Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bensaletku vuotaa
ViestiLähetetty: 02.10.2009 10:49 

Nyt kun kylmät alkoi niin on syyta aamulla startata sitikka ja mennä konehuoneeseen ja taivutella rintapellistä tuleevaa kumiletkua joka menee paineensäätimelle sekä paineensäätäjältä suutttimien jakotukille menevää pätkää. Nämä ainakin minun XM:ssä on usein ensi pakkasilla alkanut vuotaa. Varmaan kumi kutistuu pakkasella. Jos tihkuu niin ei muta kuin hiukan lemmaria kireämmälle ja ongelma ohi. Ei paljon lohduta jos voi lämmitellä käsiään pakkasella kun sitikka palaa.
Mulla on ollut joskus niin että bensa haiskahti kun starttasin mutta konehuoneesta ei löytynyt mitään vuotoa. Kun hiukan taivutin kumiletkua niis spruuttasi pienen suihkun.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Bensaletku vuotaa
ViestiLähetetty: 02.10.2009 11:10 

Asia, joka aina ajankohtainen. Tämä ei liian usein esillä ole. Katselkaapa moottoritilasta miltä polttoaineletkut näyttävät. Ja jos pientäkin murtumaa, niin pikaisesti vaihdettava. Kustannus ja työ olematon riskiin verraten. Tulipalonvaara näet ilmeinen!
Muutama päivä sitten poikkesi pihassa BX, jossa ko. letku hurjassa kunnossa. Omistaja kyllä oli vaarasta tietoinen, mutta jostakin syystä vain vaihtamatta oli. Pidin melkoisen puhuttelun. Terveisiä vaan. :) Toivottavasti letku jo vaihdettu?

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2009 13:11 

Minä pitäisin isompana riskinä sitä että se paineletku tihkuu klemmarin juuresta. Vaikka mulla on ollut aika kuppasen näköinen letku niin se on pitänyt. Pauuletku mun XM:ssä on vielä alkuperäinen. Siellä ei ole painetta niin pitää paremmin

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2009 13:38 

Roplaaja kirjoitti:
Minä pitäisin isompana riskinä sitä että se paineletku tihkuu klemmarin juuresta.
Senkun. :)

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2009 21:22 
Käyttäjän avatar

r_a_n_u kirjoitti:
Asia, joka aina ajankohtainen. Tämä ei liian usein esillä ole. Katselkaapa moottoritilasta miltä polttoaineletkut näyttävät. Ja jos pientäkin murtumaa, niin pikaisesti vaihdettava. Kustannus ja työ olematon riskiin verraten. Tulipalonvaara näet ilmeinen!
Muutama päivä sitten poikkesi pihassa BX, jossa ko. letku hurjassa kunnossa. Omistaja kyllä oli vaarasta tietoinen, mutta jostakin syystä vain vaihtamatta oli. Pidin melkoisen puhuttelun. Terveisiä vaan. :) Toivottavasti letku jo vaihdettu?

Alkuviikosta vaihdetaan .Menee muitakin letkuja vaihtoon. Saudi-BX on ollut kuumassa maankolkassa,
siitä ilmeisesti johtuu noi kumiosien heikko kunto.

Xantia 1.8 -99 , Xantia 1.8i 8v -95
Poissa

ViestiLähetetty: 22.03.2015 14:19 

Nostan aiheen koska itsellä BX 16 GTI:ssä rapsakan näkönen tuo rintapellin luota ruiskulle tuleva letku.
Mistäs tällaisen saa ja mihin hintaan? Kuinka pitkä yhtenäinen letku siellä on?

Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa

ViestiLähetetty: 22.03.2015 23:07 
Käyttäjän avatar

Liitos on rintapellin alapäässä, olisiko puolisen metriä siitä kun letkut häviää näkyvistä. Takaa tulee kaksi metalliputkea, jotka nekin on luultavasti ruosteessa. Uusia kaiketi saa vielä marmoritiskiltä, itse tein uudet kupariputkesta. Tuleva paineletku on suora 9 mm ja jakotukin päästä lähtevä (missä on mutka päässä) on 7 mm letkua. Noi koot taitaa olla melkoisia harvinaisuuksia. Kaikki nykyletkut ei sitten kestä viinabensaa. Esimerkiksi Motonetin letkuhyllyllä on lappu etteivät ne kestä ainakaan 95E10 bensaa. Siellä on kyllä sitten sellaisiakin letkuja joiden pitäisi kestää. Ei tietenkään oikeassa koossa. Itse joudun vaihtamaan kaikki jokunen vuosi sitten uusimani letkut murtumien vuoksi. Alkuperäiset on vielä priimaa. Sen verran ovat kumilaadut heikentyneet.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 24.03.2015 16:24 

Finjectorilta biopolttoaineiden kestävää letkua tilasin. Putket oli erittäin hyvän näköiset ja taitavat olla alumiinia.
Kallista mutta toivottavasti kestää. . . jokuhan sen varmaan kohta mulle kertoo. :lol:

Saab 9-3 SE 2001
Citroën BX 1.6 GTI 1991
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]