Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
c6 rikottu katsastuksessa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=22708 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | roba [ 30.01.2016 10:53 ] |
Viestin otsikko: | c6 rikottu katsastuksessa |
Salut! Kävipäs näin kun kutosen käynnityspulmien takia plus määräaikaishuoltoon johon sisältyi katsastuspalvelu (akku sökö). Läpihän se meni puhtain paperein mitä nyt vaihtoivat takapöyrän kallistuksevakaajan. Hieno homma, mutta, katsastuksen jälkeen heitti kaikki nesteet pihalle. Vuoto alkoi välittömsti katsastuksen jälkeen. Syynä tähän vuotoon oli katsatuksessa tehty "ryntäytys". Vuoto paikallitettiin termostaattikoteloon joka piti vaihtaa. Ei ole hajonnut vaikka tuli kokeiltua huippunopeutta, kulkee luvattua nopeutta.. ![]() Pitäiskö katsastuspeikko/konttorilta vaati korvausta? Jos kannattaa kokeilla valitusta, miten se tapahtuu? ps. ei ole eka kerta kohelletaan.Nappistartti rättäriä ei saannut tietty avaimella käyntiin, merkasi viallisen virtalukon. Yks melkein hajotti lootan/kytkimen etc.. |
Kirjoittaja: | citrique [ 30.01.2016 11:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Näitä c6 termarikoteloita on kuulemma paukkunut katsastuksessa. Itsellä ei ehtinyt näin tapahtua vaan kotelo tuli vaihdettua etukäteen. Nähdäkseni kyse on materiaaliviasta ja en alkaisi vaatimaan katsastajalta korvauksia. Onko sulla siis 2,7HDi? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 30.01.2016 11:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Dieselin pitäisi olla rajoitettu, eli syöttö katkeaa ennen kuin menee ylikierroksille (ja katsurin pitäisi tarkistaa että rajoitin toimii ekoilla "puhdistus" ryntäytyksillä) Eli kunnossa olevan koneen kuuluisi kestää testi, jos jäähdytysjärjestelmä poksahtaa tai jakohihna katkeaa, se ei ole kunnossa, vaikka omassa hurjassakin ajossa toimisi. Ajan haurastuttamille muoviosille on myös vaikea sanoa koska se pettää ja miksi. Joitain automaattilaatikoita aikoinaan hajosi (BMW?), niihin tuli oma ohje miten vaihteita kuuluu käyttää ennen testiä (siinäkin toki oli syy liiallinen vuoto kierroksilla tietyssä tilassa jostain vaihteiston hydraulitiivisteestä, jolloin joku kytkin kytkeytyi vaikkei olisi pitänyt) |
Kirjoittaja: | Aakku [ 30.01.2016 12:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Itse en koskaan vie autoa katsastukseen ryntäytettäväksi. Aina on savumittauksesta lappu mukana. Huollossa se tulee tehtyä armeliaammin ja saa varmasti hyväksytyn tuloksen. Hieman ihmetyttää, kun mulla on Scudo, jossa kierrokset on rajoitettu 2500 rpm, kun auto on paikallaan. Siinä kelpaa mittaus noillakin kierroksilla. Miksi siis muitakaan pitää huudattaa. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 30.01.2016 12:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Moniin ongelmiin ratkaisu on, kun menee kartturin paikalle istumaan ja käyttäytyy ihan asiallisesti. Ei tyrkytä liikaa apujaan, mutta jos on joku katkaisija tms. on selvästi kateissa niin varovasti opastaa. Esimerkiksi käsijarrun testistä eturenkaisiin saa huomauttaa lähes poikkeuksetta. Kinastelu katsastusprosessin päätyttyä on hankalempaa kuin prosessin ollessa käynnissä. |
Kirjoittaja: | roba [ 30.01.2016 12:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
..jep 2,7.. |
Kirjoittaja: | citrique [ 30.01.2016 14:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
c6 2,7 omituisuuksiinhan kuuluu myös ettei ole vaivauduttu suunnittelemaan merkkivaloa ylikuumenemiselle ![]() |
Kirjoittaja: | Plagu [ 30.01.2016 18:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Ei se termarikotelo sen katsastuksen takia hajonnut, ne nyt vain hajoaa kaikista 2.7 koneista itsellänikin hajosi viime kesänä. |
Kirjoittaja: | idefix [ 30.01.2016 18:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Olen kyllä smaa mieltä plagu, jos auto leviää sen takia että sitä ryntäytetään katsastuksessa, niin ei ole kaikki kunnossa siinä vehkeessä. Parempi että hajoaa siihen konttorille kuin muualle. Asiasta on väännetty peistä siitä lähtien kun tämä nykymuotoinen systeemi otettiin käyttöön. Vika on milloin öljyn puutteessa ym ym, auton tulee kyllä kestää tuo hetkellinen kuormitus, ja jos ei rajoittimet toimi niin ei ole katsastajan vika. Naapurimaissammekin käytetään vastaavaa testimenetelmää eikä niissäkään koneet paukahtele ilman selkeää syytä. Se että onko kyseinen metodi järkevä tapa testata päästöjä onkin jo toinen juttu, kuten kaikki muukin mikä liittyy obd mittaustuloksiin. Hetkellinen vikatila joskus ym ym mitä noilla on tekemistä auton turvallisuuden kanssa ? |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 30.01.2016 21:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Ton takia "ryntäytän" omat romuni ennen katsuria korjaamolla jossa ronkitaan polttoainelaitteita käsittely on asianmukaista. |
Kirjoittaja: | jkaija [ 30.01.2016 21:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Itsellä myös hajosi termarinkotelo eka ryntäytyksellä, tyytyväinen piti olla että sattui korjaamolla ja itse olin polkemassa/mittaamassa. Mutta ottihan se päähän, toi tapahtui muistaakseni sunnuntaina ja maanantaina oli viimeinen päivä katsastaa. Onneksi uusi kotelo löyty maanantaina vehon varastolta jonka kerkesin vielä asentaa ja käymään konttorilla, autossa oli mittarissa muistaakseni 198300km kyseisellä hetkellä. |
Kirjoittaja: | Jalamari53 [ 31.01.2016 14:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Onko termarikotelon rakenne muuttunut alkuperäisestä vai onko uuskin samanlainen? Ilmeisesti pitää tehdä tuo vaihto myös ennakoivasti niin osaisi tilata vahvemman. Saako tuota muualta kuin marmorilta, Citroen Accessories kenties? |
Kirjoittaja: | jkaija [ 31.01.2016 14:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Samanlainen oli minkä myivät vehosta. |
Kirjoittaja: | Jalamari53 [ 31.01.2016 14:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
CA:lla näytti olevan hinta 77,17€ jos olin tulkitsevani oikein että osa on 1336Y3. Paljonko osa olisi marmorilla? |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 31.01.2016 14:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
^142e. |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 31.01.2016 18:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Jalmari sun osanummero antaa vaan termarin. |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 31.01.2016 19:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Mä katsoin vaan tolla numerolla vehon sapista. |
Kirjoittaja: | XM Break [ 31.01.2016 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Ebay alle 80€ |
Kirjoittaja: | Jalamari53 [ 31.01.2016 21:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Tilasin ebaystä, 65€ ja rahti 10€. |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 31.01.2016 22:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Tolla nummerolla kattelin yhestä väkäsvaraosakaupasta saksassa tuli vaan termari. Toisessa siinä tuli kotelo kaa 70€ |
Kirjoittaja: | M. C6 [ 02.02.2016 21:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Kyllä mittaristossa syttyy riittävästi valoja kuumenemisen johdosta kun termarikotelo poksahtaa ajossa, ainakin kesähelteellä. Kokemusta on! |
Kirjoittaja: | Kaarle [ 02.02.2016 23:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Jos mittaristo ei ole poksahtanut pimeäksi ![]() |
Kirjoittaja: | Le_Dandy [ 03.02.2016 09:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: c6 rikottu katsastuksessa |
Aakku kirjoitti: Hieman ihmetyttää, kun mulla on Scudo, jossa kierrokset on rajoitettu 2500 rpm, kun auto on paikallaan. Siinä kelpaa mittaus noillakin kierroksilla. Miksi siis muitakaan pitää huudattaa. Mittausperiaate Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöt tarkastetaan mittaamalla kuormattoman moottorin savutus vapaassa kiihdytyksessä joutokäynniltä ruiskutuksen katkaisun pyörimisnopeuteen asti vaihteen ollessa vapaalla ja kytkin kytkettynä (kytkinpoljin vapautettuna). http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf Tuon takia. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |