Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 14.08.2009 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 82
Paikkakunta: Hyvinkää
Onko kukaan tehny rosteriputkistoo xsaraan tms. Ois kiva kuulla kokemuksia esim. kuinka pitkäikäinen verrattuna tavalliseen ja minkä hintanen?



Citroen C5 2.0 16v Break vm.02 Nothing moves you like Citroën
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 14.08.2009 12:15 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
henkka_1982 kirjoitti:
Onko kukaan tehny rosteriputkistoo xsaraan tms. Ois kiva kuulla kokemuksia esim. kuinka pitkäikäinen verrattuna tavalliseen ja minkä hintanen?


mul tehtiin noin neljä vuotta sitten

hyvin on kestänyt ja varmasti kestää auton elämän.

2,5 kisakatilla(rosteria) yhdellä vaimentimella. eli katin jälkeinen vaimennin jäin pois ja takavaimennin on normaalia suurempi.

4000rpm jälkeen ilmoittaa itsestään aika hyvin :D

tuli maksamaan aikoinaan 700€.

pakosarja on vain alkuperäinen, muut rosteria putkistosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 24.08.2009 10:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 82
Paikkakunta: Hyvinkää
Nyt alan kyllä säästämään ja kun seuraavan kerran tulee putkeen jotain niin tehdään rosterista uus putkisto... eipähän tartte parin vuoden välein olla korjaamassa.



Citroen C5 2.0 16v Break vm.02 Nothing moves you like Citroën
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 24.08.2009 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
http://www.eurostainless.fi/
Citikan mallit 400-700 eur.
JA jos listassa ei ole niin ne tekee ja satsit ovat aina ns KATista taakse.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 24.08.2009 11:51 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
Mites kauan teillä sitten nuo normiputket kestää?
Santtuun uusittiin kokoputkisto (katista taakse) v.2003 ja täysin kunnossa on edelleen :P . Walker merkkinen näkyy olevan ja ajo on lähes kokonaan lyhyttä kaupunkiajoa.
Olisiko se enemmänkin tärinä ja "mökkiteillä" ajo mikä lyhentää putkiston ikää?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 25.08.2009 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 82
Paikkakunta: Hyvinkää
Supi-1 kirjoitti:
Mites kauan teillä sitten nuo normiputket kestää?
Santtuun uusittiin kokoputkisto (katista taakse) v.2003 ja täysin kunnossa on edelleen :P . Walker merkkinen näkyy olevan ja ajo on lähes kokonaan lyhyttä kaupunkiajoa.
Olisiko se enemmänkin tärinä ja "mökkiteillä" ajo mikä lyhentää putkiston ikää?




Katista taaksepäin vaihdettiin 2005 ja sit 2007 putki repes heti katin takaa, se hitsattiin ja 2008 loppusyksystä uusittiin taas katista taaksepäin putki. Ja nyttänä kesänä hitsattiin taas kun repes katin takaa. Korjaaja sanoi, että seuraavalla kerralla ei varmaankaan enää pysty hitsaamalla korjaamaan.

Ongelmahan on varmaankin siinä, että putki on kannakoitu vaan ihan edestä ja takaa eli pääsee aika paljon tärisemään. Tosin on ne takaosat olleet kyllä ihan ruostuneitakin.



Citroen C5 2.0 16v Break vm.02 Nothing moves you like Citroën
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 25.08.2009 18:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 23

Profiili WWW
Ex Xsaraan teetin eurostainlesilla 700e hintaan 2,5" putkiston(kahdella pöntöllä) elinikäisellä takuulla. Mukava soundiki vielä, mutta vaati pientä korjailua jälkikäteen kun Xsaran putki ei ole kuin päistä kiinni niin keskiliitos kääntyy ajan kuluessa ja putken pää rupeaa kolisemaan puskuriin. Keskelle tehtiin siis yksi kannake lisää ja rupesi pysymään paikallaan.
Suosittelen jos ei ole rahasta kiinni.



C4 VTS
TTq roadster
http://www.thaimaaopas.fi
http://www.futuretrend.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 25.08.2009 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Paikkakunta: Espoo
Supi-1 kirjoitti:
-...... ajo on lähes kokonaan lyhyttä kaupunkiajoa.
Olisiko se enemmänkin tärinä ja "mökkiteillä" ajo mikä lyhentää putkiston ikää?


Varsinkin juuri tuo lyhyt ajomatka lisää kondenssiveden kertymistä vaimentimien sisään.
Pitemmässä ajossa muodostuva kuumuus ajaa veden höyrynä putkesta ulos...
Olen jo vuosia tehnyt niin, että kun laitan uuden vaimentimen, niin poraan päätyyn pienen reiän,
josta vesi pääsee tippumaan ulos. Ja sitä tulee muuten yllättävän paljon !
Nykyään muuten muutamissa vaimentimissa on jo valmiina tuo reikä (ainakin joissakin Bosal-vaimentimissa)



XM 2.0i Aut. '90, CX 25 GTi Aut. '89, sekä muutama muun merkkinen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 26.08.2009 02:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
" Ja sitä tulee muuten yllättävän paljon !"

Litra vettä per poltettu bensalitra.

1,5 mm reikä takapöntön alimmassa kohdassa on hyvin järkevä vedenpoistoon ja se ei juuri tuota katsastusongelmaakaan happivuodon takia.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rosteriputkisto
ViestiLähetetty: 26.08.2009 09:21 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
"Varsinkin juuri tuo lyhyt ajomatka lisää kondenssiveden kertymistä vaimentimien sisään.
Pitemmässä ajossa muodostuva kuumuus ajaa veden höyrynä putkesta ulos..."

no sitähän minä juuri ihmettelen... kun ajoa on muutama hassu kilometri päivässä ja putkisto on 6-vuoden jälkeenkin hyvässä kunnossa :?: :lol:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: