Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen C5 v.2002 automatic http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22298 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kroissant [ 27.11.2015 16:21 ] |
Viestin otsikko: | Citroen C5 v.2002 automatic |
Vaihdoin talvirenkaat C5.seeni ja unohdin nostaa jousituksen yläasentoon. Nyt ei jousitus reagoi mihinkään vaan on alaasennossa. Mikä neuvoksi...olisiko pumpun sulake vai pitääkö tietokone nollata..kertokaa se hänelle? ![]() |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 27.11.2015 18:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Mitä lukee näytössä? Antaako vikailmoitusta "suspension fault"? Minusta jousituksen yläasentoon nostamatta jättäminen ei sinänsä voi aiheuttaa tuollaista. Pikemminkin tarkastaisin onko joko etupään tai takapään korkeusanturin välitystanko irronnut. Jousituksen hydraulipumpun käynnistymisen ja käymisen kyllä kuulee konepelti auki. Hydraulipumpun sulakehan löytyy sieltä konetilan sulaketaulun alta. Se on 40A maxisulake. Tsemppiä vianetsintään! |
Kirjoittaja: | kroissant [ 27.11.2015 18:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Beksi-Eki kirjoitti: Mitä lukee näytössä? Antaako vikailmoitusta "suspension fault"? Minusta jousituksen yläasentoon nostamatta jättäminen ei sinänsä voi aiheuttaa tuollaista. Pikemminkin tarkastaisin onko joko etupään tai takapään korkeusanturin välitystanko irronnut. Jousituksen hydraulipumpun käynnistymisen ja käymisen kyllä kuulee konepelti auki. Hydraulipumpun sulakehan löytyy sieltä konetilan sulaketaulun alta. Se on 40A maxisulake. Tsemppiä vianetsintään! Hei, ei anna vikailmoitusta, tietämättömänä kysyn missä ja minkänäköisiä ne korkeusanturin välitystangot on? (kaveri hakkasi tunkin irti moskalla että oisko osunu silleen) Kiitos tähän astisista! ![]() |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 27.11.2015 18:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Huonolaatuinen video, mutta kurkkaa tuosta kohdasta 4:10 eteenpäin. Samanlaiset on sekä edessä että takana. Onkos LDS-säiliössä riittävästi nestettä? |
Kirjoittaja: | kroissant [ 27.11.2015 18:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Beksi-Eki kirjoitti: Huonolaatuinen video, mutta kurkkaa tuosta kohdasta 4:10 eteenpäin. Samanlaiset on sekä edessä että takana. Onkos LDS-säiliössä riittävästi nestettä? Kyllä hydraulineste tasan viivaan, ei ole tarvinnut lisäillä ja vuosi sitten oli nesteiden vaihto. ![]() |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 27.11.2015 19:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Äh - tietysti linkki videoon unohtui: https://www.youtube.com/watch?v=GJMH2zD10oM |
Kirjoittaja: | kroissant [ 27.11.2015 19:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Beksi-Eki kirjoitti: Äh - tietysti linkki videoon unohtui: https://www.youtube.com/watch?v=GJMH2zD10oM Kiitos linkistä! ![]() |
Kirjoittaja: | läjjeejä [ 27.11.2015 20:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
laita auto käyntiin niin nousee normaalikorkeuteen tuohan on normaalia jos ei yläasennossa kun lasket tunkin niin tulee tonttiin |
Kirjoittaja: | kroissant [ 28.11.2015 13:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
No päättelin sitikan käyttäytymisestä että vika on varmaan pumpun sulakkeessa kun se ei käy vaikka kuinka yritin säätöjä, tossa kadulla irroitin suojat ja akun navan ja irroitin sähkörasiasta myös mutterin jossa oli kaapeli kiinni...no sen jälkeen tuli tenkkapoo enkä saanut sulakerasiaa irti eli nostettua pois...saisinko neuvon myös tästä eteenpäin. ![]() |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 28.11.2015 14:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Siinä sulakerasiassa on kaksi "kerrosta" kuin suklaarasiassa. Ylempi kerros lähtee irti vapauttamalla sivuissa olevat klipsut. Maxisulakkeet tulevat näkyviin kun nostat ylemmän kerroksen ylös. Kuva: http://i132.photobucket.com/albums/q23/Clogzz/C5/Fuse_box_3.jpg |
Kirjoittaja: | DtiJ [ 28.11.2015 14:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
kroissant kirjoitti: No päättelin sitikan käyttäytymisestä että vika on varmaan pumpun sulakkeessa kun se ei käy vaikka kuinka yritin säätöjä, tossa kadulla irroitin suojat ja akun navan ja irroitin sähkörasiasta myös mutterin jossa oli kaapeli kiinni...no sen jälkeen tuli tenkkapoo enkä saanut sulakerasiaa irti eli nostettua pois...saisinko neuvon myös tästä eteenpäin. ![]() Auto pitää olla käynnissä. |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 29.11.2015 00:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Selvennetäänpä varmuuden vuoksi hieman: Auton moottorin pitää olla käynnissä, jotta sähköinen hydraulipumppu toimisi. Niitä maxisulakkeita ei kannata mennä irrottelemaan kun moottori on käynnissä. |
Kirjoittaja: | kroissant [ 29.11.2015 10:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Beksi-Eki kirjoitti: Selvennetäänpä varmuuden vuoksi hieman: Auton moottorin pitää olla käynnissä, jotta sähköinen hydraulipumppu toimisi. Niitä maxisulakkeita ei kannata mennä irrottelemaan kun moottori on käynnissä. Kiitos taas tietämyksestäsi arvostukseni on suuri, lähden yrittämään sitä uudestaan. ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.11.2015 12:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
kyllä se pumppu pyörähtää ilman että moottori käy , kokeilkaas avata kakella ovet pitkän seisomisen jälkeen . kuulette pumpun pyörähdyksen . sama toistuu kun istahtaa jakkaralle , mutta loput hoituu vasta koneen käydessä. ja se on järkevää . turhaa kuluttaa sähköö ennen kuin sitä tuotetaan. |
Kirjoittaja: | DtiJ [ 29.11.2015 13:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
kokemjne kirjoitti: kyllä se pumppu pyörähtää ilman että moottori käy , kokeilkaas avata kakella ovet pitkän seisomisen jälkeen . kuulette pumpun pyörähdyksen . sama toistuu kun istahtaa jakkaralle , mutta loput hoituu vasta koneen käydessä. ja se on järkevää . turhaa kuluttaa sähköö ennen kuin sitä tuotetaan. Olen kyllä aivan varma että ei muuten pyörähdä jos moottori ei ole käynnissä. ts. puhut paskaa. Tasonsäätö kyllä jollain tavalla toimii sillä se tosiaan säätelee korkeutta jo heti kun oven avaa. Eli käyttää niitä paineita mitä on jäljellä. Mutta se pumppu ei kyllä käyntiin pörähdä ennen kuin auton moottori on käynnistetty. |
Kirjoittaja: | XM Break [ 29.11.2015 13:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Ikävä olla kokemjne:n kanssa samaa mieltä. Ainakin minulla surahtaa moottori (ainakin kuulostaa siltä ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 29.11.2015 14:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Haihoo haihoo ja joopajoopajoo. Pumpun käynnistyminen riippuu siitä, mikä softa-versio purkissa on ja myös akun varaustilasta ja muista muuttujista. Joskus pumppu lähtee pyörimään oven tai takaluukun avauksen jälkeen, joskus pitää laittaa virrat päälle ja joskus käynnistää auto. Kaikki ovat väärässä tai oikeassa... |
Kirjoittaja: | kaselin [ 29.11.2015 19:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Aina on pumppu surissu kun oven on avannu akku on gyllä gondoksessa tiärä sitten on rikki? Napista nousee sitten kun auto käy. |
Kirjoittaja: | Beksi-Eki [ 09.12.2015 00:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
DtiJ kirjoitti: Olen kyllä aivan varma että ei muuten pyörähdä jos moottori ei ole käynnissä. ts. puhut paskaa. Tasonsäätö kyllä jollain tavalla toimii sillä se tosiaan säätelee korkeutta jo heti kun oven avaa. Eli käyttää niitä paineita mitä on jäljellä. Mutta se pumppu ei kyllä käyntiin pörähdä ennen kuin auton moottori on käynnistetty. C5:n sähköinen hydraulipumppu käynnistyy kyllä monessa tilanteessa ilman että moottori on käynnissä. Oven avaaminen on yksi tapaus. Toinen on se, että farkun tavaratilassa on katkaisija, jolla perää saa nostettua ja laskettua. Tämäkin toiminto toimii ilman, että moottori on käynnissä. Joten se paskanpuhuja löytyy peilistä. |
Kirjoittaja: | DtiJ [ 09.12.2015 00:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
taitaa olla nyt ero siinä että itellä ei oo farmari, joten ei oo mitään nappeja takakontissa. renkaan vaihtojen aikana on aina joutunut auton käynnistämään jotta hydepumppu surahtaa! Mikään korkeussäätö ei myöskään toimi jos autoa ei pistä käyntiin ensin, paitsi se automaattinen joka esim viistoparkissa tai ovea avatessa vähän heilauttaa autoa ylös tai alas.. taitaa vaan olle sedanissa toisenlainen konfiguraatio kun eihän sen kanssa tarvitse käyttää oikeasti mitään nappeja, joita olisi takakontissa, kun niitä ei ole. |
Kirjoittaja: | tarttis [ 09.12.2015 08:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
C5 2007 Berline. Kyllä pumppu surisee kun avaa oven, tai lastaaa taakse tavaraa ja lyö takaluukun kiinni, nosto ja lasku ei onnistu jos auto ei käy. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 09.12.2015 09:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
tarttis kirjoitti: C5 2007 Berline. Kyllä pumppu surisee kun avaa oven, tai lastaaa taakse tavaraa ja lyö takaluukun kiinni, nosto ja lasku ei onnistu jos auto ei käy. En ole asiaa varsinaisesti seurannut, mutta olisko niin ettei surise enää kun auto on economy modessa? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 09.12.2015 10:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
tarttis kirjoitti: C5 2007 Berline. Kyllä pumppu surisee kun avaa oven, tai lastaaa taakse tavaraa ja lyö takaluukun kiinni, nosto ja lasku ei onnistu jos auto ei käy. Tarkoitatko nostoa/laskua ihan kabiinin normaaleilla napeilla (vai takaluukun lastausnapeilla)? Jotenkin kuvittelisin että normaalinappien ei kuulu toimiakaan kuin - hmmm. riittääkö virrat päällä (mutta ei Economy modessa) vai tarvitseeko oikein käydä? Muistelen että H3+ 2001 myös surahti ilman käymistä/avainta kun avasi oven, mutta Economy modesta ei varmaa muistikuvaa, mutta olettaisin ettei sillekään virtaa annettaisi, jos paljon pienempiäkin kuluttajia suljetaan. |
Kirjoittaja: | kroissant [ 13.12.2015 14:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
kroissant kirjoitti: Beksi-Eki kirjoitti: Selvennetäänpä varmuuden vuoksi hieman: Auton moottorin pitää olla käynnissä, jotta sähköinen hydraulipumppu toimisi. Niitä maxisulakkeita ei kannata mennä irrottelemaan kun moottori on käynnissä. No vikahan oli siinä 40A pumpun sulakkeessa eli avasin sulakerasian mutta nesteellä ei ollut ko.sulaketta ja yrittäessäni lähteä autolla se ei enään startannut. Arkiaamuna kaveri hinasi sen amiksen pihaan josta open mukaan se oli käynnistynyt kuin palmun alta otettaessa sitä halliin korjaukseen, olivat vaihtaneet ehjän 40A sulakkeen joka oli palanut heti no sen jälkeen mittasivat pumpun mittarilla ja se toimi sen jälkeen vaihtoivat uuden sulakkeen ja auto alkoi toimimaan täysin. Vikaa ei järjellä voitu paikantaa eli mikä oli polttanut sen sulakkeen ja päättelimme että olipa haamu-juttu. No itse aattelin että sitikka on varmaan itse nollannut hommat ja olen tyytyväinen kun kroissantini pelittää taas. Erikois-kiitokseni Beksi-Ekille asiantuntevasta ja mahtavasta avusta! ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 13.12.2015 14:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5 v.2002 automatic |
Se pumpun moottori on sitä hiilipölyä täynnä kannattas puhdistaa ja tarkistaa. Ovat laittaneet yleensä isomman sulakkeen ja sit vasta putsanneet joskus on kärähtänyt ennenkuin ...... Toisella foorumilla on tarinaa tosta. Siis vika ei ollut sulakkeessa vaan sulake paloi ylikuormituksen johdosta. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |