Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22673 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Petsku [ 24.01.2016 17:30 ] |
Viestin otsikko: | Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
Hangessa odottaa työn alle ottamista kyseinen kehonkuljetin, josta perimätiedon mukaan öljypropusta tai siis öljypohjasta väännetty jengat p**skaksi. Motonetin kuvaston mukaan noita olis paria eri kokoa; voiko ennen kierrekalujen (ja propun) hommaamista olettaa, että se on kyseisellä mosalla olevassa kokoa M16*1.5 ? Vaiko sittenkin M14*1.25 ? Se M10*1.25 on luettelon mukaan HDI:ssä eli se ei ole optio. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 24.01.2016 22:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
Sanoisin että toi M14 oli täyttöpropussa ja tyhjennys M16. Eli samat kuin BX:ssä. Onkos siinä alumiininen vai peltinen öljypohja? M18 vois mennä suoraan tapilla ja uudella propulla niin ei tarttis pelata helicoilien kanssa. |
Kirjoittaja: | kaselin [ 25.01.2016 00:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
M14 |
Kirjoittaja: | Petsku [ 25.01.2016 10:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
Kaapelimies kirjoitti: Sanoisin että toi M14 oli täyttöpropussa ja tyhjennys M16. Eli samat kuin BX:ssä. Onkos siinä alumiininen vai peltinen öljypohja? M18 vois mennä suoraan tapilla ja uudella propulla niin ei tarttis pelata helicoilien kanssa. Moottorin täyttöproppu ?? Ilmeisesti siis yhdistit tuohon vastaukseesi vaihteiston täyttöpropun. Öljypohjan materiaalia en lähde arvailemaan; arvaisin todennäköisesti väärin. Oli miten oli, kaksi veikkausta (tai sitten varmaan tietoa) M14 puolesta ![]() Pilipaliteemassa olis ainakin tarjolla "öljytulpan aukon uudelleenkierteytyssarja". 20 €:n hintaan tulee kyllä turhan paljon tavaraa eli kierretappi, 6 öljyproppua ja 12 kuparista aluslevyä. Noissa on vaihtoehtoina M13, M15, M17 ja M20 eli onkos tähän tapaukseen sitten sopiva tuo M15 ettei tarvitse lähteä porailemaan reikää suuremmaksi ? P.S. Mielenkiintoista muuten, miksi ihmisten täytyy väen väkisin voimailla öljyproppujen (ja sytytystulppien) kiinnivääntämisen kanssa. En ole nimittäin luotettavalta taholta kuullut, että keneltäkään olis koskaan tipahtanut öljyproppu sen tähden, että olis jäänyt liian löysälle ![]() P.S.S. Näkyy olevan aika yleismaailmallinen ongelma tuo voimailu öljyproppujen kanssa, kun näkyy olevan tarjolla kartiomaisia uudeeenkierteyttäviä proppujakin kunhan vaan olis sopivan kokoisia + lisäksi noita veneen pohjatulpan tyyppisiä kiristettäessä turpoavia tulppia. Eivät sentään ole kumisia eli kestävät oikeesti kuumaa (ja öljyä) ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 25.01.2016 18:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
loota on alumiinia , joten jengat on bodattu paskaksi perämöykystä . siis tyhjennysreiästä . |
Kirjoittaja: | laakeri [ 25.01.2016 21:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia (X2) 1.8 16V öljypropun koko ? |
kokemjne kirjoitti: loota on alumiinia , joten jengat on bodattu paskaksi perämöykystä . siis tyhjennysreiästä . Tuskin niiden lootan jenkojen kunto öljypohjan kierteistä kiinnostunuttu kysyjää häiritsee kovin paljoa ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |