Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM takapallon hydeputken mutteri
ViestiLähetetty: 22.07.2015 16:58 

Viestit: 42
Paikkakunta: Sipoo
Niin. Mikähän se mahtais olla kooltaan? Ei oo 16mm, ei 17mm. Siis tuumanen, mutta mikä? On sen verran tiukassa, ettei hiotulla kiintoavaimella mee muuta kuin rikki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takapallon hydeputken mutteri
ViestiLähetetty: 22.07.2015 18:21 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Heitä kaikki kiintovaimet mieluummin metsään kuin menet sohimaan niillä mitään hydemuttereita sitikassa. Nuljahtaa vaan yli ja sitten sitä ei saa muullakaan vekottimella auki.
Mulla oli tosi tiukassa kun 24v muhinut kiinni. Hanki avolenkkiavaimia 17mm. Niissä kuten kaikissa avaimissa on se vika että on 0,2-0,5 mm liian isoja. Minä ostin yhden Bilteemasta ja toisen Puuilosta, joka oli IKH tuotetta. Molempia taoin oikeisiin mitoihin eli nafti 17mm. Jotkut avaimet ei siedä takomista vaan murtuu muuta ne on halpoja ja voi kokeilla toista merkkiä. Sitten puhallat kuumailmapuhaltimella liitoksen niin kuumaksi kun saat ja yrität saada hivenen liikahtamaan auki- saman verran kiinni ja auki ja kas, liike senkun suurenee kunnes alkaa pyöriä auki.
Ota alkuun se rautalankapidike pois että saat avaimen oikeaan asentoon.
Tämä sääntö pätee muihinkin hydemuttereihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takapallon hydeputken mutteri
ViestiLähetetty: 22.07.2015 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lukkopihtejä ovat tähän mennessä totelleet kaikki hydeputkien liittimet. Kun saa liikkeelle, voi siirtyä sopivan kokoiseen jarruputkilenkkiin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM takapallon hydeputken mutteri
ViestiLähetetty: 22.07.2015 23:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Käyttäkää kaikissa tiukoissa paikoissa CRC ROST FLASH:ä. se on jäähdytysaineen ja voiteluöljyn seos. Jäähdyttää pitkään suihkutettaessa metalliosan jopa -40C lämpötilaan. Metallin jäähtyminen kutistaa sitä, ja tiukkaan väliin muodostuneet ruostekiteet murtuvat, voiteluöljy pääsee väliin, ja kierre aukeaa helposti. TOIMII!!! 8-) 8-) 8-)

Viimeksi tiistai-iltana tarvitsin, kun vaihdoin Buell-moottoripyörän takapyörän laakereita. Normaalit 6006 kuulalaakerit, mutta välissä holkki, joka pitää sisäkoolit oikealla etäisyydellä. Minimaalisen pieni olake, josta naputella laakeria ulos. Otin laakerin uloimman suojan pois, suihkuttelin n.15 s Rost flash:ä kuulien väliin. Jäähdytetty laakeri alaspäin, ja puoli minuuttia naputtelua tuurnalla, ja laakeri tippui pois. ;)

Kehun estoitta, koska tuote on ihan oikeasti hyvä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: