Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Viimasuoja... http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22533 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | irakso [ 06.01.2016 14:34 ] |
Viestin otsikko: | Viimasuoja... |
Sitähän sanotaan että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan joten: Nyt on ollut näitä kovia pakkasia. Huomiselle aamulle on luvattu -28 astetta pakkasta. Mulla on Silakassani se normi perinteinen viimasuoja puskurin alaosassa. Tänään tein vielä maskin päälle toisen. Kuva: http://aijaa.com/OUpnvX Kysymys onkin että onko tuo liikaa? Onko riskiä että kone alkaa kuumenemaan tms mistä ei hyvää seuraa? Veikkaisin itse että näillä keleillä ei tuosta viraabelihommasta haittaa ole mutta kysytään nyt varoiksi kuitenkin. Kokemukseni mukaan täällä foorumilla on monen monta mua autoasioissa viisaampaa. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 06.01.2016 14:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Patongissa on etsi-toiminto. Sinne kun kirjoitat vaikkapa tuon otsikkoon kirjoittamasi viimasuoja, niin löytyy yli 70 viestiketjua, joissa asiaa käsitelty jotenkin. Jäähdyttäjää ei kannata tukkia. C5:sta en tunne. Yleensä siellä jäähdyttäjän takana on sen verran tilaa, että sinne voi ujuttaa pahvin. Se estää ajoviiman pääsyn sitä kautta jäähdyttämään moottoria. Ja siellä sen voi huoletta antaa talven olla. Ja ei pahitteeksi ole lueskella kirjoitusohjeitakaan. Sieltä esimerkiksi: Miten muotoilla uuden viestiketjun otsikko. Ja mitä uuden viestiketjun aloittamisesta yleensäkin siellä mainitaan. Ne ohjeet ovat alkujaan ihan tarkoituksella tehdyt. Eipä silti. Niistä ei monikaan viikaa paskan vertaa. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 06.01.2016 14:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Itsellä on tuo koko nokka ummessa kuvan tyyliin ![]() Lyhyellä 10...15km matkalla tuo toimii ihan bueno, lämmöt nousee ihan kesälukemiin. Mutta sitten jos ajellaan pidempään, niin lämpöä näyttäisi tulevan 1 tappi lisää normaalin = hieman lämpöisenä tuo siis käy, jopa -20 pakkasessa. Mutta jos tuon ylemmän lipareen poistan, niin voi painaa vaikka läpi suomen ja lämmöt pysyy noissa normaaleissa kesälukemissa ![]() |
Kirjoittaja: | Kami [ 07.01.2016 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Ranu viittaa noihin aiempiin keskusteluihin, missä mm. allekirjoittanut on kertonut millä Xantiassa ja ZX:ssä aikanaan hoidin homman. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan leikkaan pahvista sen kokoisen palasen että se mahtuu jämpitisti jäähdyttäjän ja moottorin väliseen tilaan (siis ei jäähdyttäjän etupuolelle). En tiedä onko C5:ssä tuossa tilaa moiselle... Sen pahvin sitten nippareilla yläosastaan ripustin tukeviin moottorin osiin. Tuo roikkui minulla paikallaan koko talvirengas kauden. Kevään pluskeleillä (lähenteli + 10) tuo alkoi jo olla liikaa... Tietenkään tuota ei voi sellaisessa pirssissä käyttää missä pakosarja on etupuolella moottoria... ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 07.01.2016 11:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
HiTec kirjoitti: Lyhyellä 10...15km matkalla tuo toimii ihan bueno, lämmöt nousee ihan kesälukemiin. Tänäkin aamuna auton ulkolämpömittari näytti -26 ja 7 km ajon jälkeen oli moottorin lämpö jo ihan kesälukemissa ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 07.01.2016 12:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Kami kirjoitti: Tietenkään tuota ei voi sellaisessa pirssissä käyttää missä pakosarja on etupuolella moottoria... ![]() 1.6 HDi:ssä, THP:ssä ja TU-koneissa on ainakin, eli loppujen lopuksi aika monessa ![]() Oliskohan EW/DW jopa yleisimmistä 2000-luvun moottoreista ainoat, joissa pakosarja on takana... |
Kirjoittaja: | Jankos [ 07.01.2016 12:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Kyllä tuo etupuoli kannattaa topata melko hyvin kiinni, ainakin niin että lumi ei pääse suoraan jäähdyttäjälle. Näissä kun on se flekti siellä jäähdyttäjän etupuolella niin pahimmassa tapauksessa lumi pääsee kertymään flektin koteloon ja jos jossakin kohtaa sitten flekti lähtee päälle ja sinne koteloon on jäätynyt paakku niin flektihän hajoaa nopeasti. Ja vaikka kuinka hyvin maskin peität niin ei sitä niin pulloksi saa että flektillä ei jäähtyisi lämpöjen noustessa. Tietty jos enemmän joutuu kuormittamaan nollakelillä niin sitten vähän tekee reikää maskin päätyyn. Pienikin aukko vaikuttaa merkittävästi. |
Kirjoittaja: | Pasis [ 07.01.2016 12:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Teuski kirjoitti: Kami kirjoitti: Tietenkään tuota ei voi sellaisessa pirssissä käyttää missä pakosarja on etupuolella moottoria... ![]() 1.6 HDi:ssä, THP:ssä ja TU-koneissa on ainakin, eli loppujen lopuksi aika monessa ![]() Oliskohan EW/DW jopa yleisimmistä 2000-luvun moottoreista ainoat, joissa pakosarja on takana... Ei ole Kami tainnut kauheasti Saxon konepeltiä availla ? ![]() |
Kirjoittaja: | Kami [ 07.01.2016 23:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Olen mä avannut Saxon pellin ja irrottanutkin pakosarjan ![]() ...tais tulla sammakko suusta ![]() Siksipä en muistaakseni ole Saxoon tuota näinä talvina virittänytkään ![]() |
Kirjoittaja: | magnuken [ 15.10.2016 10:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Berlingon mukana tulee sellainen kovamuovinen viimasuoja vasemmalle puolelle, joka peittää vain vajaa puolet alemmasta aukosta. Siihen saa kyllä tarvikkeena Tammer-Suojan sekä ylä- että ala aukon kokonaan peittävän pehmeän viimasuojan. Uskaltaakohan ne kaikki aukot peittää tuollaisella suojalla? |
Kirjoittaja: | rundvik [ 15.10.2016 14:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viimasuoja... |
Viime talvena askartelin kokopeittävän viimasuojan pahvista C2.Mukavasti meni kun oli paljon pakkasta, sitten leudolla kelillä alkoi kone hiukan keittämään.Tarkistettuani velimiehen C2 suojasta tein oman pahvin keskelle marlboro-askin kokoisen reijän. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |