Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Hdi 136 kylmäkäynnistys
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22386
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jean-michel [ 10.12.2015 22:34 ]
Viestin otsikko:  Hdi 136 kylmäkäynnistys

Lexia reissussa, pikku probleemaa pukkaa :

Kylmäkäynnistyksen jälkeen piippaus - moottorivalo deploution system fault ja moottori sammuua
Tätä kierrosta jatkuu n. 15 mi kunnes lämpötilaviisari on kohonnut n. Neljänneksen.
Siinä vaiheessa kun sisälämppäri suostuu käynnistymään alkaa kaikki toimia normaalisti.
Myös webasto suostuu käynnistymään vasta tässä kohtaa.

Homma toimii näin n. 10 plusasteen alapuolella. Jos auto on lämpöisessä, niin lähtee suorilta käyntiin. Lämpötila-anturi ilmeisesti? Montako niitä on ja ovatko kalliita?

Kirjoittaja:  jean-michel [ 13.12.2015 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Vikakoodi kertoi että Termari on aina auki.
Hyvä noinpäin. Ehkä testaan sen vaihtoa (22e) ensin ja voisi tuon imuilman lämpötilasysteeminkin vaihtaa samalla (11e) toi lämpötila mitataan vissiin tavallisella tc:llä. Onko sen tyypistä sattumalta tietoa?

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.12.2015 19:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Olikos se juuri tuo moottori, joihin on merkkiliikkeidenkin toimesta vaihdettu sähköinen termostaatti mekaaniseen?

Kirjoittaja:  Natero [ 13.12.2015 19:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Lisälämmittimen toiminta ja kylmäkäynnistysongelma tuskin liittyvät toisiinsa. Jospa hörppisi ilmaa jostain?

Kirjoittaja:  jean-michel [ 13.12.2015 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Natero kirjoitti:
Lisälämmittimen toiminta ja kylmäkäynnistysongelma tuskin liittyvät toisiinsa. Jospa hörppisi ilmaa jostain?



Jotenkin mystisesti ne väylän kautta kavveeravat.webasto ei suostu käynnistymään ennen kuin kone on lämmennyt niin että puhallin yms. käynnistyvät. Ongelma poistuu kun auto on lämpimässä tallissa tai kun paketti on saatu lämpimäksi. Eli siis auto pelaa kuin citikka huhtikuusta syyskuuhun, talven tulo tuottaa tämän mystisen ongelman.

Huollossa ehdottivat ensimmäiseksi ecun vaihtoa.

Kirjoittaja:  jean-michel [ 14.12.2015 11:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Mainitaan vielä että *black out* kuuluu käynnistyskuvioihin oleellisesti. Eli piippauksen jälkeen menee n. 10 sek jonka jälkeen virrat häipyvät hetkellisesti mittaristosta ja panelista. Tämän älkeen n. 5-10 sek kuluttua polttoainesyöttö katkeaa hetkeksi (en ole tätä testerillä vahvistanut, mutta vahva oletus että näin)

Mutta nyt siis ykkös oletus että termaripiirin ohjausyritys menee silmälleen -> hommataan uusi.

Hintaerot ovat melkoiset. Halvin gates ym. 33 eur ja Valeo /hella jne toista sataa. Onko merkittäviä laatueroja/mitkä kannattaa kiertää?

Kirjoittaja:  tarttis [ 15.12.2015 06:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys

Teuski kirjoitti:
Olikos se juuri tuo moottori, joihin on merkkiliikkeidenkin toimesta vaihdettu sähköinen termostaatti mekaaniseen?

Se oli Hdi 110 1,6

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/