Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 20.03.2015 00:40 

Viestit: 5
Juu eli kaikille tuttu herja tavoitti -06 c2 1,1l. Vikakoodit termostaatin aukeaminen ( koodin muokkaan tähän) ja kampuran asentotun P1336. Auto kiertää 2500rpm ja jos ajaa tuon puitteissa ei vikaa oikein huomaa. Mutta vähänkin yli sen niin kone sekoaa, kuin rajoittaja löisi päälle. Mitattu päästöt co0.0 ja Puristukset 14. Vaihdettu puolapaketti, tulpat, öljyt, lämpötila anturi, kampuran anturi, akku ja irrotettu liittimet eikä niissä ole hapettumaa.
Onko hajua mitä seuraavaksi vaihdetaan. Map, kaasuläp.anturi, lamda vai koko auto. Ps yritin tuolla haulla löytää vanhaa ketjua ja googlella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 00:43 

Viestit: 5
Kiitos tää foorumi toimii tosi hyvin =)

Vika korjattu neljän päivän purkaa kasaa testailulla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 09:36 

Viestit: 519
No mikäs auttoi lopulta?



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 11:19 

Viestit: 5
Moottoririlan johtosarjat irti ja puhdistus liitoksiin ja maadoituksiin. Mikään ei mielestäni ollut niin hapan etteikö toimisi, mutta nyt se kuitenkin toimii =) Joten joku siellä oli hapannu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 11:29 

Viestit: 519
Jees. Kuulostaa ranskalaiselta autolta. :D



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 11:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
jlmsport kirjoitti:
Kiitos tää foorumi toimii tosi hyvin =) Vika korjattu neljän päivän purkaa kasaa testailulla.

Nyt tämä foorumi entistä paremmin. Seuraava C2 korjaaja saa tästä ketjusta valmiin vastauksen samanlaisen ongelmaansa :D



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 11:55 

Viestit: 2699
jlmsport kirjoitti:
Kiitos tää foorumi toimii tosi hyvin =) Vika korjattu neljän päivän purkaa kasaa testailulla.
eskere kirjoitti:
Nyt tämä foorumi entistä paremmin. Seuraava C2 korjaaja saa tästä ketjusta valmiin vastauksen samanlaisen ongelmaansa :D

Ja mites se seuraava C2 korjaaja tämän viestiketjun löytää? Jos vaikka on eka kertaa vastausta täältä hakemassa, kuten jlmsport näyttää tehneen. Osaako ja oivaltaako hän etsiä tätä tuolla otsikon tekstillä: Anti pollya pukkaa. Vai miten?

Jos hän laittaa hakuun todennäköisimmän: anti pollution fault, sillä tämä ei löydy.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 12:27 

Viestit: 2699
↑ Nyt tosin löytyy, kun sen tänne kirjoitin.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 14:10 

Viestit: 5
Juu tuo foorumi teksti oli sarkasmia, melkein 200 lukijaa mun avunhudossa eikä yhtään edes arvausta. Mutta keräsin googlella kaikki mahdolliset ratkaisut ja yksi oli tuo johtosarja ja varsinkin sen liitokset.

Tuo vikakoodi P1336 eli vauhtipyöräntunnistin ilmoitus harvoin on sama kuin rikkonainen anturi. Herja tulee epätasaisesta käynnistä, jonka tietokone tulkitsee anturiviaksi. Yleensä (esim. Opel) vika on moottorin ja korin välilessa maadoituksessa, mutta näköjään kaikki moottoritilan maadoitukset kannattaa käydä Citikassa läpi, siis purkakaa akkukotelo pois ja sieltä "alta" löytyy ainakin kolme maapistettä ja yksi jakopään puoleisessa runkoaisassa. Muut liittimet kannattaa samalla avata ja suihkuttaa kontaktisprayta. Samoin moottoritilan sulakkeet kannattaa nyppiä irti, suihkauttaa sprayt ja tökkiä takaisin.

Sain tuosta kotterosta myös koodit:
P0201 = 1 sylinterin suutin, testasin suuttimet ja kaikki pelittivät hienosti, mutta vain jos maadoitin suuttimen rungon. Ja koska suuttimilla on oma maa liittimessä aloin epäillä maavikaa. Jännää on se, että tuo vikakoodi tuli vasta neljäntenä tutkimuspäivänä.

P0598 Thermostat Heater Control Circuit Low. Tämä tulee vieläkin, joten vaihdan termostaatin koteloineen.
P1022 Throttle position sensor (TPS) out of range, tämä ei ole uusiutunut ja tuli vain kerran.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Anti pollya pukkaa
ViestiLähetetty: 23.03.2015 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
jlmsport kirjoitti:
Juu tuo foorumi teksti oli sarkasmia, melkein 200 lukijaa mun avunhudossa eikä yhtään edes arvausta.

Varmaankin moni ymmärsi tuon sarkasmin, ihan ok. :)
Patongissa on pieni vähemmistö, jolla on kulkupelinä C2, kokemuksen puutteesta neuvominen on arveluttavaa noinkin epämääräisessä viassa. Mutta kysyppäs vinkkejä vanhempiin ja etenkin hydraulijousitettuihin, niin varmasti vastauksia satelee... :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: