Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 19.10.2015 08:55 

Viestit: 201
Elikkä kysymyksessä gsa,onko sama systeemi kuin 2cv?Eli kartiolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 19.10.2015 10:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
On erilainen. Kampiakselin päässä on isohko sisäkierteellinen reikä, johon tulee kierreholkki minkä "ulkopäässä" on käynnistysveiville kynnet. Kierreholkin päälle tulee propelli, joka lukitaan isolla mutterilla (olikohan jotain 46mm luokkaa?). Tämä rakenne käsittääksenki siksi että saa veivin kynnet asemoitua semmoiseen kohtaan mistä käsin käynnistäminen onnistuu helpoiten...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 19.10.2015 13:54 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
noever ZX kirjoitti:
Elikkä kysymyksessä gsa,onko sama systeemi kuin 2cv?Eli kartiolla.
On erilainen, täytyy saada niin iso hylsy sinne, kun se mutteri on. Sitten iso ruuvimeisseli sinne starttikehälle lukitsemaan kampi. Tarvitaan yleensä kaks miestä, toinen pitää meisseliä kehällä, ja yleensä, olisko se ollu 44 mm. hylsy, isommalla vääntiöllä, ja se puolen metrin varsi. jos on tiukassa, niin vartta lisää. Sitten kun mutteri aukeaa, vaikka 1/4 kierrosta, kierretään veivin "viiksistä" se kierreosa pois, mutteri ei tule lävitse siitä karasta. soittaa voi jos tarttee neuvoja P: 0500 919 589 T: Simo


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 19.10.2015 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Se mutteri on 42mm, ja on muuten melko harvinainen koko, ja voi olla vaikeata löytää moista hylsyä. Tuumakokoisen voi löytää myös melko likelle olevana, joka kelpaa.

Itse etsin hylsyä aikoinaan aikasmonesta kaupasta, lopulta ostin sen eräältä entiseltä Geesumieheltä, mutta samoihin aikoihin moinen löytyi ainakin JA-yhtiön valikoimista, mutta en tiedä saako enään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 20.10.2015 18:34 

Viestit: 201
Joo näyttää olevan aika vaikeaa sopivan hylsyn löytyminen,kävin tänään useammassakin työkalukaupassa ja hyppää 41mm ja seuraava koko 46mm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 20.10.2015 19:58 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Etrasta löytyy ja Virtasenkauppa.fi



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 21.10.2015 20:51 

Viestit: 201
Kiitoksia kaikille.Propelli on irroitettu ja remmit vaihdettu.Ajoin noin 100m talvisäilöön,akku jäi paikoilleen,puolen tunnin päästä auto tulessa/paloi täysin paskaKSI,onneksi alkusammutus piti,kaikki muut autoni ja mp,ni säästyi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Propellin irroitus
ViestiLähetetty: 21.10.2015 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
No voihan per..le :o . Onko mitään tehtävissä auton suhteen, mulla on varaosia, jos on mahdollista pelastaa se Geesu vielä?

Kovin ikävää kuulla moista :evil: .


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: