Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DSuper5 -73 kaasarin säätö ongelma
ViestiLähetetty: 22.04.2015 07:00 

Viestit: 116
Moro!
Eilis päivänä yritin kaasaria säädellä jotta saisi käynnin vähän paremmaksi, Ongelmaksi koitui tyhjäkäynnin säätö. Vaikka tyhjäkäynti ruuvin ruuvaa täysin auki niin kierrokset huitelee siinää 1000 kiekkaa katsoin kaasuläppää sekin oli aivan kiinni. Ihmetyksen aihetta aiheuttaa ilmaputki joka tulee koneen kyljestä (koneen huohotus letku) tulee T-haaraan josta haarautuu kaasarin imusarjan yhteeseen ja toisesta T-haaran liittimestä nousee kaasarin ilmanputsari putkeen. Totesin että saa liikaa ilmaa tätä kautta ja vaikuttaa näin tyhjäkäynnin säätöön. Ajatusmaailmaani ei mahdu tämä huohotusputki jos ei putkessa ole minkäänlaista takaiskua (mitä putkessa ei ole suorayhteys kampikammion-imusarjan-ilmanputsarin torven välillä) niin sehän vetää ilmaa kaasarin ohi. Pitäisikö tuossa kyseisessä putkessä olla jokin ilman kulkua rajoittava kappale tällähetkellä ei ole?
PS. jos jollakin on läheistäkin kokemusta asiasta voisi laittaa vaikka YV-postia. Auto on tosiaan Citroen DSuper5 DS21 DX2 2.1 -73 Weberin kaasarilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSuper5 -73 kaasarin säätö ongelma
ViestiLähetetty: 22.04.2015 14:45 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
deesu kirjoitti:
Moro!
Eilis päivänä yritin kaasaria säädellä jotta saisi käynnin vähän paremmaksi, Ongelmaksi koitui tyhjäkäynnin säätö. Vaikka tyhjäkäynti ruuvin ruuvaa täysin auki niin kierrokset huitelee siinää 1000 kiekkaa katsoin kaasuläppää sekin oli aivan kiinni. Ihmetyksen aihetta aiheuttaa ilmaputki joka tulee koneen kyljestä (koneen huohotus letku) tulee T-haaraan josta haarautuu kaasarin imusarjan yhteeseen ja toisesta T-haaran liittimestä nousee kaasarin ilmanputsari putkeen. Totesin että saa liikaa ilmaa tätä kautta ja vaikuttaa näin tyhjäkäynnin säätöön. Ajatusmaailmaani ei mahdu tämä huohotusputki jos ei putkessa ole minkäänlaista takaiskua (mitä putkessa ei ole suorayhteys kampikammion-imusarjan-ilmanputsarin torven välillä) niin sehän vetää ilmaa kaasarin ohi. Pitäisikö tuossa kyseisessä putkessä olla jokin ilman kulkua rajoittava kappale tällähetkellä ei ole?
PS. jos jollakin on läheistäkin kokemusta asiasta voisi laittaa vaikka YV-postia. Auto on tosiaan Citroen DSuper5 DS21 DX2 2.1 -73 Weberin kaasarilla.

Se tyhjäkäynti on luultavimmin kakkoskurkussa. Kummalla puolella on tyhjäkäyntisuutin??. Tyhjäkäynnin saa D-mallissa heti paremmaks, kun aukaisee kokeeksi tyhjäkäyntisuutinta neljänneksen. Jos paranee, niin olen käyttänyt hätäpäissäni sivuleikkureilla katkaistua teräsharjan piikkiä, Suutin vaan porakoneeseen tongeilla kiinni piikistä ja pyörimään. Sillä porataan suutin hieman suuremmaksi, JA KYLLÄ AUTTAA. Imuilman supistin on siinä kaasarin alla valussa. D-malli alkaa vanhemmin huohottamaan niin että tyhjäkäyntisuuttimen porauksella sen saa korjattua. Jos jotain kysyttävää. Soita 0500 919589 T: Simo


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSuper5 -73 kaasarin säätö ongelma
ViestiLähetetty: 22.04.2015 21:24 

Viestit: 116
Kiitos vinkistä tutkailen viikonloppuna asiaa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: