Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Haussa C5 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=20304 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | C5boat [ 28.02.2015 14:23 ] |
Viestin otsikko: | Haussa C5 |
Päivää foorumille. Hakusessa olisi c5 itselle joka samalla olisi ensimmäinen ranskis. Kaikki varoittelevat, mutta hyviä ne on kyllä ajaa ja tyyppiviat on itsellä aika hyvin tiedossa(lämppärin läpät, mahdolliset sähköviat, laakerit jne.) 2005 facelift mallia kävin katsomassa. Lämppärin vika oli korjattu ja hydrauliikkapumppu vaihdettu. Ajettu alle 100tkm. Kaikenkaikkiaan auto tuntui hyvältä kahta pientä juttua lukuunotramatta. Auto seisoi pihassa käynnissä kun vielä tutkin ulkopuolta. Liikkeelle lähdössä huomasin sitten, että esp:n valo paloi kokoajan ja taisi antaa jonkun esp/asr tai abs varoituksen. Korjasin sen pysäyttämällä auton ja starttamalla uudestaan. Sitten ilmestyy hälytys muistaakseni siinä luki jotain cruisea koskien. Sekin hävisi uudelleen käynnistämällä. Olisiko kellään näistä kokemusta mikä voisi olla ja voiko niistä tulla iso riesa? Toinen auto oli 2004 ajettu melkein 200tkm ja siinä kaikki oli suunnilleen kunnossa, mutta yksi juttu jäi vaivaamaan. Ilmastoinnin ollessa automaatilla kuului sellaista siritystä jostain kojelaudan suunnasta. Automaatin kun otti pois ääni hävisi ja palasi taas kun sen laittoi takaisin. Puhallinopeudella ei mielestäni ollut vaikutusta asiaan tai lämpötilalla. Läppävikaa tässä ei mielestäni ollut sen kokeilin useamman kerran. Ideoita mistä johtuu? Toki koeajo tehtiin ilman radiota joten ääni tuskin normaalissa ajossa häiritsee ja aina sen automaatin saa pois päältä jos alkaa nyppimään. Aika jännää sinänsä, että 200tkm ajettu c5 menee pehmeämmin kuin monet "premiummerkit". |
Kirjoittaja: | Teuski [ 28.02.2015 15:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Oliskohan se sirinä tullut sisäilman lämpöanturissa olevasta pikku puhaltimesta? Voi olla että se käy vain automaatilla, eihän sitä muuten tarvita... |
Kirjoittaja: | HiTec [ 28.02.2015 15:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
C5boat kirjoitti: Aika jännää sinänsä, että 200tkm ajettu c5 menee pehmeämmin kuin monet "premiummerkit". Omalla kokemuksella, tuo sama ylivoimainen ajomukavuus jatkuu yhä ainakin 300tkm tuolle puolen ![]() |
Kirjoittaja: | pökkelö [ 28.02.2015 22:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Minulla sama mietinnässä. Xantiassa-99 300 tkm alkaa olla täynnä. Hyvin pelannut peli, ei siinä mitään. Jakohihnan vaihto edessä, ja alkaa varmaan muutakin korjattavaa taas kohta löytyä, kun muutama vuosi on menty pienin korjauskustannuksin, lähes perushuolloilla. Tuttu tarjosi 5 v tuorempaa C5 n. 170 tkm rullattua kohtuu hintaan. Hiukan tuo antipöllö maailma pelottaa, vaikka hienon pelin saisikin. Meneekö ojasta allikkoon, vai kannattaako tuota Santtu vanhusta koettaa huoltaa , niin kauan kuin leima irtoaa, ja rahaa ei pala kohtuuttomasti. Perushuollot teen itse, mutta korjaukset jää ammattimiehelle. Mikäli olen ymmärtänyt, C5 kanssa on enempi tuurista kiinni millaisen yksilön sattuu saamaan. |
Kirjoittaja: | eskere [ 01.03.2015 01:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
C5boat kirjoitti: ..Lämppärin vika oli korjattu ja hydrauliikkapumppu vaihdettu. Ajettu alle 100tkm...Aika jännää sinänsä, että 200tkm ajettu c5 menee pehmeämmin kuin monet "premiummerkit". Tuo hydrauliikkapumpun vaihtoajankohta on ollut tavallista aikaisempi. Itselläni on 430 tkm ajettu -04 mallin C5 ja yhä alkuperäinen pumppu (varaosaksi ostettu pumppu on jo ollut 5 vuotta odottamassa töihin pääsyä hyllyssä). Parin kk:n ajan reissussa ajelin juuri uudenkarhealla Nissan Notella ja kun pääsin oman C5:n puikkoihin, niin tuli taas havaittua miten ajo-ominaisuuksissa on melkoinen ero "loppuunajetun" Sitikan hyväksi ![]() |
Kirjoittaja: | C5boat [ 01.03.2015 09:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Teuski kirjoitti: Oliskohan se sirinä tullut sisäilman lämpöanturissa olevasta pikku puhaltimesta? Voi olla että se käy vain automaatilla, eihän sitä muuten tarvita... Luulisi, että se käy myös manuaalilla? Yrittäähän se kuitenkin pitää lämpötilan asetetussa silloinkin, vaikka puhallukset tai puhalluksen suuntaukset olis laitettu minne vaan. eskere kirjoitti: C5boat kirjoitti: ..Lämppärin vika oli korjattu ja hydrauliikkapumppu vaihdettu. Ajettu alle 100tkm...Aika jännää sinänsä, että 200tkm ajettu c5 menee pehmeämmin kuin monet "premiummerkit". Tuo hydrauliikkapumpun vaihtoajankohta on ollut tavallista aikaisempi. Itselläni on 430 tkm ajettu -04 mallin C5 ja yhä alkuperäinen pumppu (varaosaksi ostettu pumppu on jo ollut 5 vuotta odottamassa töihin pääsyä hyllyssä). Parin kk:n ajan reissussa ajelin juuri uudenkarhealla Nissan Notella ja kun pääsin oman C5:n puikkoihin, niin tuli taas havaittua miten ajo-ominaisuuksissa on melkoinen ero "loppuunajetun" Sitikan hyväksi ![]() Toki on vaihdettu aikaisemmin ja se siinä vähän pistää mietityttämään, että jos on vaikka maanantaikappale. Autoon on kuitenkin melkein heti tulossa arvokas huolto(jakohihnan vaihto). Oli kuitenkin niitä häiriöilmoituksia ajon aikana. Toki niitä ei välttämättä tule enää. |
Kirjoittaja: | Oivapeli [ 03.03.2015 22:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Jos on tarve löytää hyvä C 5 niin mulla on yksi ylimääräinen. Vm 2007 2.0 Berline Exc. A. Ajettu 137tkm ja juuri tehty huolto. Kaikki kunnossa ja varusteita riittävästi. Pohjosen auto, eli ajeltu suolattomilla teillä. Just vaihdettu levyt ja palat, akku, molemmat venttiilit AL 4 laatikkoon. Laita yv jos kiinnostaa. |
Kirjoittaja: | C5boat [ 04.03.2015 16:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Oivapeli kirjoitti: Jos on tarve löytää hyvä C 5 niin mulla on yksi ylimääräinen. Vm 2007 2.0 Berline Exc. A. Ajettu 137tkm ja juuri tehty huolto. Kaikki kunnossa ja varusteita riittävästi. Pohjosen auto, eli ajeltu suolattomilla teillä. Just vaihdettu levyt ja palat, akku, molemmat venttiilit AL 4 laatikkoon. Laita yv jos kiinnostaa. Muuten ehkä jos hinta on kohdallaan, mutta mua ei toi AL4 automaatti oikein innosta. |
Kirjoittaja: | Oivapeli [ 04.03.2015 20:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Hyvin on automaatti pelittänyt ja nyt juuri vaihdatin magneettiventtiilit kun pakkasilla teki muutaman faultin. Öljyt on vaihdettu nyt kolmannen kerran, eli kun huoltaa, niin kyllä toimii. Tuohan on muuten kohta vasta sisäänajettu. Uudesta lähtien huoltosopinuksella ja juuri tehtiin 140tkm huolto vaikka mittarissa vasta 137tkm. Irrotettava koukku ja uudet kesärenkaat sekä hyvä kitkat alla. Muutoinkin parhailla varusteillä. Tarjota voit jos kiinnostaa. Ollut tälläisen vanhemman miehen ajokkina. |
Kirjoittaja: | C5boat [ 04.03.2015 23:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Oivapeli kirjoitti: Hyvin on automaatti pelittänyt ja nyt juuri vaihdatin magneettiventtiilit kun pakkasilla teki muutaman faultin. Öljyt on vaihdettu nyt kolmannen kerran, eli kun huoltaa, niin kyllä toimii. Tuohan on muuten kohta vasta sisäänajettu. Uudesta lähtien huoltosopinuksella ja juuri tehtiin 140tkm huolto vaikka mittarissa vasta 137tkm. Irrotettava koukku ja uudet kesärenkaat sekä hyvä kitkat alla. Muutoinkin parhailla varusteillä. Tarjota voit jos kiinnostaa. Ollut tälläisen vanhemman miehen ajokkina. Veikkaan, että tuo ei lähde max. 5000€. Siinä on mun budjetti ja sen yli ei mennä. |
Kirjoittaja: | Hujane [ 05.03.2015 11:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Entäpä vastaava 407 pösö.....samat ongelmat paitsi ei hydrauliikkaa ja uudempi alusta..... |
Kirjoittaja: | C5boat [ 05.03.2015 14:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Hujane kirjoitti: Entäpä vastaava 407 pösö.....samat ongelmat paitsi ei hydrauliikkaa ja uudempi alusta..... Kyllä mä sellaistakin olen käynyt katsomassa ja se on myös harkintalistalla. Hyvä ajaa sekin, jotenkin vaan tykästyin tuohon nestealustaan. Tosin jos sopiva löytyy voi se olla joku muukin. Vähän aikaa sitten oli -02 406 jota kävin kokeilemassa. Oli tosi hyvässä kunnossa, mutta siinä oli hinta niin kohdallaan, että meni heti. Itsellä on vielä tuo entinenkin myymättä joka rajoittaa hankintaa, muuten toinen pirssi olisi jo hommattu. |
Kirjoittaja: | pökkelö [ 05.03.2015 21:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Oivapeli kirjoitti: Jos on tarve löytää hyvä C 5 niin mulla on yksi ylimääräinen. Vm 2007 2.0 Berline Exc. A. Ajettu 137tkm ja juuri tehty huolto. Kaikki kunnossa ja varusteita riittävästi. Pohjosen auto, eli ajeltu suolattomilla teillä. Just vaihdettu levyt ja palat, akku, molemmat venttiilit AL 4 laatikkoon. Laita yv jos kiinnostaa. Tuossa olisi kyllä toive peli, mieluummin ilman AL 4. Tai C5 III olisi vielä mieluisampi. Hinta vain karkaa tavoittamattomiin, joten on katsottava pirssejä, joissa hinta alkaa 2;lla. Vien Xantun katsastukseen parin viikon sisään. Jos katsastuksessa ei tule mitään hälyttävämpää kuin tuo hapertunut vetarin kumi, joka on tiedossa, niin sitten on edessä jakohihnan vaihto. Se on sen verran tyyris minun kukkarolle, ja tarkoittaa Xantun kilometrien kertymisen on jatkuttava ainakin muutaman vuoden vielä. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 06.03.2015 20:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
C5boat kirjoitti: Sitten ilmestyy hälytys muistaakseni siinä luki jotain cruisea koskien. Sekin hävisi uudelleen käynnistämällä. Olisiko kellään näistä kokemusta mikä voisi olla ja voiko niistä tulla iso riesa? Speed limiter fault? Eli vakkari pelaa kyllä, muttei nopeudenrajoitin? |
Kirjoittaja: | C5boat [ 06.03.2015 21:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Jeth kirjoitti: C5boat kirjoitti: Sitten ilmestyy hälytys muistaakseni siinä luki jotain cruisea koskien. Sekin hävisi uudelleen käynnistämällä. Olisiko kellään näistä kokemusta mikä voisi olla ja voiko niistä tulla iso riesa? Speed limiter fault? Eli vakkari pelaa kyllä, muttei nopeudenrajoitin? En tästä tiedä. Olisi vielä pitänyt ottaa vaikka kuvat niistä niin ei menisi mutuiluksi. Mielestäni siinä kyllä luki jotain cruise jne. Vakkari ei mielestäni pelannut, mutta tajusin jälkeenpäin, että sehän ei taida pelata esim. 40km/h nopeudessa? Joku alaraja siinä taitaa olla? Kuten sanottua, se tuntui ihan hyvältä peliltä muuten, näitä kahta häiriötä lukuunottamatta. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 07.03.2015 00:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
C5boat kirjoitti: En tästä tiedä. Olisi vielä pitänyt ottaa vaikka kuvat niistä niin ei menisi mutuiluksi. Mielestäni siinä kyllä luki jotain cruise jne. Vakkari ei mielestäni pelannut, mutta tajusin jälkeenpäin, että sehän ei taida pelata esim. 40km/h nopeudessa? Joku alaraja siinä taitaa olla? Kuten sanottua, se tuntui ihan hyvältä peliltä muuten, näitä kahta häiriötä lukuunottamatta. Nelosta pienemmillä vaihteilla ei toimi ja jossain 30 tai 40 pintaan on lisäksi se miniminopeus. |
Kirjoittaja: | Citrodingue [ 09.03.2015 17:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Jos joku lukee minun C5 per*e penkkiin vuodatuksen voisi luulla että olen hullu kun suosittelen C5:aa ![]() Hiukan taustaa ja lihaa perusteluiden päälle. Autoja on ollut kaikenlaisia vuosien saatossa, 900 & 9000 Saab, Touran TSI, Golf Variant ´05, W124 Mersufarmaria... Xantia Exclusve ollut vaimon autona vuodesta 2006. Ajomukavuus, ruoste ja varusteet: molemmissa laitteissa (C5 & Xantia) on varusteita sen verran että saman ikäluokan muu "länsikalusto" on aina reilusti kalliimpaa. Ruostetta toki löytyy molemmista ranskalaisista jo huikan mutta kun vertaa samanikäisiin duunikavereiden Passatteihin ja Mersuihin (väyrynen) niin ei voi kuin ihmetellä miten kova sinkki sitikoissa on. Sama koskee irroittavia osia. Kaikki -ihan kaikki ruuvit ja pultit ovat lähteneet tappelematta ja katkeamatta irti. Toista se on noissa laatuvehkeissä tai nousevan auringon ikiliikkujissa... sitten se ajomukavuus. Kaasunestejousitus tekee omansa mutta niin tekee myös muu äänieristys. Ainoa haitta hiljaisuudessa on että rupeaa kuuntelemaan jo epäoleellisiakin ääniä -ja toki santtu on äänekkäämpi kuin C5. C5 ja viat: olit jo löytänyt ne parhaimmat palat, lämmityksen läpät ja tuo ”vakkarin” herja. Se tosiaan oli ennemmin nopeudenrajoittimen ilmoitus, omassa ollut sama 1,5v ja vakkari toimii moitteetta. Oman auton kokemuspohjalta (175 -230tkm välillä korjattua /110km vrk on ajosuorite) FAP: en jännittäisi sitä, 1,6Hdi mallissa pönttö on helppo irrottaa nosturilla, paineanturiputket irti, hiukan lämpösuojaa pois (5 ruuvia) ja rosteri(!) klemmarit irti. Huuhtelu, kuivaus ja takaisin paikoilleen. Alle 2h keikka jopa ensikertalaiselle. Moottorin flekti on suhteettoman kallis eikä sitä myydä joka kulmalla. Jos se krenaa ja huutaa turhaan kannattaa varautua 200-300€ laskuun, vaihto onnistuu nosturilla alakautta. Konepellin avauskahva jää ennemmin tai myöhemmin käteen (konehuoneen puolella) mutta saa sen luukun silti auki. Lämmityksen läpät miullakin jumiitti. Maksoin Veholle työstä = kojelaudan purku (omilla osilla) enkä leikellyt kojelautaa auki -muuta optiota kun ei ole. Laturi kenkkuili 225tkm kohdalla ja ostin uuden. Asennus ei ollut aivan helppo keikka, ähellyksellä onnistuu irroittamatta FAP pönttöä turbon jälkeen mutta jos toiste pitäisi tehdä irroittaisin koko pönton ennen työtä. Laturin sisempi / lohkon puoleinen pultti on törkeän ahtaassa kolossa. Takajousitukivarret saa tiivistettyä irtotiivisteillä (noin 40€/ sarja) tyyppivika noissa. Toinen vaihtoehto on uusi takajousivarsi Veholta hintaan 140€ tjsp./ kpl mikä ei ole suhteettoman kallis hinta "ikuisuusosasta" mielestäni (vrt rautajousiauto: iskari + kierrejousi -> ei onnistu merkkiliikkeen osilla tuohon hintaan). Lisäjarruvalo jää noissa usein hehkumaan kunnes BSI katkoo sähköt (2-3min) korjausehdotus on juottaa lisävastus (hinta alle 10c) lisäjarruvalon piiriin. Tosin: lisäjarruvalon irroitus tarkoittaa takaspoilerin irroitusta mikä ei avautunut edes minulle harrasteruuvaajalle = lisäjarruvalo halki. Veholla osa & asennus maksoi 80€ mikä ei sekään ollut mikään kiskurihinta. Muita vikoja paitsi tuo nyt riivaava perän pudotus ei ole ollut -siihenkin löytynee joku järkisyy. Loppulause pitkän höpötyksen jälkeen: C5 jännitti hiukan minuakin Xantian jälkeen olihan tässä enemmän sähköjä ja kaikkea... vaan ei, helppo tuon kanssa on ollut elää. Lämmin, hiljainen eikä kallis. Kaikki korjaukset olleet omassa silkkaa kulutustavaraa ja jos ei kaikkea halua itse tehdä ei tuo marmoritiskikään aina ryöstä puhtaaksi. Parasta tuossa 1,6 Hdi koneessa on ehkä kulutus (iso keskikulutus aina 4,6 näytön mukaan / 55tkm kokemuksella) ja ihan sopivat menohalut / vääntö jos ei ohittele. Osta C5 vaan niin hymyilyttää. Ja jos pikkuviat kenkuttaa niin pari päivää rautajousiautolla ja taas C5 maistuu... Suosittelisin C5 II:n loppusarjan (2006 - 2008) malleja -varmalla vähiten lastentauteja. |
Kirjoittaja: | C5boat [ 14.05.2015 13:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
Edelleen se C5 on hakusessa, mutta johtuu lähinnä siitä, että oma ei mene kaupaksi ja liikkeet hyvittää niin huonosti. Eikös näissä 2.0 hdi koneissa ole 6-lovinen automaatti? Ja yleisesti ottaen kumpa on osoittunut luotettavammaksi 1.6 hdi vs. 2.0 hdi. Katselin tämmöistä mikä myynnissä on : http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7129998 En ole tosta vielä lisätietoja pahemmin kysellyt, mutta jos sellainen ihme sattuu käymään, että oma menee kaupaksi ja tuo on saatavana voisi sitä miettiä. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 14.05.2015 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Haussa C5 |
C5boat kirjoitti: Edelleen se C5 on hakusessa, mutta johtuu lähinnä siitä, että oma ei mene kaupaksi ja liikkeet hyvittää niin huonosti. Eikös näissä 2.0 hdi koneissa ole 6-lovinen automaatti? ... Ei kai tullut ennen faceliftiä, ja senkin jälkeen riippui koneesta? Huonossa maineessa oleva nelivaihteinen AL4 automaatti lienee siis kyseessä Lainaa: Dieseleissä: C5 2.0 hdi 110 eli ennen faceliftiä aina AL4 4 vaihdetta Tuolta: http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg32747 |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |