Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Pelti kiinni http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22566 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | käpälä [ 10.01.2016 12:04 ] |
Viestin otsikko: | Pelti kiinni |
C 5 III 2008 ei suostu antamaan kurkistaa konesaliinsa. Sisäkahvasta kiskomalla pelti aukeaa siihen tuulihaka-asentoon. Sormet siis saa avausvipuun vaan kun ei vipu liiku eikä siis pelti aukea. Onko kenelläkkään tuttu tilanne? Vaihtoehtoa pellin avausprosessiin? |
Kirjoittaja: | tk- [ 10.01.2016 12:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pelti kiinni |
Tuulihaan vaijeri jäässä. Yksi toimiva viritys on vetää naru suoraan tuulihaasta apumiehen puoleiseen kumituppiin, itse haka ei jäädy vaan tuo mutkalla oleva vaijeri. Itsellä tuo kyllä tuntuu sulavan kun moottorin ajaa kunnolla lämpimäksi ja menee heti kokeilemaan. Tai vaihtoehtoisesti johonkin lämpimään paikkaan auto hetkeksi sulamaan, 15-30min riittänee. Toki kyseessä thp-kone missä etupuolella oleva pakosarja tuo lämpöä, en tiedä lämpeneekö muilla koneilla riittävästi ajamalla. |
Kirjoittaja: | Hujane [ 10.01.2016 12:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pelti kiinni |
Pellin saa ainakin auki jos pistää isätilan tms lämpäärin puhaltamaan keskeltä kohti syyläriä,sulaa se vaijeri eikä vaan katkia se vipu,kokemuksen rintaäänellä,ja dieselissä... |
Kirjoittaja: | HiTec [ 10.01.2016 12:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pelti kiinni |
Siellä maskin ja syylarin välissä on lähes metrin verran vaijeria lenkillä => ei todellakaan ole ihme että jäätyy ja jumittaa ![]() Oman tapaukseni dokumentoin tänne: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23339.0 Ensin duunatiin backup-naru ja lopulta sain tuon vaijerinkin vaihdettua rosteriseen, jonka voitelin kunnolla uusimisen yhteydessä = eipähän ole vielä tänä talvena juminut enää uudelleen ![]() Mutta tosiaan tuo aukaisu ilman vaijerit / vetonarua on aika haastavaa, rako on kaponen ja tuulihaka melko pitkällä. Onnistuu kyllä sopivalla "tikulla", mutta ei se helppoa ole silläkään. Äläkä nosta sitä konepeltiä ääri auki tuota tuulihakaa hapuillessasi, sillä haka on muodoltaan sellainen että konepellin ääriasennossa se nimenomaan kanittaa sen lukon kiinni niin että se ei aukea kuin suurella voimalla ![]() |
Kirjoittaja: | käpälä [ 10.01.2016 13:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pelti kiinni |
No niin. Löytyihän se selitys tuolle ominaisuudelle. Ei olekaan ainutkertainen tapaus. Nyt vain viemään auto kauppakeskuksen parkkitaloon. Kiitos kaikille neuvoista. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |