Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Ampeerimittarin asennus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=21713 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | LapinUkko93 [ 11.09.2015 00:16 ] |
Viestin otsikko: | Ampeerimittarin asennus |
Olis tarkotus laittaa Xantiaan ampeerimittari enkä koskaan ole sellaista asentanut, että jos joku osaisi neuvoa mihin vedellään johtoja jne.. ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 11.09.2015 12:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
tulee SARJAAN laturin ja akun väliin . ja kato että ämpäreitä on riittävästi siinä sun mittarissas , ainakin 80-100 A volttimittari kytketään RINNAN. |
Kirjoittaja: | lukkis [ 11.09.2015 14:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
Ja kunnon kaapeleilla se amppeerimittari, ei mitään 2,5 neliön vaan ihan kunnon kaapelia, vähintään 6 neliöstä. Lisäksi kaapelin läpivienti kunnollinen, ota huomioon että kaikki auton sähkö kulkee sen mittarin kautta. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 11.09.2015 15:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
kokemjne kirjoitti: tulee SARJAAN laturin ja akun väliin . ja kato että ämpäreitä on riittävästi siinä sun mittarissas , ainakin 80-100 A volttimittari kytketään RINNAN. Vähän riippuu mitä haluaa mitata, ainakin laturin päässä se kertoisi vain laturin tuoton, mutta ei sitä meneekö se tuotto akkuun vai penkin- ja takaistuimen lämmittimeen ja akku voi silti purkautua vaikka mittari näyttää pienillä kierroksialla kymmeniä ampeereja plussaa. Joskus on parempiakin paikkoja, mutta kun en nyt yhtään muista Xantian johdotusta (Kaikissa autoissa ei onnistu ilman johtomuutoksia, kun on monta ohutta plussasyöttöä) , mutta yleensä kytketään siten että muut virrat kulkee mittarin kautta, paitsi startti, silloin 0 A on keskikohta ja miinuksella akkua puretaan ja plussalla ladataan. (Eli ohuempi johto plussalta, mutta ennen kuin haarautuu virtalukolle, sulakerasialle ja laturille) Eli tosiaan akun ja laturin johtoon sarjaan, mutta yleensä sellaiseen kohtaan että sulakerasian ja virtalukon syötöt ovat samalla puolella mittaria kuin laturikin. (On kai olemassa myös mittareita jotka kestää startinkin ottaman virran vaikkei maksimilukema ole kuin 100 A tienoilla, kaikki ei kestä edes dieselin hehkutusta) Yleisesimerkkejä löytyy mittareiden ohjeista, vaikka: http://www.motoral.fi/files/documents/2 ... ittari.pdf |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 11.09.2015 18:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
Virtamittari ei ole järkevä nykyautoissa. Laita jännitemittari. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 11.09.2015 19:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
Jos ampeerimittarin haluaa, niin shuntillisia saa ettei tarvitse vetää paksuja johtoja kabiiniin. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 11.09.2015 19:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ampeerimittarin asennus |
oon samaa mieltä ,nykyään ei tuolla A mittarilla ole juurikaan merkitystä . toisin oli entisten tasavirta latureitten aikaan. volttimittari on ihan ok , jos haluaa jännite ja lataus-tasoa seurata . jos akku on kunnossa ja täyteen varattu . pitäisi jännitteen olla 13.7 -14.6 välillä . jos putoo alemmas niin akun varaustila ei ole täysi ,tai kuluttajia on liikaa päällä |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |