pulldown" alipainekalvo joka pakkoavaa rikastinläppää kiihdyttäessä,jotta kone ei tukehdu...Tuo kaasuläpän/rikastinläpän synkronointi kannattaa ehkä tarkistaa myös?Siis,aukeaako kaasuläppä rikastinta vedettäessä oikein?Jos liikaa,moottori tukehtuu liian laihaan seokseen..Jos liian vähän niin tukehtuu liian rikkaaseen.... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |