Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 01:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Potilas ei tosin ole PSA valmisteinen, vaan renault laguna3 1.5 dci. Autossa on ilmeisesti dieselit hyytyneet, käy hetken aikaa ja sammuu. Lähtee kyllä hyvin käymään. PA-letkussa (läpinäkyvä) selvää vaahtoa. Ilmeisesti polttoainetta ei tule suodattimen läpi ja putkiliitokset hieman falskaa. Antaa injection fault vikailmoituksen vikakoodilla P0089 (ruiskutuspaine). Lisäksi on hehkutulpista virheilmo P0381. Oma tuomio on se, ettei autossa ole sähköistä vikaa. Ajoin sen Urjalasta Lempäälään ja osan matkaa se toimi resetin jälkeen ihan ok. Sitten pamahti virheilmoitus ja loppumatkasta olikin aika vaisu peli. Nyt se ei tuosta pihasta suostu lähtemään. Ongelma on tietysti, että ulkona on edelleen s...nan kylmä, tallin täyttää BX ja autoa ei pysty ajamaan mihinkään. Polttoainesuodattimen nyt vaihtaa pihassakin, mutta kannattaako murehtia tankin tilannetta. Kelit taitaa olla hieman lämpiämässäkin ensi viikolle. Nettiä selatessa tuli vastaan esson baarin juttuja ABC:n dieselin huonosta pakkaskestävyydestä. Autoa on pääasiallisesti tankattu ko. ketjun asemilla. Pitäisikö tankki tyhjentää vai ei? Vai laittaako vaan Diesel100 tai vastaavaa lisäainetta tähän tankilliseen.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 02:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
jos siellä kerran vaahtoa on niin ilmaahan se jostain vetää.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 09:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Diesel 100 notkistaa tankissa olevan jos tosiaan niin kylmää että hyytämään pääsee filsussa. Mutta tuo vaahto kyllä viittaisi että pumppu saa ilmaa jostain kun rupeaa filsu ahistamaan. Eli oma veikkaukseni olisi että tuossa olisi vikaa vähän sekä että :|

Mitä tulee aakkosaseman tuotteeseen, niin tuosta osaa mitään sanoa kun ei ole omia kokemuksia. Itse käytän talvisin aina Nesteen Prota, joka kestää -37 saakka ja jos tuota vilposempaa tosiaan tulee, niin silloin laitetaan takkaan lisää puuta, vedetään vällyä 2x päälle ja odotellaan tuvassa että jääkausi menee ohi ;)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 10:06 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Käy hakemassa sitä hyytymisen esto aenetta fixusliikkeeltä,laeta iso ressu auton piälle,sisätilan puhallin hönkässee konehuoneen alle 10 tuntia ja toevo parasta....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Raati näköjään päätyi siihen ettei tankin tyhjentämiseen ole tarvetta. Filtteri on sen näköinen ettei sitä ole viime aikoina vaihdettu (ei ainakaan kahteen vuoteen minkä auto on tyttärellä ollut). Suodattimia on ilmeisesti mennyt kiitettävästi, kun Motonetin varastosaldot on aika vähissä. Tampereella näyttävät nollaa. Nettikeskustelujen perusteella tuossa löpöputkessa näkyy vähän ilmakuplia aina. Suodattimella on pikaliittimet, samannäköisiä on tuossa Partnerin imusarjassa. Liekö putkiston tiiviys sitten huono pakkasella. Minun mielestä niitä ilmakuplia ei pitäisi näkyä lainkaan. Noo jatketaan askarteluja. Partnerikin vilkuttelee moottorin vikavaloa vähän väliä näillä keleillä, mutta kulkee ihan hyvin. Sitäkin tarttis tutkia vähän. Tulis kesä ja kärpäset.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 09.01.2016 15:02 

Viestit: 1242
Aikuisten, omia polkujaan kulkevien miesten vinkki on käyttää silitysrautaa säteilylämmittimenä. Säteilylämmitin tarkoittaa lämmitystä ilman kosketusta, infrapuna-aallot kulkevat kuumasta kylmään. Pienimmällä tehollakin rauta on liian kuuma muoviosien koskettamiseen, mutta pysyy paikoillaan puuvillakankaisten toppausten päällä.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dieselin hyytyminen
ViestiLähetetty: 10.01.2016 18:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Homma näyttäisi olevan kunnossa. Kaadoin tankkiin purkillisen LiquMolyn hyytymisenestoainetta (hajusta päätellen petrolia). Sitten vaihdoin polttoainesuodattimen kuumailmapuhaltimen avustuksella. Suodatin on tietysti lisälokarin takana ja näillä keleillä muovi on mukavan rapeaa. Puhaltimella lämmitellen sen sai käänneltyä pois edestä. Kylmäkään ei tullut, ihme kyllä. Ilmaus ja kone käymään. Nyt ei pa-putkessa näkynyt yhtään kuplaa, niinkuin kuuluukin. Koeajolla auto pelasi myös moitteetta. Nollasin lopuksi vikakoodit. Onneksi pääsi aika helpolla tästä hommasta.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: