Vaihtelin syksymmällä nelkkuun etupyöränlaakerit ja alapallot ja totesin että kolina jatkuu. Nyt vaihdoin raidetankoon kaikki 4 niveltä ja koiranluut. Nyt ei enää kolise. Aurauksen säädin laittamalla uuden ja vanhan ulkopään selät vastakkain ja pyörittelin lukkomutterin silmämääräisesti samaan kohtaan. Onnistui yllättävän hyvin, ratti jäi lähes suoraan. Sen jälkeen olikin sitten ammattimiehen vuoro pistää anturit kiinni ja säädellä auraus kohdille ja ratti suoraan ja lopputulos on sadaosan tarkkuudella oikein

Mutta.
Etupäässä caster-kulma ei ole speksien sisällä ollen noin 4,3 astetta molemmin puolin kun ohjearvo on 5,2. Takapäässä auraus ja kulkukulma on toleranssien ulkopuolella, aurausta pitäisi olla 0,92 astetta +-0,15 mutta kokonaisauraus on lähellä nollaa vasemman ollessa harituksella ja oikean aurauksella. Myös camber-kulman ero on sallitun ulkopuolella vaikka molempien puolien oma arvo onkin sallituissa rajoissa.
Takapään kulmavirheelle en keksi muuta mahdollisuutta kuin kuluneet puslat tai vääntyneen akselin, onkohan puslat kuinka helpot vaihtaa?
Etupäähän laitan uudet tukivarret (ei paljon kalliimpaa kuin pelkät uudet puslat) kunhan joku nivel alkaa taas kolista ja sen joutuu vaihtamaan eli en aiheuta uutta säätötarvetta nyt turhaan.
Voiko joku varmistaa jostain (tehtaan) dokumentista tuon etupään casterin ohjearvon, tämä +5,2 astetta +-0,5 on siis korjaamon tietopankista pullahtanut lukema.