Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS21:n pakoputken ensimmäisen osan vaihtaminen
ViestiLähetetty: 15.07.2015 13:19 

Viestit: 57
Mulla on DS21:ssä se pakoputken ensimmäinen kaksiputkinen kaareva putki puhkiruostunut kahdestakin kohtaa. Tämä on siis se putki koneesta tulevan pakosarjan alkuosan ja ruttuputken välissä oleva osa. Oletteko saaneet tuon irti autossa kiinni ollessaan ja miten ruostuneet pultit saa auki. Onko viisainta yrittää irroittaa pakosarja ensin koneeseta kuumentamalla tietty ne pultit. Vanhastaan ne kyllä meni aina poikki ja sitten joutui laittelemaan uusia kierteitä kanteen jne. Vai olisiko järkevää yrittää irroittaa sitä putke siitä startin vierestä ja jos ne pultit katkeaa niin poraisi uudet reiät siihen pakosarjan putkeen ja laittaisi läpipulteilla.

Dsuper5 ja DS21:nen ja vuosimalli 1974.

Onko tietoa ja kokemuksia??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS21:n pakoputken ensimmäisen osan vaihtaminen
ViestiLähetetty: 15.07.2015 13:54 

Viestit: 295
Alakautta sen saa parhaiten irti siitä pakosarjanliittioksesta.
Pitkät "jatkot" työkaluun ja jos kuuma annat pulteille, palovartio paikalle ja onnea. Joskus aukeavat, useasti poikki ja sitten alkaa vaihe kaksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS21:n pakoputken ensimmäisen osan vaihtaminen
ViestiLähetetty: 15.07.2015 20:17 

Viestit: 57
Niin onko vaihe 2 siis että porataan pakosarjaan reiät ja laitetaan kaaripätkä läpiputeilla pakosarjaan vai B) irroitettaan pakosarja kannesta ja katkotaan kannen pultit ja sitten aletaan rakentelemaan kierteitä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS21:n pakoputken ensimmäisen osan vaihtaminen
ViestiLähetetty: 15.07.2015 22:14 

Viestit: 261
Ne on aika hankalat irroittaa sarjasta katkaisematta pinnapultteja kun pakosarja on kiinni koneessa. Yksi vaihtoehto on, että irroitat pakosarjan ja etukäyrän yhtenä pakettina ja otat koko roskan ylä- tai alakautta käsiin. Sitten ruosteenirroitustöitä, kylmää ja kuumaa ja koitat saada mutterit irti. Kärsivällisyys on homman edellytys jos haluat mutterit ehjänä irti.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: