Jankos kirjoitti:
Tosiaan joo.
Tuleeko putkesta sauhua kun kulku loppuu? Entä, millasia lukemia esim ilmamassamittari antaa testeriin kun kulku loppuu?
Egr kannattaa ihan ensimmäisenä tulpata joka tapauksessa.
Tuohon veden hukkumiseen, varmista että jäähdytyksen korkki pitää paineet, noissa tuppaa lykkäileen vesiä ulos jos korkki on rikki. Ja varmista ettei nestettä kulkeudu öljyn sekaan (öljyn väri). Kolmas paikka on egr:n jäähdytyspalikka imusarjan takana, sen voi näin kesällä vaikka jäähdytinnestepihdellä molemmin puolin sulkea. Lämppäri ei tietenkään toimi kun on sen kanssa sarjassa.
Ei tule sauhua kun kun kulku loppuu, eikä oikein muutenkaan tule.
EGR on poistettu irroittamalla töpseli ja softaan on tehty joku juttu ettei tule vikavaloa/koodeja siitä.
Oon nyt tutkinu korkkia, ja kyllä se vesi tulee korkin kautta ulos. Mulla on verrokkina toinen auto missä on kans HDI -kone. Sillä voi ajella vaikka kuinka lappu lattiassa, eikä vesiletkut muutu yhtä kovaksi, taikka paisarinkorkki tirise ajon jälkeen, niinkuin tässä ongelma-Xsarassa. Kansipahvilta siis vaikuttaa. Jossain vaiheessa oli mielessä että olisi vain ilmaa jonka takia keittää tms, mutta en usko enää tuohon teoriaan. Vaihdoin juuri äsken vielä korkit päittäin, ei mitään vaikutusta, eli ei johdu tarvike-korkistakaan.
Luulisin että haistaisin tai näkisin jo höyryn, vesinoron tms jos muualta vuotaisi.
Öljy on normaalin väristä, ja jäähdytinnesteessä ei näy mitään erityistä tai haise epänormaalille..
Täytyy tota Lexia viellä tutkia MAF:n toimintaa, jos sillä pystyy, en ole kovin tarkasti tuohon ohjelmaan päässyt perehtymään.