XM-Hannu kirjoitti:
Heti alkuun sanon, että C5 :sta en tiedä juuri mitään, mutta...
BX:ään tuli noitakin tiivisteitä vaihdettua, joskus 18 - 25 vuotta sitten. Rakenne on hyvin yksinkertainen (BX). Ainoa liikkuva osa on mäntä. Sylinterissä päätiivisteurassa on ulompana, siis suurempihalkaisijainen kuminen rengas, ja sen sisäpuolella tiukkasovitteinen teflon-tiiviste. Kauempana pallosta on ensin ohivuodon keräävä öljyura, ja muistaakseni sen jälkeen vielä O-rengas.
Bx:ssä usein hankalin vaihe oli "männänvarren" irroitus tukivarren kolostaan, koska lukitussokan ulkoiset osat katkesivat ennemmin, kuin sokka irtosi. Itse jousisylinteri ei ole (taas BX) millään kiinni, paitsi joskus alumiinin syöpymistuotteiila aivan helkutin tiukasti "muurautunut" pesäänsä. Toivottavasti näistä on jotain apua.
Mistä muuten saat tiivisteet? XM:ään niitä joskus kyselin, normaaleista myyntipaikoista sai vain kokonaisia sylintereitä, olikohan 700 euroa kpl.
Kiitokset Hannulle ohjeista ja kommenteista.
Tiivisteet tilasin Sitroselta ja ne maksaa muutamia euroja kappale Terv, Sepe. !