Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 tyhjäkäynti
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=20824
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  xantia2.1td [ 02.05.2015 10:20 ]
Viestin otsikko:  C5 tyhjäkäynti

C5 lll -08 2.0hdi tyhjäkäyntihumpaa mistä tommonen vois johtua oisko tietoo

Kirjoittaja:  eju [ 02.05.2015 12:17 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

Veikkaisin ylimmääräisestä ilmasta turbon tai läpän jälkeen. Tai sitten, jos on välijäähdytin, niin onko siellä paljon öljyä ?

Kirjoittaja:  olli__o [ 02.05.2015 13:42 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

Dieseleissä ei ole kaasuläppää, eikä ilmavuodot juuri haittaa tyhjäkäyntiä. Aina (lähes) ilmaylimäärää ja ruiskutetulla polttoainemäärällä säädetään tehoa.

Eikö ole mitään muita oireita: käynnistyykö hyvin, ajossa toimii ja tehoa on eikä savuta?

Kirjoittaja:  xantia2.1td [ 02.05.2015 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

muuten toimii aivan motteettomasta

Kirjoittaja:  eju [ 03.05.2015 09:16 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

Oho. Mun autossa PSA 1,6 HDi 110 hv on kaasuläppä ja siitä menee antureita tietskalle.
Valokuva kaasuläpästä on minulla. Toi toinen kuva on mallia pohjola eli Interkuuleri ohitetaan kylmällä kelillä. Tommonen pitäisi saada, niin auto lämpenisi ehkä nopeammin.

Liitteet:
pikku_Air Doser.jpg
pikku_Air Doser.jpg [ 57.99 KiB | Katsottu 4535 kertaa ]
intercooleri.JPG
intercooleri.JPG [ 97.3 KiB | Katsottu 4535 kertaa ]

Kirjoittaja:  eju [ 03.05.2015 15:23 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

tässä on yx linkki josta voi katsoa:

https://www.google.fi/search?q=C5+lll+- ... idle+rough

Kirjoittaja:  olli__o [ 04.05.2015 01:05 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

Juu väärin oli minulta väittää ettei olisi dieseleissä kaasuläppiä, niitä on tosiaan näissä moderneissa dieseleissä, ja kuten tuossa 1.6 HDI esimerkissä parikin (Warm Air Doser ja Cold Air Doser) Siinä mielessä perinteisen otto-moottorin läppiä ne eivät muistuta, että niillä läpillä ei säädellä käyntinopeutta tai tehoa vaan vaikka tuon 1.6 HDI:n osalta Intercoolerin ohitusta (kylmästartti ja hiukkaspolton aikana) sekä normaaliajossa kuristetaan välillä ilmansaantia (ehkä yhdessä turbon kanssa) että EGR:n kierto paranee.


Miten se humpantahti ilmenee, käykö välillä kuin kolmella, tai aaltoileeko/huojuu vai tippuuko välillä oikein alas ja kiihdyttää siitä

Polttoainejärjestelmän paineista, antureiden arvoista, erilaisten läppien tai EGR:n asennoista tms. ei taida muuten oikein saada tietoa ulos kuin merkkitesterillä

Kirjoittaja:  xantia2.1td [ 04.05.2015 15:27 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 tyhjäkäynti

tyhjäkäynti aaltoilee/huojuu ja EGR on tulpattu

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/