Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
2003 vm c 5 sähkövika http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=21573 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | idefix [ 22.08.2015 15:52 ] |
Viestin otsikko: | 2003 vm c 5 sähkövika |
Auto on vm 2003 1,8 bensiini koneella ja otin sen itselleni, eli ostin vikaa ja remonttia jälleen kerran omiksi tarpeiksi. Kysymys on, että onko kellään ilmennyt vastaavaa vikkaa eli yht äkkiä häviää virrat ajovaloilta mittaristosta puhaltimesta ja kaikki muukin toiminto sekoilee. Auto jää käyntiin, mutta jos sammutat sen niin ei enään lähde käyntiin Tällaista toimintaa se teke satunnaisesti eli ei starttaa ei sitten kirveelläkään, eli ei käynnisty. Vikakoodit on poistettu fixsus korjaamon testerillä. Sitte taas välillä toimii ihan ok ? Turun puolessa eräs korjaamo epäili sitä sulake/ ohjain boxia moottoritilassa, autoon ei saada canväylää bsi :n. ja tuon boxin välillä. Onkohan nyt niin, että ainoa vaihtoehto on ostaa uusi ohjain boxi ? Oiskohan virtalukossa se ratkaisu ? käynnistyksenesto ? vai arvuuttamalla ostaa suosiolla uusi sulake/ virtaboxi. Auton lataus on tarkistettu 14,3 v on jännite ja kaikki maadoitusliittimet tarkistettu. Korjaamon testerit herjaa ettei yhteyttä bsi:n ole. Onko olemassa joku rele jota en vielä ole hoksannut. Kaikki kokemuksenne kiinnostavat. Yhteyttä voi ottaa joko viesteillä tai 0442007605 |
Kirjoittaja: | SamiT [ 22.08.2015 16:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2003 vm c 5 sähkövika |
Mun viallisena ostetussa Pösö 306 HDI:ssä ei saanut väyläyhteyttä moottorinohjaimeen ja siinä oli johto poikki moottorin ja korin sähköt yhdistävän johtosarjan sisältä. Voisiko mahdollisesti olla jotakin sellaista kyseessä? |
Kirjoittaja: | kaselin [ 22.08.2015 18:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2003 vm c 5 sähkövika |
Jollakulla oli samanlainenvika moottoritilan boxi vaihdettiin ja pelitti. Ite ostin kyseisen boxin AVKlta 50€ kylläkin muusta syystä eli ei hinnan kiroissa. |
Kirjoittaja: | ruutuvihko [ 22.08.2015 21:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2003 vm c 5 sähkövika |
Minulla on samanlainen vika 2007 mallissa. Yhteys tosin syntyy bsi-laatikkoon myös vikatilassa tietokoneella. Keskusnäyttö toimii eli sinne väylä toimii, mutta muualle ei lähde käskyjä. Johtojen pitäisi olla poikki kaikkialle uudemmassa mallissa, jos mittaristo sammuu myös ja minullahan se sammuu. Sähköpiirustuksissa väylä lähtee eri parikaapelilla mittaristolle ja konehuoneen sulakelaatikolle (joku bsi sekin on). Minulla tuo käynnistymättömyys toimii ihan paikallaan liikuttamatta autoa mihinkään eli välillä toimii ja välillä ei. Tuskin on johdot poikki, mutta ne on kyllä parikierekaapelin takia helppo tunnistaa ja mitata tarvittaessa. bsi-laatikko on nyt Vaasassa tarkkailussa jos siinä olisi vaikka kylmä juotos. bsi-tietokone kyllä yrittää kaikkensa kun sitä käskee, mutta viesti ei etene. Vikakoodipuolella löytyy lähes kaikki mahdollinen, koska luonnollisesti can-väylässä ei ole yhteyttä mihinkään (paitsi keskusnäyttöön) ja siitä niitä tulee sitten. |
Kirjoittaja: | ruutuvihko [ 22.08.2015 21:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2003 vm c 5 sähkövika |
Tuohon can-väylän mittailuun vielä. Moottorihuoneen puolelta löytyy aika äkkiä oikea parikaapeli bsi-tetokoneelle ja kun auto on saatu käyntiin niin mielellään skoopilla ja virtapihdillä tai yleismittarilla neulojen kanssa mittausta kehiin. Sitten kun ei käynnisty niin virta päällä sama mittaus. Can väylästä pitää löytyä muutama voltti jännitettä, jos johdot ei ole poikki ja skoopilla jotain käyrääkin. Voihan tuon mitat vastusmittauksena liittimistäkin, mutta ei ole niin varmaa kuin käyrän tarkastus tai jännitteen mittaus. Sitten tietysti johtojen heiluttelua ja liittimen vääntelyä että selviää onko kaapelissa tai liittimessä vikaa. Mittaamalla selviää onko vika BSI, BSC (konehuoneen sulakerasian koodi) vai johdoissa. Jos ei ole näissä niin voisi olla vielä moottoritietokoneelle menevässä parikaapelissa, mutta sitten vaivaa vain käynnistymättömyys ja L-ohjelma osa suoraan kertoa mihin yhteyttä ei synny. Itselläni voisi olla periaatteessa johtokin poikki, mutta en usko helpolla että paikallaan olevan auton käynnistys (vaikka on diiseli) heiluttaa tiukasti teipattuja johtonippuja niin paljon, etä kontaktit välillä on ja välillä ei. |
Kirjoittaja: | ealab [ 23.08.2015 16:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: 2003 vm c 5 sähkövika |
ruutuvihko kirjoitti: Minulla on samanlainen vika 2007 mallissa. Yhteys tosin syntyy bsi-laatikkoon myös vikatilassa tietokoneella. Keskusnäyttö toimii eli sinne väylä toimii, mutta muualle ei lähde käskyjä. Johtojen pitäisi olla poikki kaikkialle uudemmassa mallissa, jos mittaristo sammuu myös ja minullahan se sammuu. Sähköpiirustuksissa väylä lähtee eri parikaapelilla mittaristolle ja konehuoneen sulakelaatikolle (joku bsi sekin on). Minulla tuo käynnistymättömyys toimii ihan paikallaan liikuttamatta autoa mihinkään eli välillä toimii ja välillä ei. Tuskin on johdot poikki, mutta ne on kyllä parikierekaapelin takia helppo tunnistaa ja mitata tarvittaessa. bsi-laatikko on nyt Vaasassa tarkkailussa jos siinä olisi vaikka kylmä juotos. bsi-tietokone kyllä yrittää kaikkensa kun sitä käskee, mutta viesti ei etene. Vikakoodipuolella löytyy lähes kaikki mahdollinen, koska luonnollisesti can-väylässä ei ole yhteyttä mihinkään (paitsi keskusnäyttöön) ja siitä niitä tulee sitten. On pieni ero kylmällä juotoksella ja kylmäjuotoksella. Kuumasta juotoksesta sanomattakaan. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |