|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Kk-laakerit Lähetetty: 04.08.2009 22:31 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 04.08.2009 22:52 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Viime tingassa vaihdoit. Pari tuntia rata-ajoa olisi oletettavasti riittänyt totaaliseen pinnan rikkimenoon.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 04.08.2009 22:55 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cituning kirjoitti: Viime tingassa vaihdoit. Pari tuntia rata-ajoa olisi oletettavasti riittänyt totaaliseen pinnan rikkimenoon. Onneksi sain tuosta vinkin ja ajellut nätisti sen jälkeen... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 08:15 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Hyviä kuvia myös saa, kun käsittelee valoisuuden. Tietsikan ao. kameraohjelmassa pitäisi onnistua. Toinen konsti ilman salamaa, kamera tuettuna ja jokin valonlähde. Menee automaattivalotuksella ja saa parempia, valoisampia kuvia, kuin salamaa käyttäen. Täällä olisi myös Xa 1.8 16V- alakerran liuskoitus edessä. Olivat vain kiillottuneet. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Kaulat vielä ok. Tämä oli se metallihitujuttu, joka ehkä johtui öljypumpusta, sen tuottaman paineen alhaisuudesta. Joten,jos ö- pumppu on irti, niin tarkistakaa paineventtiilin jousen päiden kohtisuoruus. Ettei säätömäntä panttaile vinottain.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 09:29 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Jep, tuota kuvasta sietää vielä harjoitella. Ja oon harkinnu vähän paremman kamerankin hankkimista, tuollaisella taskupokkarilla kuitenkin on rajoituksensa. Vai menikö selittelyn puolelle? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Rosberg
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 18:11 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Joensuu
|
Paljonko ajettu ko. laakereilla?
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 20:49 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Rosberg kirjoitti: Paljonko ajettu ko. laakereilla? 209tkm on nyt mittarissa
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 21:01 |
|
Nyt ainakaan mun ei enää tarvi kysyä, mikä on kk-laakeri kuten joskus aiemmin.  Ja juu, kuvankäsittelyllä saa ihmeitä aikaan. Jos salama / liika valo on polttanut puhki jonkun kohdan kuvasta, se informaatio ei ole enää palautettavissa, mutta liian tummasta kuvasta saa kyllä sävyjä esiin kuvankäsittelyohjelmalla.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 22:18 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joudun ottamaan liki päivittäin lähikuvia yksityiskohdista jotka pitää näkyä kuvasta. simmppelein tapa on unohtaa salamat kokonaan ja poissulkea myös pakkosalaman käyttö ja käyttää kameran "kukka-modea" eli sitä moodia jolla otetaan lähikuvia etäisyydella 1 mm - 500 mm (makro tais olla virallinen nimitys). Valona käytän aina luonnon valoa tai sitten kirkasta taskulamppua.. esim Mag ledillä tuottaa melko luonnonläheistä valoa. Se on nopeampaa kuin salamalla kikkailu joka tuottaa liki aina liikaa valoa kohteeseen ja sit pitää alkaa säääätämään salamaa. Kädessä olevaa lamppua "säätää" nopeammin koska sen etäisyyttä muuttamalla tekee ihmeitä ja valon kulma myös on kova juttu kuvassa ja edelleen lampun kulmaa muuttaa tod nopeasti. Niinhän oikeat kuvaajatkin tekee, kuvattiimpia kuvia olipa sitten kyseessä sitten TM:ään tai Vogue niin lopullinen oikea valo tuotetaan muutenkin kuin vain salamalla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 05.08.2009 22:59 |
|
On ihan totta, että usein suora salamavalo pilaa koko kuvan, koska se valaisee liikaa ja tosiaan polttaa kuvasta puhki kohtia. En juurikaan käytä suoraa salamaa siksi, vaan suuntaan salaman esim. katon kautta silloin kun se on mahdollista. Useimmiten en käytä salamaa lainkaan, vaan hyväksyn ennemmin pienen epätarkkuuden kuin salaman pilaaman kuvan. Cikatin taskulampputemppu on hyvä, jos haluaa kuvata esim. konehuoneessa jotain yksityiskohtaa, oon joskus kokeillut samaa.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 06.08.2009 08:39 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Salamavalo onkin paikallaan varsinkin, kun kuvataan esim. aurinkoisella ilmalla puun varjossa olevaa kohdetta. Ja muutenkin ulkona kuvattaessa. Saadaan kontrastit pienemmiksi, vähentää varjopaikkojen tummuutta. Ongelmia aiheuttanee jos kuvattavassa porukassa yhdellä on valkea pusero muuten "harmaassa sakissa". Siitä puserosta tulee tosivalkea. Kamera näkee hieman eri tavalla, kuin ihmissilmä?.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 08:58 |
Viestit: 2821
|
Millanen operaatio oli vaihtaa? mitäs tuhoa toi nyt saakaan jos on ehtinyt menee noi laakerit juuri tosta 16-valvesta? meneekös toi mainitsemasi XM:n öljypohja ihan heittämällä tohon 16-tappiseen vai pitääkö soveltaa? muistaakseni noitakin on ilman loiskelevyä ja sen kanssa eli mistä XM:stä pongasit toi pohjan ? kiitoksia vastauksista  :D:D
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 17:59 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Sellainen etten alkanut niitä tuossa pihasoralla vaihtamaan  Lähikorjaamolla kesti puolisen päivää (250e). Öljypohja on tietääkseni 2,0i XM:stä ja siinä on tuo loiskelevy, kuvia löytyy unkista nikkini alta  Pohja meni heittämällä sinne, samalla öljytilavuus kasvoi sellaiset kolme litraa Jos kk-laakerit leikkaa niin silloin tulee kai kiertokanki lohkosta ulos. Ja voi vaurioittaa kampiakselin. Sen kokeeneet voi täydentää.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 18:10 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Jos kanki tulee lohkosta pihalle niin kampiakseli on ottanut vaurioita jo aikoja sitten, jos pienintäkään kolketta kuuluu alakerrasta niin kampiakselissa on tällöin jo suurella varmuudella vauroita jotka pitäisi koneistaa. Vaurioita voi olla myös ilman oireita.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 18:51 |
Viestit: 2821
|
Joo ääntäähän se ja koneistamossa meinasin käyttää kunhan toi mylly löytää tiensä uuteen kotiin mites on ton asian laita mitä olen katellu tuolta sportpugin puolelta ,ettei toi koneistettu akseli enää kestäis?!? pitänee alkaa siis myös metsästää tota XM:n öljypohjaa  onneksi on talvi illoiksi lupa rakenteluun tullu mammalta  :D:D
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 18:55 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Ootko hankkinu tuollaisen 16-tappisen? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 19:31 |
Viestit: 2821
|
No konehan on toi xu9j4 mut kori on pug:n  ostin vaan harrastekäyttöön ekana meinasin sen siirtää tohon Super Rock Beksiin mutta se jäänee harjotusautoksi ja toi 16-valve tekniikka jota ne Mi16 kutsuu myös, menee mamman ex 106:n keulille. pitäähän sitä leluja olla  :D Saxo olis myös kiinnostanut mutta mammalta jäi sopivasti toi kyseinen koppa meikäläisen "tuunattavaksi"  Mutta ei tosta Mi16 muuta jääkkään kuin tekniikka ja akselit muu menee tuuttiin, sen verran on mätä että ei oo elämää enää tolla.
|
|
|
|
 |
Ajomies
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 21.08.2009 21:29 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
|
Lisävaloa kohteeseen ja salama pois, ainakin pokkareiden oma, suoraan kohdetta valaiseva. Kuvassa suurin ongelma on tuo valkea pyyhe joka harhauttaa valotusautomatiikkaa. Niin ja tukea saisi ottaa kameralle jostain.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 22.08.2009 08:00 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Mitäs toimenpiteitä voitelun suhteen tarvitsee nykyiset sivuvaunukilpamoottorit, kun ovat nelitahtisia. Kaiketi vallan muuta, kuin loiskelevyjä.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kk-laakerit Lähetetty: 23.08.2009 07:35 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Sitten öljypohja rata-ajossa-ongelmien lisäksi myös katuajossa: kun mahdollista, tarkistakaa ö- pumppu. Ja sen paineensäätömännän jousi. Että jouset päät olisivat kohtisuorat. Jos vinot, niin hiontahommiin. Vino jousen pää saattaa saada säätömännän kanittamaan vinottain, sitten jo paineita karkaakin?. Ja saattaa ilmestyä metallihitusia öljyn sekaan. On hyvä tarkistaa öljytikku usein. Siitä itse huomasin.
|
|
|
|
 |
|
|