| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=2274 |
Sivu 1/1 |
| Kirjoittaja: | Peltipailakka [ 31.08.2009 22:14 ] |
| Viestin otsikko: | Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Mun mielestä tää uus sitruunahaku on jostain minne aurinko ei paista...En tiedä enkä nyt ehdi kelata kaikkia viestiketjuja läpi kun tolla haulla ei löydy niin aloitan uuden... Eli, Santtu kiihdytettäessä toisinaan pistää kohtalaisen paljon hanttiin alakierroksilla, joskus se on kyllä "rytkäyttänyt" myös ylempänä mut alhaalla siis tavattoman usein. Kaasua pitää antaa alakiekat tunteella, tulee ikään kuin tukehtuminen jos runttaa pedaalin lattiasta läpi. Oisko tää imuilmavuoto vai mennäänkö sinne ah niin ihanalle sähköpuolelle? Joku ykk-anturi tms? Tulppiakaan en ole kyl ehtinyt vielä tutkia, on toki ohjelmassa ihan yleisen mielenkiinnon vuoksi mutten kyl usko että tää nyt ihan väärästä kärkivälistä lähtis...Sitten kun alakiekat on selvitetty niin urku kyllä aukenee ja kiihtyvyyttä ja VOIMAA löytyy, pitäshän tos terveenä olla kait 135 minimissään töissä olevat ranskalaiset orhit... Vai olisko ihan noi ruiskut puhdistuksen/uusimisen tarpeessa? Kenelläkään kokemusta et auttaako se tankkiin kaadettava ruiskujen "pesuaine" yhtään mitään? |
|
| Kirjoittaja: | fiatuno10 [ 31.08.2009 22:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
forten ainetta melkein tyhjään tankkiin ja ajoa n20km eri kierroksilla,ei siitä haittaakaan oo vaikkei vika siinä oiskaan |
|
| Kirjoittaja: | Teuski [ 31.08.2009 22:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Täällä tekee 1.8 18V samaa. Tulpat on vaihdettu, puolakantta puhdisteltu CRC:llä eikä auttanut. Kahta eri puhdistusainetta on kokeiltu, ei ainakaan mitään suurempaa vaikutusta tunnu olleen. |
|
| Kirjoittaja: | Jankos [ 01.09.2009 08:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Ei ainakaan imuvuodolta vaikuta... Koska ruiskukoneessa imuvuoto ei juurikaan näy toiminnassa. Mutta jos nyykähtää kaasua nopeasti lisättäessä on kaasuläpän asentoanturi yksi hyvä vaihtoehto. ECU kun saa nopeasta kaasun painalluksesta tiedon tuolta anturilta niin se rikastaa hetkeksi seosta, ja jos ei tietoa tule niin mennään MAPin varassa ja se on liian hidas reagoimaan tuollaseen. Jos kyseessä XU10J4R: ECUn liitin irti ja yleismittarilla mittaamaan että toimiiko asentoanturi, mittaus pinnien 26 ja 29 väliltä ja mittarin mittausalue 20 kohm. Pitäisi muuttua n. 1 kohm => 4 kohm kun kääntelee kaasuläppää. Lämpöanturitkin kannattaa mitata, Imu pin26/pin27 ja vesi pin26/pin25 ja 20 asteessa 2,7 kohm ja jos lämpimämpää niin pienemmät lukemat ja jos kylmempää niin suuremmat lukemat. Ja kun ecu on ollut jonkin aikaa ilman sähköjä niin sitten totutusajo että se taas oppii oikeille tavoille. |
|
| Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 01.09.2009 09:04 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Eikös 2 litrasessa ole potikka kaasuläpälle siinä läpän alla musta laatikko tikkuaskia vähän pienempi musta ja sinne pääsee vesi silloin herjailee,koppa auki ja kuivaus.1.8.ssa on potikka sivussa pystyssä siellä vesi ei pysy. |
|
| Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 01.09.2009 16:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Peltipailakka kirjoitti: Mun mielestä tää uus sitruunahaku on jostain minne aurinko ei paista...En tiedä enkä nyt ehdi kelata kaikkia viestiketjuja läpi kun tolla haulla ei löydy niin aloitan uuden... Eli, Santtu kiihdytettäessä toisinaan pistää kohtalaisen paljon hanttiin alakierroksilla, joskus se on kyllä "rytkäyttänyt" myös ylempänä mut alhaalla siis tavattoman usein. Kaasua pitää antaa alakiekat tunteella, tulee ikään kuin tukehtuminen jos runttaa pedaalin lattiasta läpi. Oisko tää imuilmavuoto vai mennäänkö sinne ah niin ihanalle sähköpuolelle? Joku ykk-anturi tms? Tulppiakaan en ole kyl ehtinyt vielä tutkia, on toki ohjelmassa ihan yleisen mielenkiinnon vuoksi mutten kyl usko että tää nyt ihan väärästä kärkivälistä lähtis...Sitten kun alakiekat on selvitetty niin urku kyllä aukenee ja kiihtyvyyttä ja VOIMAA löytyy, pitäshän tos terveenä olla kait 135 minimissään töissä olevat ranskalaiset orhit... Vai olisko ihan noi ruiskut puhdistuksen/uusimisen tarpeessa? Kenelläkään kokemusta et auttaako se tankkiin kaadettava ruiskujen "pesuaine" yhtään mitään? ettei tämä olisi vsx mallin xantia? jos on siinä on alipainekellot jotka ajalllaan hajoavat ja imuletkut myös vsx mallissa on 2.0 16v 155hv |
|
| Kirjoittaja: | Peltipailakka [ 01.09.2009 21:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Juu ei ole VSX valitettavasti vaikka kyl esim ilmastointi löytyy. Ja toimii. |
|
| Kirjoittaja: | Peltipailakka [ 02.09.2009 23:27 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Itse asiassa ole muuta ehtinyt tekeen kun IVO-resetin vaihtaessani kaapelikengät, siinä oli vajaa puoli tuntia sähkökatkosta...Ja tuntus parantuneen hieman, mitä nyt kylmänä vielä vähän pykii vastaan. Potikat kuivaukseen asap ja muut vinkitkin tutkitaan kiitosta vaan niistä! |
|
| Kirjoittaja: | Jankos [ 02.09.2009 23:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
käykö se tyhjää virheettömästi? Vai muuttuileeko kierrokset hiukan ja kone kuin vähän tussahtelisi? Jos, niin sitten puolakannwn vaihtoa kannattaisi testata. Eilen rukkasin tuota meidän 16v konetta kun se nykelsi parin tonnin paikkeilla aika pahasti. Kun vaihdoin puolakannen toiseen niin rauhottui huomattavasti ja tyhjäkäyntiä käy aivan tasaisesti. |
|
| Kirjoittaja: | kokemjne [ 02.09.2009 23:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
| Kirjoittaja: | Peltipailakka [ 03.09.2009 14:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Xantia 2,0 16V imuilmavuotoko? |
Tyhjää käy kyll kohtuu hyvin. Tyhkäkäyntikiekat siellä mittarista lukien jotain 6sataa varvia lämpimänä. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|