Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

p-rele
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=19916
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  ressu [ 02.01.2015 17:32 ]
Viestin otsikko:  p-rele

c5 II koppa 08 hdi autom. polttoainepumpun rele. onko sijainnista tietoa. ei tule virtaa pumpulle eikä pumppu käynnisty suoralla virrallakaan

Kirjoittaja:  severi207 [ 02.01.2015 20:36 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

HE...Hei!
Polttoainepumpun hiilet kaput .Pumppu lienee tankin sisällä.

Kirjoittaja:  ressu [ 02.01.2015 20:43 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

tarkennus lukemiseen ei tule virtaa pumpulle

Kirjoittaja:  ressu [ 03.01.2015 20:56 ]
Viestin otsikko:  Re: polttoainepumpun-rele

kuka osaa sanoa mistä lähtee sulakerasialta johdot pumpulle

Kirjoittaja:  cxtuning [ 03.01.2015 22:29 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Paha sanoo mut jos 2.0hdi 136hv. Niin siellä ei ole siirtopumppua tankissa vaan käsi pumppu konehuoneessa.

Kirjoittaja:  ressu [ 03.01.2015 22:33 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

johdotus kuitenki on

Kirjoittaja:  cxtuning [ 03.01.2015 23:47 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Taitaa olla sama johtosarja kaikissa.

Kirjoittaja:  ressu [ 04.01.2015 09:56 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

pumpussa vastaavat liittimet. ja sulake on paikoillaan

Kirjoittaja:  cxtuning [ 04.01.2015 10:08 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Ei siellä silti pumppua ole.
Mikä moottori/tyyppi RHR?? mikä vika?

Kirjoittaja:  ressu [ 04.01.2015 10:25 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

moottori koodia en tiedä mutta käyttöönotto 1/08 2,0 16v hdi hiukkais suodattimella .starttaa hyvin mutta ei käynnisty. voi yskästä välillä. eetterillä käyntiin niin toimii normaalisti.
vaihdoin siihen sylinterin kannen. oli koko paketti pois nokalta. seisoi joulun ja sen jälkeen saman tien käyntiin. startista.lähti tämän jälkeen parikertaa käyntiin lähes normaallisti ja sitten ei ollenkaan. tuntuu ettei saisi polttoainetta tarpeeksi startatessa. suuttimia epäilen kun niitä olen räpellellyt. tai nyt yksi suutin on sellainen.(sähköosa vaihdettu). en tiedä voisiko naftasuodattimen kotelo olla halki josta voisi imeä ilmaa. ei juurikaan näy putkessa ilmaa. nostan kuitenki polttoaine anturan huomenna ylös niin nään onko pumppua. valm, nro VF7RERHRJ76842728 jos toi selvittää jotain

Kirjoittaja:  cxtuning [ 04.01.2015 10:40 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

RHR tuo näkyy olevan. Mekaanisesti kaikki kunnossa? Keinuvivut ei väljiä? Ajoitus siis myös ketjun? Suuttimien ohivuodot? Lähteekös käyntiin jos pumppaa käsipumpulla ennen käynnistys yritystä? Eikös sen suodattimen pystynyt ohittamaan laittamalla vaan letkut yhteen. Siinä letkussa mikä lähtee suodattimelta korkeapainepumpulle On ollut hiertymiä hörii ilmaa. Paineen säätimissä myös vikaa.

Kirjoittaja:  ressu [ 04.01.2015 11:08 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

kannen vaihdoin sen takia kun edellinen omistaja oli ajanut jakohihnan loppuun, ei hampaan hammasta
kuten sanottu kun saa käyntiin käy hienosti ja tasaisesti. toimii niin kuin luulisin ton toimivan. ainoastaan toi käynnistyminen on ongelma. kerran on aivastannut käynnistys yrityksessä kun on käsipumpulla autettu. täytyy varmaan ohittaa suodatin ja saan lainaksi korkeapainepumpun kun saavat koekäytettyä koneen

Kirjoittaja:  lukkis [ 04.01.2015 12:05 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Kokeile koputtaa puukalikalla siirtopumppua vähän joka puolelta. Voi olla jokin ilmalukko tai jotain. Kerran kun vaihdoin suodattimen oireili samalla lailla, vasaran varrella naputellen ympäri siirtopumpppua ja muita komponentteja päädyssä naputellen lähti viimein kunnolla. Vaikka olin ilmannut ihan että käsipummppu oli kova.
Toinen vaihtoehto on se läpinäkyvä putki suodattimesta siirtopumpulle, voi olla oienen pieni reikä. Tuollain on käynyt myös. Kuitenkin ei mahdottomia tuoksunut nafta, jostain näkyi kosteutta.

Kirjoittaja:  cxtuning [ 04.01.2015 12:41 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Lukkis tarkoittaa varmaan mekaanista siirtopumppua mikä on korkeapaine pumpussa. Luulis ilman lähteneen kun kuitenkin jo käynyt. Tietenkin jos tulee ilmaa jostain lisää.

Eihän ole märkä se polttoaineen lämmittimen liitin siinä suodattimen kannessa? Sieltäkin saattaa höriä ilmaa.

Kirjoittaja:  ressu [ 06.01.2015 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

eilen taas käyntiin ilman mitään ongelmia. käynnisty 4 kertaa ihan hyvin. sitten ei taas mitään lupaustakaan. pyörittää hyvin ?????.jumittaako joku venttiili pumpussa??
Ei ole tankissa p-pumppua. tarkistettu.

Kirjoittaja:  cxtuning [ 06.01.2015 09:55 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Voihan sielläkin joku jumittaa.
Eihän egr jää auki?

Kirjoittaja:  Hauenleuka [ 06.01.2015 20:34 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

Jos tekniikka sama kuin -04 mallissa niin samanlaisen ongelman aiheutti pumpun rele. Joskus pumppu surisi ja moottori käynnistyi hyvin, toisinaan taas ei surinaa vaikka kuinka yritti eikä tietysti käynnistynyt. Rele on integroitu konehuoneessa olevaan sulakerasiaan (lähinnä tulipeltiä oleva). Ei ollut muuta keinoa korjaukselle kuin uusia koko sulakerasia ja se auttoi. Jos löydät jostain vaikka vanhan rasian jolla testaat. Lycka till - pirullinen vaiva.

Kirjoittaja:  ressu [ 07.01.2015 17:56 ]
Viestin otsikko:  Re: p-rele

eipä ole pumppua tankissa

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/