|
Kirjoittaja |
Viesti |
IsoD
|
Viestin otsikko: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 10.05.2015 20:51 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Hö. Niin kauniisti on toiminut, mutta tänään kun piti lähteä liikkeelle niin ei vaan lähde käymään... Ihan ajamalla sen tuohon jätin toissapäivänä.
Starttaa ok ja yrittäis kyllä mutta köhäisee vain. Bensapumppu on kyllä mielestäni äännellyt jo jonkin aikaa, olisko siinä vika? Kun tuntuisi ettei saa soppaa. Akku näyttää vihreää, eli virtaa ois kyllä.
Missäs se b-pumppu noissa nyt sitten sijaitsee? V6:ssa lienee omansa?
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 10.05.2015 20:59 |
Viestit: 36
|
Nolosti kokeilen lähteä pätemään, mutta eikö se ole tankin päällä takapenkkien alla? Näin taisi olla omassa Xantiassa aikanaan. Olikohan lie suodatinkin siellä, myös tässä ksemmissä se on siellä.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 10.05.2015 21:18 |
Viestit: 146
|
Vajaapyttyisissä (niitähän nämä neloskoneet ovat) suodatin sijaitsee oikean takarenkaan etupuolella auton alla.
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 10.05.2015 21:55 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Jees, käväisin potilasta pihalla katsomassa. Kaivelin takapenkin alta muovilätkän alta piilosta pumpun kannen, eli se ainakin löytyi. Painoin myös törmayssuojan (vaimikäsenniminytonkaan) nappia konehuoneesta. Kun kuulostelee virran kytkennän jälkeen niin pumppu ei tunnu lähtevän käymään. Sain kuitenkin auton juuri ja juuri kerran käyntiinkin tuossa äsken. Tuskaisen huonosti kävi ja kun polkaisi kaasua niin sammui heti. Pumppu vaikeroi, vissiin alkaa olla elonsa ehtoossa... Mikään sulake ei vaikuta palaneelle. Lisäksi bensaa ON tankissa  Video potilaan oireista -> https://youtu.be/P1foZs3bFKQ
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 10.05.2015 23:08 |
Viestit: 239
|
Aika selvä pumppuvika tuo on..Ehkä järkevin vaihtoehto on hankkia tarvikepumppu,ja vaihtaa vain itse pumppuosa,ei täydellistä pumppu+anturiosaa...voi olla kallis...
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 11.05.2015 10:20 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Minulla kävi juurikin niin että jouduin tuon VTS:n kanssa taipumaan ja ostamaan suosiolla koko paketin. Kaiken sen turaamisen jälkee käsissä oli vain rähähtänyt pumppurakennelma riekaleiset hermot 
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
mn41
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 11.05.2015 11:45 |
Viestit: 109
|
Liekö V6:ssa sama pumppu kuin tavallisessa esim 2,0 16v yksilössä. Sellaiseen olen irrallisen pumpun tuohon pumppupakettiin aikoinaan vaihtanut. Vaikein ongelma oli tuon mustan haitariletkun irroittaminen ja takaisin paneminen, koska se on ilmeisesti jotakin erikoisainetta, joka lämmityksestä vain kiristyi. Väkisin kampeamalla sen jotenkin vaihdoin. Aikaa siitä on jo, joten muistikuvat hatarat, mutta Xantia on edelleen ajossa ja siltä osin toimii.
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 11.05.2015 22:40 |
Viestit: 239
|
Ei polttoaine pumput juuri eroa toisistaan,yleensä työpaine kaikissa noin 3-4bar .Taitaa vaan olla niin että valmistajat tehneet tahallaan erilaisia "kuoria" noihin,jotta saisivat paremman katteen..Olen joskus pelkkää pumppuosaa vaihtaessa korvannut nuo kovamuoviletkut aivan tavallisella pa-letkulla,ja hyvin pelannut.Pitää vaan tehdä letkusta "ylipitkä"jotta ei taivu kasaan.. P.S Minulla joutilaana 406:sen täydellinen pumppu..Eikös nuo ole lähisukua.. 
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 12.05.2015 19:24 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
P51 kirjoitti: Ei polttoaine pumput juuri eroa toisistaan,yleensä työpaine kaikissa noin 3-4bar .Taitaa vaan olla niin että valmistajat tehneet tahallaan erilaisia "kuoria" noihin,jotta saisivat paremman katteen..Olen joskus pelkkää pumppuosaa vaihtaessa korvannut nuo kovamuoviletkut aivan tavallisella pa-letkulla,ja hyvin pelannut.Pitää vaan tehdä letkusta "ylipitkä"jotta ei taivu kasaan.. P.S Minulla joutilaana 406:sen täydellinen pumppu..Eikös nuo ole lähisukua..  Kerkesin tilaamaan pumpun, Misterautosta sai melko kohtuulliseen hintaan kun vertaa muihin kauppoihin. Kovasti halpuutettuna melkein puolet vähemmän, tosin sittenkin vielä pari sataa... Mutta jos kellä sattuis olemaan apulaitehihnan kiristintä ja rullaa jouten?? Vinkuu hihna niin pirusti ettei ilmastointia kärsi pitää päällä...
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 12.05.2015 20:48 |
Viestit: 373
|
IsoD kirjoitti: Vinkuu hihna niin pirusti ettei ilmastointia kärsi pitää päällä... Oletko varma että se on hihna mikä vinkuu. Samanlaista vikinää pitää kun hihnapyörästä kumit irtoaa.
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 13.05.2015 08:05 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
INikki kirjoitti: IsoD kirjoitti: Vinkuu hihna niin pirusti ettei ilmastointia kärsi pitää päällä... Oletko varma että se on hihna mikä vinkuu. Samanlaista vikinää pitää kun hihnapyörästä kumit irtoaa. Viime kesänä uusittu hihna, mutta kiristintä ja rullaa ei. Eli olen siksi ajatellut että johtuisi siitä että on löysä. Tottahan voi olla hihnapyöräkin syynä. Mistähän/moiset moisen saisi jo ottaisi ja vaihtaisi? Tuskin ihan hirvee homma?
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 13.05.2015 17:53 |
Viestit: 373
|
Sitroselta löytyy XMV6 ES9J4 KAMMEN HIHNAPYÖRÄ 46,70 Eur . Olisikohan tuo oikea. Varaosanumero on 0515L0 tai 0515N6. Kannattaisi vetää viiva hihnapyörään ja katsoa pysyykö kohdallaan, niin saa varmistettua onko rikki. Ei ole iso homma vaihtaa.
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 20.05.2015 22:18 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Jes, uusi pumppu tuli tänään ja 38 minuuttia siitä kun hain sen postista oli V6 käynnissä. Mukaan laskettiin myös ajomatka postiin ja takaisin. Onnistuminen. Ja mikä parasta, sain helliä takapuoltani jälleen oman Xantian nahkapenkillä  . Lainassa ollut Rover 75 on kyllä ihan mukava ja vallan komean näköinenkin, mutta mukava... ei siinä mittakaavassa kuin mihin olen tottunut  Joutaa takaisin isäukon pihalle.
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 21.05.2015 08:21 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Helppo ja kallis korjaus. Olihan se Rover kyllä komea kieltämättä 
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 21.05.2015 10:24 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
kävisikö tuohon(kin) biliteman walpro-pumpun kopio, jonka turasin V6 XM:äänkin, samanlaista käytetään saabin joissain malleissa, hinta bilitemassa taisi olla vajaa 40e, löytyi hyllystä? nyt kun on se alkuperäinen irti ja pöydällä, olisi hyvä tutkia... 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: V6 Xantia ei käynnisty :( Lähetetty: 21.05.2015 23:48 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
cxtb2 kirjoitti: kävisikö tuohon(kin) biliteman walpro-pumpun kopio, jonka turasin V6 XM:äänkin, samanlaista käytetään saabin joissain malleissa, hinta bilitemassa taisi olla vajaa 40e, löytyi hyllystä? nyt kun on se alkuperäinen irti ja pöydällä, olisi hyvä tutkia...  Nyt kun se on vaihdettu niin ajetaan vaan. Seuraavat korjauskohteet jo odottavat. Ennen ensi talvea on eräskin pikkujuttu hoidettava. Halpaa tämä lysti ei ole, mutta se nyt oli tiedossa 
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
|
|