En nyt lähde ketään neuvomaan tässä asiassa, mutta omat kokemukseni ovat seuraavanlaiset:
hihnanvaihdon yhteydessä vaihdan vain hammashihnan, en muita osia jos en havaitse mitään poikkeavaa.
Miljoonan Citroen-ajokilometrikokemuksen

aikana ei ole tarvinnut hihnanvaihdon välillä tehdä kuin kaksi korjausta; vesipumppu piti kerran vaihtaa beksissä, samoin syöttöpumpun stefa piti uusia keskellä remminvaihtoväliä

Muuten olen vaihtanut vain tarpeellisen.
Tässä on tietysti sattumalla myös melkoinen osuus, vaikeahan on aivan varmasti sanoa kuinka kauan joku osa vielä toimii.
Kiristimen rullien kunnon tietää niitä pyörittelemällä, kahisevat väljät rullat menevät vaihtoon. Vesipumppu kestää yleensä yli 200tkm, joten sen voi vaihtaa vain joka toisella hihnanvaihtokerralla. Nokka-akselin- ja kampiakselin stefat jos ovat kuivat, niin niiden vaihto joka kerralla voi olla turhaa.
Tällä menetelmällä olen säästänyt tukun euroja ja palan luontoa.
Tietysti myös sillä on merkitystä kuinka paljon aikoo ko. ajoneuvolla ajaa. Vanhat käyttöautot vaihtuvat yleensä muutaman vuoden välein, jolloin "täydellisen hihnanvaihdon" sijoituksesta menee osa "hukkaan".
