Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Picasson lämmityspuhaltimen moottori
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22687
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  azzan [ 26.01.2016 22:18 ]
Viestin otsikko:  Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Miten irrotetaan lämmityslaitteen moottori? lämmityslaite huutaa kokoajan täysillä ja ei sammu kuin katkaisemalla virta, luultavasti puhaltimen esivastus sökönä. moottori sijaitsee kuskinpuolen jalkatilassa.
Auto on Picasso 1,8i-2001

Kirjoittaja:  black_van [ 26.01.2016 23:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Ei sitä moottoria tartte irrottaa jotta esivastus vaihtuu. Esivastus löytyy vänkärin jalkatilasta, verhoilua sivuun ja siellä pitäisi löytyä vihreällä liittimillä varustettu esivastus, oliko tuo nyt 7mm.n kannoilla olevilla ruuveilla kii.

Kirjoittaja:  azzan [ 27.01.2016 00:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Ahaa minä kun luulin että se on puhaltimrn moottorin kupreessa kiinni
hyvä näin jos on,
ei muuta kuin huomenna hommiin

Kirjoittaja:  black_van [ 27.01.2016 00:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

azzan kirjoitti:
Ahaa minä kun luulin että se on puhaltimrn moottorin kupreessa kiinni
hyvä näin jos on,
ei muuta kuin huomenna hommiin


Erillinen osa ja löytyy tosiaan vänkärin jalkatilasta vasemmalta eli keskikonsolin suunnalta ilmatunnelista. Sen kyllä tunnistaa liittimien väristä.
Kymmenen minuutin homma max

Kirjoittaja:  azzan [ 27.01.2016 00:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

ilmoittelen kun saan kuntoon

Kirjoittaja:  olli__o [ 27.01.2016 10:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Voi ehkä olla kummassakin paikassa, ilmastoimattomassa erillinen, automaatti-ilmastoinnilla säädin lienee moottorissa, olikohan tuossa manuaali-ilmastointivaihtoehto, joku säädin/vastus siinäkin lienee?

Kirjoittaja:  azzan [ 27.01.2016 17:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Ei löytynyt jalkatilasta, taitaa olla kiinni moottorissa kun tässä on myös automaattinen ilmastointi

Kirjoittaja:  olli__o [ 27.01.2016 18:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Näemmä eri puhaltimen moottori kuin perus Xsarassa, mutta tuohonkin taitaa saada (ainakin ulkomailta) pelkkää säädinosaa (koko moottorin sijasta):
http://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Blower ... 1406330320
Tuo on siis se moottorinyhteydessä oleva malli, mutten tiedä onko useampia erilaisia moottoreita olemassa, tai sopiiko tuo sinulle, eli ihan satunnainen googlen tulos.

Ainakin normi-Xsarassa tuon hajoamiseen myötävaikuttaa virran kasvu, eli tukkeutunut sisäilmansuodatin ja huonot laakerit.

Kirjoittaja:  azzan [ 27.01.2016 22:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Huomasin justiin että kun nostan lämpötilaa autossa niin puhallin alkaa pyhaltaan vasta silloin täysillä mutta kun lasken lämpötilan 18 niin puhallin vaimenee melko paljon, ja taas kun lasken 14 niin puhallin alkaa taas kovemmin puhaltaan, ei tottele lainkaan off näppäintä ja ecolla kun laittaa minimille niin vähän hiljenee, voisko olla joku rele tai kosketus vika?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.01.2016 17:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

höh. ei mitään vikaa . AUTOMAATTI ILMASTOINTI päällä . noinhan se kuuluukin tehdä . jos nostat lämpötilaa ,niin tomaatti pukkaa lisää hönkää ja kun saavuttaa halutin lämmön ,niin puhallus vähenee. taas jo pudotat lämpöä sen hetisestä lämpötilasta . niin sama asia . nyt vain pukataan kylmempää ilmaa että saavutetaan asetettu lämpö.

Kirjoittaja:  olli__o [ 28.01.2016 17:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

En ole paljon käyttänyt Picasson säätimiä, mutta muistan että ne oli jotenkin kovin epäloogiset nimityksiltään, varsinkin tuo OFF, muistaakseni se ei ollut tapa päästä Auto moodista pois, vaan vain Auto näpppäimellä uudestaan (tai jotain muuta hämärää?), jotain muutakin kovin hämärää siinä käyttöliittymässä oli, mutta ainakin jossain tilassa sai säädettyä suoraan puhalluksen nopeutta napapeista joita siihen oli siroteltu.

Jos lämmitin päättelee että on huurteenpoistotarvetta se myös huudattaa puhallinta vaikkei olisi sitä tilaa erikseen valittuna. Eli ehkä kannattaa kokeilla painaa Auto näppäintä ja sen jälkeen säätää puhaltimen nopeutta.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.01.2016 18:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

jos painaa autom. näppylää ,niin homma hoituu asetetun lämpötoiveen mukaan . se taas asetetaan omilla näppylöillä . off näppylä lopettaa kaikki toiminnot . sitten on erikseen tuulilasin huurteen poisto nappula . kaikki asettuu halutuksi kun painaa automaatti näppäinta ja säätää lämpötilan omilla näppäimillääm .
jos taas haluaa kovempaa puhallusta tai päinvastoin , niin senkun painelee puhallin nopeuden nappulaa joko + tai -. silloin Ei ole automatti päällä se taas palautuu päälle painamalla AUTOMAT näppäintä. puhaltimen nopeus säätyy automaattisesti .

Kirjoittaja:  olli__o [ 28.01.2016 21:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

kokemjne kirjoitti:
jos painaa autom. näppylää ,niin homma hoituu asetetun lämpötoiveen mukaan . se taas asetetaan omilla näppylöillä . off näppylä lopettaa kaikki toiminnot ....

Hmmm, täytyykin testata toisen kerran (tai onko koko off-nappula siitä rikki), kun menee Picasson kyytiin, ei ollut oma?
Eco-näppäinen toimintaakaan en ymmärtänyt ainakaan tekstin perusteella, mielestäni teki vähän kuin entisajan manuaali A/C-näppäin, mutta toimii toisin päin. Ecoa painamalla sai ilmastoinnin pois, pitäisikö tehdä jotain muuta?

Kirjoittaja:  Teuski [ 28.01.2016 21:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Noinhan se eco-nappi toimii. Ihan alkupään femmoissahan oli hiutalenappi joka vaihtui pian eco-napiksi eli päinvastaiseksi.

Tuo picassonkin off-nappi on kyllä kummallinen, safranessakin on samanlainen. En oikein keksi miksi sellaista tarvitaan... :roll:

Kirjoittaja:  azzan [ 28.01.2016 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Taisin selittää huonosti asian,
siinä puhaltimessa on koko ajansama puhallus päällä kuin manuaali 3 pykälä , ennen pakkasella alkoi vasta lämmetessä nouseen puhallusteho mutta heti kun starttaan niin puhallin on melkein täysillä vaikka säätäs mitä nappulaa tahansa ja manuaallisella toiminalla on kyllä yleensä melkein täysillä ja vain vähän laskee puhallusteho vaikka puhaltimen nopeuden säätää pois, kyllä mulla sammui ennen puhallin kun laitoin off nappulan päälle, mutta nut ei sammu,

Kirjoittaja:  arzi [ 29.01.2016 00:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

just sama propleemi tytön samanlaisessa pikassossa...alko sillä että rouhasin sen käyntiin -28c pakkasessa ja lämppärin moottori huuti rumasti ja nopeuden säätö toimi ok mutta aikani sen kiljuntaa kuuneltuani ei suostunut enää säädöistä välittämään vaan huutaa aina täysillä,lopettaa vasta kun katkasee viirrat...auto tarkotus ottaa vasta nyt keväällä käyttöön niin ainakin se vaatii uuden moottorin joka ilmeisesti poltti sen säätimen.en ole vielä asiaan perehtynyt mutta vinkkejä siihen moottrin vaihtoon kaivataan...

Kirjoittaja:  azzan [ 29.01.2016 00:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

aivan samoin mullakin alkoi reistaileen, mutta keskiviikkona vien korjaamolle vaihtaan iskarin yläpään laakerin niin saavay samalla tutkasta.

Kirjoittaja:  -pk- [ 29.01.2016 07:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Onko vaunussa Webasto tai vastaava, se ohjailee puhallinta ohi automatiikan

Kirjoittaja:  azzan [ 29.01.2016 08:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

Ei tietääkseni

Kirjoittaja:  arzi [ 29.01.2016 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Picasson lämmityspuhaltimen moottori

ei tod...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/