Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Tehoa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=2046 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 17:59 ] |
Viestin otsikko: | Tehoa |
miten kaikin tavoin on helppo lisätä tehoa bx:ään? |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 07.08.2009 18:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Mikä malli sinulla on? |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 18:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
1.6 8v gti -91 |
Kirjoittaja: | Palloidiootti [ 07.08.2009 18:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Moottorinvaihto on se helpoin ja kustannustehokkain tapa. |
Kirjoittaja: | zxjanne [ 07.08.2009 19:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Oiskohan helpoin ostaa tehokkaampi beksi? ehkäpä myös halvin?? |
Kirjoittaja: | Cibx [ 07.08.2009 20:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Esim. tälläisen http://www.citikka.com/myyntipalsta/ilmot/bx140609.html |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 20:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
juu ja tota autoa olen muutenkin ostamas |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 07.08.2009 21:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Niinkun BX:n ostoa ei tarvihe harkita, moottorin tai Bäksän vaihto ainoa järkevä ja halpa ratkaisua. Laitat BX 19 GTI 16 v koneen tai laitatutat ![]() |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 21:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 07.08.2009 21:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
to_miko kirjoitti: juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi. |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
juu ja onneks on sentään levyt joka kulmas mut on tullu muutenkin vedettyä lauta tiskis ja 200 mittarissa niin on hyvin pysähtyny ku tämä moottori mikä täs nyt on niin on 115 heppanen kone eli riittää kaakkia tohon vauhtiin mutta kiihtyvyydessä ei ole kehuttavaa. vielä. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 07.08.2009 21:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
to_miko kirjoitti: juu ja onneks on sentään levyt joka kulmas mut on tullu muutenkin vedettyä lauta tiskis ja 200 mittarissa niin on hyvin pysähtyny ku tämä moottori mikä täs nyt on niin on 115 heppanen kone eli riittää kaakkia tohon vauhtiin mutta kiihtyvyydessä ei ole kehuttavaa. vielä. Tiedän. Mulla on tuollainenkin ![]() |
Kirjoittaja: | Cibx [ 07.08.2009 21:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Putkimies22 kirjoitti: to_miko kirjoitti: juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi. Onkohan määräykset muuttunut, ihan olen ajanutkin rekisterissä olevalla tekniikan vaihto 1.6 gti beksillä jossa 16 v:n kone ja ei Abseja. |
Kirjoittaja: | niko [ 07.08.2009 22:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
No se konehan pitää tietysti tekohengittää. Ei toisin välttämättä ole halvin tai helpoin tapa ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 07.08.2009 22:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Cibx kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: to_miko kirjoitti: juu jos löytäisi 16 venasen koneen niin laitan omaan bx:sään sellaisen Opin hetki sitten että se vaatisi mm myös absien laittamisen ja silloin menee vaikeaksi. Onkohan määräykset muuttunut, ihan olen ajanutkin rekisterissä olevalla tekniikan vaihto 1.6 gti beksillä jossa 16 v:n kone ja ei Abseja. Ei aavistustakaan, noin mulle vain on täällä kerrottu. Vai olikohan sportpugin puolella. Olishan mulla se sun vanha kone ja nyt siihen sopiva johtosarjakin ![]() |
Kirjoittaja: | to_miko [ 07.08.2009 23:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
juu koneen han voi vaihtaa mutta ei hän sentään tarvitse abseja sentään laittaa kun muutenkin pääsee kovaa ja pysähtyy aina tarvittaessa ja absit on vain tohon aikaa lisävaruste. |
Kirjoittaja: | Palloidiootti [ 08.08.2009 00:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
BX:ä kyllä pysähtyy paremmin ilman abseja, entinen oli muuten erään jääradan jarrutustestissä paras, toimimattomilla abseille. ABS:t olivat kuitenkin vakiovaruste, joten moottorinvaihdossa se vaadittaneen, mutta sen oikean tiedonhan saanee Autobonille maksamalla. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 08.08.2009 03:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Kannattaisiko kuitenkin ensin laittaa ne jarrut kuntoon, tai ainakin siihen malliin et vastaa 16 soupapen voimavaroja... Auto on helppo saada kulkemaan lujaa, mutta saada se pysähtymään. Yllättävän vaikeaa. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 08.08.2009 12:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Miksi ne absit pitäs lisätä jos vaihtaa koneen? ABS määräytyy vain vuosiluvun mukaan. Eikös se ollut maahan tuotavissa autoissa pakoillinen noin -92 tai -93? Ja voihan kohtuu halvalla piristää vanhaa konetta kun ostaa vaikka vanhan Haltech F7 ruiskun purkkeineen + nokan pyörät säädettäviksi. Sillä saa ihmeen paljon aikaan. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 08.08.2009 12:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Toisen käden tietoa Sportpugin sivuilta http://www.sportpug.com/spforum/index.p ... #msg271858 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.08.2009 09:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Niin se vaan täällä suomessa menee ![]() ![]() Just oli juttua GTi:ssä Mitsun evo X johon saa briteissä nyt viriviri pakettia ja muuta. no suomen lakihan estää sellaiset herkut kyseisten autojen omistajilta, siis noin lain puitteissa. Tossa kyseisessä Mi konversiossa pitää myös muistaa se et jos on rekisteriötteessä merkintä vähäpäästöinen ainut oikea muuttori on toi Mi jossa on jo katti 148hv, dfw xu9j4z. Mutta kannattaa tutkia tota sportpugia koska siellä on paaaaljon juttua mi16:sta! Ei muuta kuin työn iloa ja miksei tänne patonkiinkin voisi tehdä osion GTi 16-valve tai Mi16 konversioita tekeville ? Itse voin myös osallistua jutusteluun kunhan illat vielä pimenee ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 11.08.2009 10:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Laitoin Autobonin Olli Niemiselle tuosta eilen selvityspyynnön ![]() |
Kirjoittaja: | gelupa [ 11.08.2009 10:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Moottori/Moottorinvaihdon+edellytyksiä.htm "Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna." Tuollahan se selväsanaisesti lukee. 16V:ssähän ABS:t oli vakiovaruste. Eri asia sitten onnistuuko keplottelemaan vertailuautoksi jonkun muun kuin 16V:n? |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 11.08.2009 10:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
gelupa kirjoitti: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilö-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Moottori/Moottorinvaihdon+edellytyksiä.htm "Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna." Tuollahan se selväsanaisesti lukee. 16V:ssähän ABS:t oli vakiovaruste. Eri asia sitten onnistuuko keplottelemaan vertailuautoksi jonkun muun kuin 16V:n? Jos siihen laittaa kattimallin 148hv niin tehonlisäys jää alle 20% kun verrokkiautona on 125hv 1,9 GTi. Mutta katsotaan mitä sanovat. Ruotsissa aika moni 205 MI16 ajaa katsastuksesta toiseen jäämättä kiinni koneenvaihdosta.. ![]() |
Kirjoittaja: | gelupa [ 11.08.2009 11:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tehoa |
Putkimies22 kirjoitti: Jos siihen laittaa kattimallin 148hv niin tehonlisäys jää alle 20% kun verrokkiautona on 125hv 1,9 GTi. Mutta katsotaan mitä sanovat. Ruotsissa aika moni 205 MI16 ajaa katsastuksesta toiseen jäämättä kiinni koneenvaihdosta.. ![]() No se on jo katsarin huonoutta jos ei erota ulkoisesti noita moottoreita tai edes tajua että jotain mätää tässä on.. ![]() Mutta juu, noinhan se voisi onnistua. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |